Nergens in het instructie of onderhoudsboekje staat dat de distributieriem sneller moet vervangen worden dan 100000km bij een bepaalde leeftijd ofzo.
Meestal is het max 100.000 km
of 6 jaren (bij de meeste benzinemotoren van die bouwjaren toch); bij mij staat het wel in het onderhoudsboekje.
Maar mss heeft die Toyota taaier rubber ofzo...
1 jaar waarborg.
De auto wordt volledig in orde gezet, groot onderhoud, nieuwe banden enz.
Er is een car pas en een onderhoudsboekje bij waarin je kan zien dat deze auto steeds correct werd onderhouden.
Volgens de garagehouder moet de distributieriem maar op 100000 km vervangen worden.
Vraag:
heb je nog volledige 1 jaar waarborg -
ook op een "nieuwe" motor - van die garagehouder, moest de distributieriem toch stuk gaan vóór 100.000 km ?
Ja, zeker van ? Schriftelijk ? Dan kan je zoon nog 17.000 km bollen...
(als het
niet in het onderhoudsboekje staat...)
Indien geen waarborg op herstelling motor, ik zou het risico niet durven nemen, hij moet toch (binnenkort) vervangen worden.
@ Rafael : goede tip en idee.
btw het wisselen van een distributieriem hoeft ook niet veel te kosten, ik denk dat het snel (en goedkoop ? ) gaat bij een Starlet:
http://forums.zita.be/2006671-post31.html
[... en wat voor wagen was dat? niet onbelangrijk, bij een toyota starlet 1.3l 12V van 1990 steek ik die riem op nog geen kwartier, maar bij een opel vivaro 2.5l heb toch zeker 2 uur nodig.... ]