Idd, zelfs fietspaden worden soms met klinkers gelegd, het moet blijkbaar zoveel mogelijk lawaai maken en gevaarlijk zijn door langere remwegen, en ook de ongevalgevolgen als men valt op die scherpe ongelijke klinkers moeten erger zijn.
Helaas worden ze ook nog eens glad wanneer ze nat zijn. Dat merkte ik terwijl ik met zo'n 15 kg. bagage (was) bergaf moest wandelen over kasseien.
Er over fietsen weiger ik: dat overleeft mijn fiets niet voor lang, al helemaal niet met mijn postuur en snelheid.
Toch raar dat de gemeentes daarvoor wel geld hebben...
Vele mensen zijn al blij als ze zulke klinkers rond hun huis/oprit kunnen permitteren...
Toen ik net in België woonde dacht ik nog dat die wegen een restant waren van vroeger, groot was mijn verbazing toen ik de eerste een bedrijf zelfs nieuwe kasseien zag leggen.
Wat is het nut van kasseien? Motor-voertuigen en fietsen weren? Een ander nut kan ik niet bedenken. Door zo'n kasseien-weg heb ik overigens al eens met mijn hoofd het dak van een 'harmonica'-bus van de Lijn geraakt (gelukkig was de snelheid uit mijn opwaartse beweging toen mijn hoofd het dak raakte) , ik werd gelanceerd doordat de kasseien zo scheef lagen.
Voor een oprit zijn die kasseien misschien leuk omdat het er aardig uit ziet maar ze zijn niet geschikt voor wegen waarover mensen zich moeten verplaatsen.
Is dat allemaal omdat jonge fietsers later ooit eens Parijs-Roubaix kunnen winnen ?
Dat heb ik me ook al eens afgevraagd.
Grappig: nergens is wielrennen zo populair als in Vlaanderen maar de Nederlanders fietsen toch heel wat meer.