De redenering van touring is dat de weggebruikers zouden beseffen dat vvr niet kan op brede wegen tov kleine zijstraatjes op wegen met 70 km uur.
De bestuurders beseffen dit NIET, ze zijn gewoon te lui om vvr te verlenen en dit op wegen van ALLE snelheden.
Misschien is 99% lichtjes overdreven, alhoewel we zijn ons gaan opstellen aan een vvr in Vlaanderen in de bbk dus 50 km uur om te zien hoeveel bestuurders vvr verlenen en hebben vastgesteld dat in één uur tijd geen enkele bestuurder vvr verleende.
Een vvr regeling is inderdaad niet aangeraden op wegen waar meer dan 50 gereden mag worden.
MAAR HET IS NIET AAN DE WEGGEBRUIKER OM ZOMAAR DE VVR TE NEGEREN( ik bedoel dan niet verlenen aan de van rechts komende bestuurder)
ALS ER PROBLEMEN ZIJN MOET DE WEGBEHEERDER DIE OPLOSSEN.
Michel spreekt over pakken tov een vrachtwagen, mijn probleem is niet dat men zijn voorrang niet neemt maar wel dat die vrachtwagen zijn voorrang niet verleent.
Als de vvr van toepassing is verleen je ALTIJD voorrang aan de van rechts komende bestuurder (ABSOLUTE VVR).
Een regeling is een regeling, zo is dat in het buitenland ook.
En als de bussen van de lijn inderdaad aan elk zijstraatje voorrang zouden verlenen zoals het hoort en dit zou storend werken voor hun uurregeling dan had de lijn allang klacht moeten indienen bij de wegbeheerder ipv de bestuurder zelf te laten beslissen om de regels te negeren.
VVR is VVR er zijn nu twee mogelijheden - afschaffen of perfect toepassen
Als men de vvr laat bestaan binnen bbk MOET die gerespecteerd worden.
En ik spreek niet over het feit dat je u voor de anderen moet ingooien.
Het zijn vooral die anderen die niet vertragen en geen vvr verlenen die streng moeten aangepakt worden
Ik verleen ALTIJD VVR, ook als ik op die brede baan rijd met achter mij een hoop zotten die bijna op mijn achterbank zitten.
En dat Jozef op een volledig aanvaardbare manier gebruik heeft gemaakt van zijn voorrang tov die mevrouw met de fiets kan ik hem zeker niet kwalijk nemen.
Ze moesten die vrouw gewoon onmiddelijk een boete maken voor het niet respecteren van de geldende voorrangsregel dan zou ze wel minder noten op haar zang hebben.
Ik kan Michel zijn redenering niet volgen dat iedereen dit doet voor de veiligheid?
?
Ik denk dat hij op een andere golflengte zit, hij spreekt vooral over nemen en niet nemen.
Daar heb ik geen woord over geschreven.
Ik spreek alleen over diegenen die de voorrang niet verlenen en volgens Michel aan de wettelijke snelheidblijven rijden.
Wat is de wettelijke snelheid? Als er 70 staat tegen 70 over een kruispunt scheuren waar je voorrang moet verlenen???
DIT KAN ECHT NIET
De belangrijkste regel is dat je je snelheid moet aanpassen aan de omstandigheden.
Zal eens opzoeken wat de straffen in het buitenland zijn voor niet verlenen van voorrang.
De overheid MOET er voor zorgen dat op elk kruispunt een gepaste regeling is en ondertussen houden we ons aan de wegcode.
Als ik bij jou een gezelschapspel zou komen spelen en ik zou mijn eigen regels toepassen dan vraag ik mij af hoelang het spel zou duren.