Auteur Topic: Groene borden ingezet om flitswagens te verstoppen  (gelezen 1651 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Groene borden ingezet om flitswagens te verstoppen
« Gepost op: dinsdag 05 mei 2009 - 11:24:02 »
Groene borden ingezet om flitswagens te verstoppen

Citaat

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Bron Het belang van Limburg online
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 15:36:17 door jozef »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Groene borden ingezet om flitswagens te verstoppen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 05 mei 2009 - 11:49:10 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Groene borden ingezet om flitswagens te verstoppen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 05 mei 2009 - 12:16:38 »
Die dingen staan al jaren op de E19. Enkel de personen die deze snelweg niet kennen worden er wel eens door verrast. Het is namelijk nog mogelijk om ze te zien staan.

Het probleem op de E19 is echter niet de snelheid, maar is het middenstrook kleven. Door wordt al jaren niets aan gedaan. Dat begint al vanaf de Craeybeckxtunnel als je richting Brussel rijdt. Men rijdt daar op de derde of vierde rijstrook, de eerste en tweede zijn daar eigenlijk nauwelijks gebruikt door de personenwagens. Over de volle 36 km tot in Brussel blijft men dan maar op de middenste rijstrook hangen. Regelmatig aan een snelheid die zelfs lager is dan die van de vrachtwagens.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Gabriel

  • Starter
  • *
  • Berichten: 6
Re: Groene borden ingezet om flitswagens te verstoppen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 05 mei 2009 - 12:53:16 »
Op de A2 hebben ze ook al een tijdje in de 2 richtingen telkens 1 bord staan dus iedereen vertraagt daar efkens en geeft dan terug volle gas.

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Groene borden ingezet om flitswagens te verstoppen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 05 mei 2009 - 16:16:06 »
Op de A2 hebben ze ook al een tijdje in de 2 richtingen telkens 1 bord staan dus iedereen vertraagt daar efkens en geeft dan terug volle gas.

Ja, zo gaat dat. Het bestuur doet alsof ze controleert, en de bestuurders doen alsof ze gecontroleerd worden, en iedereen deelt in de frustraties:

- De politie, omdat ze toch wel ergens moeten doorhebben dat ze apewerk zitten te doen.
- De ervaren chauffeurs, omdat ze elke paar kilometer voor de vorm moeten vertragen.
- De sporadische passant die niet de bedoeling heeft zich te "misdragen" maar zich toevallig aan de verkeerde snelheid op de verkeerde plaats en tijd bevindt.
- Het klootjesvolk dat de anderen ongestraft ziet vliegen terwijl ze zelf met de billen dichtgeknepen en de neus op het lagere tiental van de snelheidsmeter zitten te turen.

Welkom in de democratie, waar het niet de bedoeling is dat alles efficiënt verloopt, maar wel dat iedereen zich in gelijke mate ingesnoerd voelt.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Groene borden ingezet om flitswagens te verstoppen
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 06 mei 2009 - 00:49:18 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 02:25:49 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Wegenwerkers saboteren flitscontroles
« Reactie #6 Gepost op: zondag 23 augustus 2009 - 15:05:46 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Groene borden ingezet om flitswagens te verstoppen
« Reactie #7 Gepost op: zondag 23 augustus 2009 - 18:12:55 »
Citaat

"Onze hoofdbedoeling is niet om meer laagvliegers op de bon te slingeren. Door beter te controleren, willen we tot de situatie komen dat mensen zich aan de maximumsnelheid houden, in plaats van bij elke flitspaal te vertragen en dan op te trekken."

Bron Het belang van Limburg online

En nu dus ook bij elk groen bord, goed bezig. :-X

En weer meer kans op bijbehorende files die weer kopstaartbotsingen kunnen veroorzaken, en de rest...

Ja, in NL bestaan er nog politiek incorrecte pers... en partijen...
Citaat
rtl.nl
Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat flitsers ook files veroorzaken.
FLITSERS KUNNEN FILES VEROORZAKEN
Tegenstrijdig

Het is alleen niet helemaal duidelijk hoe vaak dat gebeurt. Uit het onderzoek van RTL Nieuws in samenwerking met de VerkeersInformatieDienst (VID) komt naar voren dat op de plaatsen waar op snelheid werd gecontroleerd, in bijna 20% ook een file ontstond. De KLPD bestrijdt dat en zegt op basis van eigen onderzoek dat 'slechts' bij 3% van de radarcontroles vorig jaar een file is ontstaan. CDA en VVD willen nu dat verkeersminister Eurlings dat precies gaat onderzoeken.

