Auteur Topic: kwaliteit van onze wegen  (gelezen 2952 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
kwaliteit van onze wegen
« Gepost op: maandag 29 juni 2009 - 23:11:48 »
Net gezien op HLN:
Citaat
E42 toe door hitte 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Wat voor brol gooien ze hier egl op de wegen ??
Het is niet de eerste keer trouwens sinds het boven de 25° is deze zomer; wat gaat dat geven als het écht heet wordt ??

Drempels en allerlei andere rommel leggen, dat gaat precies wel beter, SUKKELS
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 04:13:44 door jozef »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 29 juni 2009 - 23:54:34 »
Het was een aangenaam temperatuurtje vandaag, maar om te zeggen dat het heet is, zeker in vergelijking met wat zuidelijker landen, is er toch over.

Deze asfalt kan toch niet voldoen aan de normen die ervoor zijn opgesteld ! Wie was de aannemer ?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 30 juni 2009 - 07:26:26 »
... Wie was de aannemer ?

Het waren groene camions, ... en het moest rap gaan, ... 24/24 doorgewerkt, ... haja de kwaliteit is er ook naar.... :-X

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 30 juni 2009 - 09:14:33 »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 30 juni 2009 - 14:40:15 »
Het was een aangenaam temperatuurtje vandaag
Niet voor iedereen JC. Als je beneden een comfortabele, koele living hebt is dat inderdaad prima.
Wanneer je op kot zit onder een zolderdak is het kloteweer, heel de dag hevig transpireren, lichtjes uitgedroogd geraken, slechter slapen...
Als bonus ook nog veel muggen (en in mijn keuken enorm veel vliegjes met dank aan kotgenoten die hun verstand niet gebruiken).
Sowieso ben ik meer een liefhebber van het koelere weer. Geef mij maar een temperatuur van iets boven de 15 graden Celcius: je hebt geen trui of jas nodig maar je kan wel lekker actief zijn zonder al te veel te gaan zweten, ook vind ik dat prettiger aanvoelen omdat ik me fitter voel met wat koeler weer.
Wanneer ik ooit emigreer dan zal het naar een streek zijn waarin de zomers gematigd zijn, het liefst met lagere temperaturen en zeker met een lagere vochtigheidsgraad.

Citaat
maar om te zeggen dat het heet is, zeker in vergelijking met wat zuidelijker landen, is er toch over.
In zuidelijke landen zijn de woningen op dat vlak wat slimmer gebouwd dan hier, daar gebruiken ze van die mooie natuurstenen die de warmte buiten houden (hoe heerlijk moet dat wel niet zijn? 8)). Helaas kan je hier die huizen niet of weinig vinden, dit ondanks dat het 5 maanden per jaar zeer warm tot zeer heet kan worden (mei t/m september).


Ontopic: is het niet mogelijk om details te verkrijgen via de WOB (Wet Openbaar bestuur)? Het gaat hier immers om gemeenschapsgeld.
Zou het niet fantastisch zijn wanneer journalisten van een programma als Zembla (maar dan een Belgisch equivalent als dat er is) hun tanden er in zouden zetten? Het behoeft geen toelichting dat er veel geld over de balk wordt gesmeten met provisorische 'oplossingen' die slechts een paar weken of maanden enigzins helpen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 30 juni 2009 - 14:47:42 door BBB »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 30 juni 2009 - 22:50:46 »
De temperaturen golden uiteraard voor de wegen en in die zin waren ze zo extreem nog niet !

Hoewel ik nog niet op de evenaar ben geweest heb ik wel temperaturen meegemaakt in China die aardig tropisch kunnen genoemd worden (grensstreek met Thailand). Ook in Xi'an kan het in de zomer moeiteloos richting 40°C gaan. Men spreekt hier altijd over de slechte chinese kwaliteit, de wegen kunnen er alleszins wel tegen de hitte !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 01 juli 2009 - 00:19:08 »
Twee jaar geleden op Rhodos was het in Ixia 41 graden. Daar de wind meestal aan die zijde "aan land komt" was het daar best aangenaam. Ook in Rodos stad (en dan het oude deel) was het goed toeven met 45 graden. Later zijn we nog naar Lindos gereden, daar was het 51 graden. Maar nergens gesmolten asfalt tegengekomen.

Plus dat het daar nog leuk is om te rijden. Bij de verkeerslichten is de weg 2*2, maar daar kunnen gemakkelijk 2*4 auto's naast elkaar staan ;D Werd dan ook volop gedaan.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 01 juli 2009 - 03:03:46 »
De temperaturen golden uiteraard voor de wegen en in die zin waren ze zo extreem nog niet !
Het is inderdaad absurd wanneer een weg een temperatuur van rond de 25 graden Celcius niet kan verdragen. Wat heet? Het is absurd wanneer een weg in België niet een temperatuur van tegen de 40 graden Celcius kan verdragen aangezien het hier incidenteel 38-39 graden Celcius kan worden en je bovendien ook nog rekening moet houden met een realistische marge. Ik heb het hier natuurlijk over de temperatuur van de lucht, ik weet niet hoe het precies zit met de temperatuur van de weg (geleiding van warmte, wrijving van wielen, warmte van motoren).

Ik kan op zich prima tegen warm weer, alleen op kot is het klote als het zo warm is omdat je weinig kan ontsnappen aan die warmte, het is bijvoorbeeld anders wanneer je overdag weg bent danwel in je koele living zit (26 graden Celcius noem ik nog koel, op mijn kot is het overdag altijd heel wat warmer dan buiten en ik heb nog erger meegemaakt) en enkel 's avonds wanneer het al goed is afgekoeld op onder het dak moet slapen. Dat gezegd hebbende, als ik ooit een huis koop dan is een zolder of een andere vorm van goede isolatie een grote pré.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 01 juli 2009 - 03:22:05 »
Wanneer ik het echt te warm krijg rij ik wat rond met de wagen met de airco volle bak. ;)
Nu heb ik nog iets beter, 2 minuten in de diepvriescel van -18° doet ook wonderen.
De airco voor in de winkel is in bestelling, hopelijk komt ze er nog voor het einde van de zomer.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 01 juli 2009 - 06:21:33 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 01:48:09 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: kwaliteit van onze wegen
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 01 juli 2009 - 12:18:09 »
Dat gezegd hebbende, als ik ooit een huis koop dan is een zolder of een andere vorm van goede isolatie een grote pré.
Zonnepanelen op het dak leggen, fantastisch hoe dat de hitte buiten houdt.
Dat is een slim idee. ;D