Op de plaats waar mijn foto genomen is zijn er ook al veel (dodelijke)ongevallen gebeurd.
Vroeger was dat een kruispunt waar auto's rechtdoor en linksaf konden en wegens te veel zware ongevallen hebben ze dan maar dat ding (vluchtheuvel) daar in het midden gelegd.
Wel domweg een doorgang gelaten voor (brom)fietsers.
Statistieken weet ik niet maar het zou me sterk verwonderen dat er nu minder ongevallen zijn, in tegendeel, nu kunnen ze zichzelf nog te pletter rijden op de vluchtheuvel zelf want velen op de rechterrijstrook, van de 2x2, volgen (zeker in de regen) nog de spoorvorming die er reeds ligt van voor de aanleg van die vluchtheuvel.
Ook heb ik daar al vaak kamikazetoestanden gezien met (brom)fietsers die zomaar denken altijd en overal voorrang te hebben.
Ook ik heb reeds 1 keer daar alles uit de kast moeten halen om geen Nataliatoestanden te hebben toen ik daar moest afremmen en uitwijken voor een kamikazefietser toen ik daar met een oplegger vol melk op de 2x2 voorrangsweg reed.
Toch een voordeel dat je nu kan kiezen wanneer er weer eens een kieken de weg oversteekt, ofwel den boom ofwel de vluchtheuvel EN de eventuele tegenligger.