600 files
RTL Nieuws heeft de KLPD-locaties van mobiele radarcontroles van 2008 vergeleken met de plekken waar volgens de VID een file is ontstaan. Daaruit viel dus op te maken dat in een vijfde van de gevallen de kop van de file ter hoogte van de flitser stond. Dat zou inhouden dat de flitsers in 2008 ruim 600 files veroorzaakt hebben. Dit fenomeen doet zich voor wanneer automobilisten plotseling op de rem trappen omdat ze de radarcontrole zien. Daardoor moet ook achteropkomend verkeer afremmen en kan er een harmonica-effect optreden met als gevolg: file.

Not amused
De KLPD is niet blij met de 'negatieve publiciteit' die zou kunnen ontstaan door het onderzoek van RTL Nieuws. Daarop heeft de KLPD zelf ook onderzoek gedaan. Volgens de KLPD ontstond in buurt van hun radarapparatuur slechts in 3% een file. Dat zou echter nog altijd betekenen dat er bij de radarcontroles 100 files zijn ontstaan in 2008. De KLPD wijst erop dat zij andere gegevens hebben gehanteerd dan aan RTL Nieuws zijn verstrekt. Zo zouden de begin- en eindtijden van de controles afwijken van de gegevens die RTL Nieuws gebruikte.

Weg bij file
Wel houdt de KLPD filevorming tijdens de controles scherp in de gaten. Zodra een controleur merkt dat de flitser een file veroorzaakt wordt de controle meteen beëindigd, liefst nog voordat de file is ontstaan.
Citaat
rtl.nl CDA en VVD: onderzoek naar files door flitsers
CDA en VVD: onderzoek naar files door flitsers Om duidelijk te krijgen hoe vaak een radarcontrole van de KLPD een file veroorzaakt eisen CDA, PvdA en de VVD een onafhankelijk onderzoek.

CDA EN VVD: ONDERZOEK NAAR FILES DOOR FLITSERS

Vragenuurtje
Dat zeggen de partijen naar aanleiding van onderzoek van RTL Nieuws naar het verband tussen flitsers en files. CDA'er Sander de Rouwe is vóór een onafhankelijk onderzoek. Daarnaast wil hij minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat morgen naar de Tweede Kamer roepen om hem in het vragenuurtje te confronteren met het onderzoek van RTL Nieuws.

Schrikken
De Rouwe benadrukt dat hij het niet op wil nemen voor mensen die te hard rijden. Wel wil hij het opnemen voor mensen die zich gewoon aan de snelheid houden, maar schrikken van de controles en op de rem trappen.

Opvallend
VVD-kamerlid Charlie Aptroot zegt dat het zijn partij opvalt dat het eigen onderzoek van de KLPD heel andere cijfers laat zien dan het onderzoek van RTL nieuws. De KLPD komt tot minder dan eenzesde van het aantal files van het aantal waarmee RTL nieuws komt.

Aanrijdingen onderzoeken
De VVD wil onafhankelijk onderzoek naar de gevolgen van flitspalen op files en daarmee op economische schade en schade aan het milieu. Daarbij wil de VVD ook onderzocht zien of flitspalen aanrijdingen veroorzaken, en daarmee nog extra file en economische schade en milieuschade. De PvdA wil ook weten of er geen files of ongelukken ontstaan als mensen op de hoogte zijn van de locaties van snelheidscontroles. Dan zouden ze erop kunnen inspelen door tijdig af te remmen.

Onafhankelijk
Gezien de betrokkenheid van KLPD of Rijkswaterstaat is het nodig dat het onderzoek door onafhankelijke personen of een onafhankelijke instantie wordt gedaan en niet door deze overheidsorganisaties of het ministerie van Verkeer en Waterstaat zelf
.
« Laatst bewerkt op: zondag 23 augustus 2009 - 18:19:42 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I