Auteur Topic: Auto’s belanden in verse beton  (gelezen 2647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Auto’s belanden in verse beton
« Gepost op: maandag 27 april 2009 - 14:52:29 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Auto’s belanden in verse beton
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 29 april 2009 - 01:02:01 »
Een paar meter verder kijken dan de snuit van hun voertuig ging ook wel wat ellende voorkomen. ;D ::)
Moesten ze die beton eerst in een fluo cadopapierke verpakken misschien voordat ze die stortten. ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: woensdag 29 april 2009 - 01:04:14 door bibi585 »

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Auto’s belanden in verse beton
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 29 april 2009 - 14:58:55 »
Een paar meter verder kijken dan de snuit van hun voertuig ging ook wel wat ellende voorkomen. ;D ::)
Moesten ze die beton eerst in een fluo cadopapierke verpakken misschien voordat ze die stortten. ;D ;D ;D

Neen maar ze hadden wel een hekken mogen (lees moeten) plaatsen aan de oprit (afrit) van die parking want spijtig genoeg verklaren sommige rechters bepaalde parkings tot openbare weg en had volgens mij dit dus afgesloten moeten worden.

Niet slim van de bestuurders dus, maar ook niet slim van de mensen die de signalisatie geplaatst hebben.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Auto’s belanden in verse beton
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 30 april 2009 - 01:50:39 »
Als er al een oprit of afrit was van de parking want vaak is het gewoon een strook of plein naast de openbare weg.
Je ga me toch niet vertellen dat ze reeds een week =minimum tijd om oude beton uit te breken en stortklaar maken van de site (in België kan dat uitlopen in jaaaaren) achteraan het gebouw stonden die bij die parking hoort?
Bovendien worden er rondom geleiders aangebracht om de machine of indien manueel de lat over te geleiden en is verse beton toch duidelijk te onderscheiden van reeds geharde beton (vocht, kleur, glans).
Zelfs wanneer er helemaal niets staat, wat hier niet het geval was, zie ik het reeds van op een kilometer afstand.
Niet enkel wat binnen in het voertuig gebeurd is belangrijk, nu en dan eens naar buiten kijken kan zeker geen kwaad.
De bestuurders voor alle kosten laten opdraaien en hopen dat ze ooit nog eens hun rijbewijs waardig worden lijkt mij de beste (lees veiligste) oplossing.

Wanneer ze in het kanaal rijden en verdrinken zullen ze ook niet meer moeten gaan klagen dat er geen hekken stond.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 01 mei 2009 - 01:05:06 door bibi585 »

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Auto’s belanden in verse beton
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 30 april 2009 - 19:47:44 »
In het citaat van Jozef staat toch dat hij vanaf de parking er in reed dus moet hij er via een andere weg opgeraakt zijn.
Ingang vooraan en uitgang achteraan kan best hoor  ;)

Dat je een kieken moet zijn om daar in te belanden klopt maar het is nog altijd aan de wegenwerkers om de zaak af te zetten.

er staat ook bij dat de verzekering de zaak moet uitklaren, maar bij mijn weten word dit de rechtbank en ik hoop dat we het resultaat ooit te weten komen.
ofwel hebben de kiekens pech ofwel de wegenwerkers ofwel worden moet ieder zijn eigen(of elkaars) kosten dragen.
Het zijn niet alleen de voertuigen maar ook het beton dat geld gaat kosten.
« Laatst bewerkt op: donderdag 30 april 2009 - 19:49:48 door benny stinkens »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Auto’s belanden in verse beton
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 30 april 2009 - 20:51:09 »
er staat ook bij dat de verzekering de zaak moet uitklaren, maar bij mijn weten word dit de rechtbank en ik hoop dat we het resultaat ooit te weten komen.
ofwel hebben de kiekens pech ofwel de wegenwerkers ofwel worden moet ieder zijn eigen(of elkaars) kosten dragen.
Het zijn niet alleen de voertuigen maar ook het beton dat geld gaat kosten.

Verzekeraars proberen eerst onderling tot een akkoord te komen vooraleer naar de rechtbank te stappen.

Ik acht de kans groot dat de wegbeheerder zal aansprakelijk gesteld worden, en deze de schade zal verhalen op het wegenbouwbedrijf. De wegbeheerder moet immers alle nodige voorzorgen nemen om dergelijke schade te vermijden. Als een bestuurder geen desbetreffend verbods- of gevaarsbord ontmoet, mag hij ervan uitgaan dat een openbare weg berijdbaar is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Auto’s belanden in verse beton
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 01 mei 2009 - 01:42:22 »
Er staat inderdaad weinig over de precieze omstandigheden, een parking en een weg zijn nu eenmaal verschillend. Was het een afgesloten parking waar je door een uitgang buiten moet of was het een parking waar je over de gehele lengte op en af kan.

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Volgens dat ik uit de omschrijving uit maak was het hier het tweede in beide gevallen.

Moest ik onverhoopt toch zo dwaas zijn om in versgestorte beton te rijden zou ik stilletjes hopen geen schadeclaim op m'n dak te krijgen door de verloren werkuren om de boel terug in orde te krijgen en onmiddelijk m'n voertuig reinigen door overvloedig veel water op te spuiten om alle beton eraf te krijgen voor dat ie eraan droogt.
Geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken om ook maar te durven klagen bij iemand.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Auto’s belanden in verse beton
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 01 mei 2009 - 09:57:42 »
Citaat
Volgens dat ik uit de omschrijving uit maak was het hier het tweede in beide gevallen.

Dan blijft bij toch de vraag hoe hij de parking is opgeraakt ?
Ik denk eerder dat de ingang ergens anders was dan de uitgang.