Willen ze Brussel nu gaan vergelijken met Londen?
Qua verkeer zeker niet, wel met de luchtvervuiling.
Welke stad en omgeving heeft de vuilste "diesellucht" volgens jou, Jo ?

In UK of Londen rijden maar heel weinig diesels... (diesel is in UK ca. 15 cent duurder als superbenzine)
Hieronder
2 emissiekaarten vooral door dieselverbranding veroorzaakt:
NL vindt zich tenminste 2e-"vuilste" land na diesel-Belgie natuurlijk...
(ook NO² of Stikstofdioxide is ook vooral een dieselprobleem (3 tot 4x meer als vergelijkbare benzine-auto)).Aan beide kaarten kunt ge vooral zien waar vooral diesel verbrand wordt:
http://www.milieudefensie.nl/verkeer/activiteiten/luchtkwaliteit/feiten
3) Heeft Nederland de ongezondste lucht van Europa?
Misschien is het in België nog iets ongezonder, maar in dat geval staat Nederland zeker op nummer twee. Satellietbeelden van stikstofdioxide in de lucht en berekeningen van de uitstoot van fijnstof wijzen dat uit.
Satellietbeelden stikstofdioxide
Oktober 2004 verschenen beelden van de milieusatelliet Envisat. Over een periode van 18 maanden mat de satelliet stikstofdioxide (NO2) in de lucht boven de aarde. Uit de beelden bleek dat binnen Europa de meeste NO2 te vinden is boven Nederland, Vlaanderen, de Po-Vlakte en het Ruhr-gebied.
Bron: European Space Agency
Berekeningen fijnstof
Uit een recent gepubliceerd onderzoek in opdracht van de Europese Commissie blijkt dat de uitstoot van kleinere fijnstofdeeltjes op leefniveau in Europa bijna nergens zo hoog is als in Nederland. Juist kleine fijnstofdeeltjes, waarvan dieselvoertuigen de hoofdveroorzaker zijn, zijn gezondheidsschadelijk. De getallen in de legenda slaan op het verlies in levensjaren door de uitstoot. Volgens het onderzoek leeft de gemiddelde Nederlander minstens een jaar korter door de uitstoot van kleinere fijnstofdeeltjes (PM2,5).

Bron: onderzoeksinstituut IIASA
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1591.msg15242.html#msg15242
De groenen denken er trouwens aan om in elke gemeente het idee van een "lage-emissiezone" te lanceren. Op die kan de lucht, door de creatie van voetgangerszones en de beperking van voertuigen, schoner worden.
Zouden ze dat ook in Molenbeek durven ?

Aan al die "moslimchauffeurs" zeggen dat ze met hun diesels niet meer hun gemeente in mogen...