"Op deze manier moeten chauffeurs niet meer zo vaak versnellen en vertragen."
Dat onnozel excuus heb ik ook al gehoord van zogenaamde wegbeheerders; alsof er nog niet genoeg passief en bijna apathisch getaffeld wordt op Belgische wegen, het monotone en saaie loopt er zo vanaf, maar goed dat de taffelaars regelmatig wakkergerutteld worden door slechte wegen en gaten in de weg...

een reeds klasiek aangehaald vb is de
Tiensesteenweg N29, een ex-90-hoofdverbindingsweg van kaarsrechte 15 km, die enkele dorpen passeert; nu is er volledig 70 kmh gemaakt buiten bbk (met enkele flitspalen op ongevaarlijke rechte stukken)..., ipv tot 90 te rijden (vroeger ca 12 km vd 15) en soms te vertragen tot 70> 50 en éénmaal 30-stukje in de dorpen, taffelen vele "panikeurs" met 65 kmh de ganse weg door... meestal ook door de dorpen... gevolg veel minder draagvlak geeft meer snelheidsverschillen, meer inhalen, meer agressiviteit door traagrijders/snelrijders (ook camions worden soms opgehouden), minder alertheid op de plaatsen waar het echt nodig is... , om nog niet te spreken van meer voorrangnegaties vanuit de zijwegen:"die mogen nu toch maar 70... dan kan ik er ook nog voor..."