Auteur Topic: Boom alweer fataal...  (gelezen 5348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Boom alweer fataal...
« Gepost op: zondag 12 juli 2009 - 16:29:10 »
Citaat
http://www.hbvl.be/limburg/maasmechelen/vrouw-verongelukt-in-eisden.aspx



Vrouw verongelukt in Eisden 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

De N78 (2+2) niet ver vh rusthuis, ja daar staan enkele bomen, de 2+2 of oorspronkelijke 2+2 ? (ik vermoed daar chicanes of versmallingen...) heeft daar hoogstens 70 kmh, mss wel 50 kmh (in feite bbk daar) ;
maar dat doet er eigenlijk niet toe, de boom zelf is vooral ongevalverzwarend, elke slipfoutje/onervarendheid bij uitwijkmaneuver ? (op natte weg ?) kan ook bij een relatief lage botssnelheid (< 70 kmh) dodelijk eindigen, en als ik de schade zo zie "lijkt het" ongeveer 50 kmh...

« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 03:51:14 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #1 Gepost op: zondag 12 juli 2009 - 18:53:55 »
Citaat van: Michel
elke slipfoutje/onervarendheid bij uitwijkmaneuver ? (op natte weg ?)

Het zal allemaal wel zijn.

Ik vraag me af wat al die mensen die van de rijbaan afgeraken, hier in de Alpen zouden doen. Er ligt hier gemiddeld gedurende 5 maanden per jaar sneeuw, en hij kan niet geruimd worden vóór hij gevallen is. Zo een foutje eindigt hier langs de ene kant van de weg tegen een rotsblok, langs de andere kant 50 of 100 meter dieper.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #2 Gepost op: zondag 12 juli 2009 - 19:09:48 »
Citaat van: Michel
elke slipfoutje/onervarendheid bij uitwijkmaneuver ? (op natte weg ?)

Het zal allemaal wel zijn.

Ik vraag me af wat al die mensen die van de rijbaan afgeraken, hier in de Alpen zouden doen. Er ligt hier gemiddeld gedurende 5 maanden per jaar sneeuw, en hij kan niet geruimd worden vóór hij gevallen is. Zo een foutje eindigt hier langs de ene kant van de weg tegen een rotsblok, langs de andere kant 50 of 100 meter dieper.
Ik ook.

In D is de rijopleiding ook navenant, en als men bij zodanige winterse weersomstandigheden en dito bochtige wegen uw plan kunt trekken en uw eigenverantwoording moogt nemen qua aangepaste snelheid en eigen ervaring; gaat men het tijdens betere weersomstandigheden ook kunnen...  ;)

In Be zagen ze toch al dat er niet geruimd of gestrooid is als er 2 cm sneeuw ligt... ze blijven nog liever thuis als het wat glad is... of ze taffelen met hun zomerbandjes aan 10-30 kmh achter de strooiwagen aan...
Als er een paar cm sneeuw valt zijn er recordfiles en ligt half Be plat, en komt het groot in het hoofdnieuws...

Ik denk dat de helft vd huidige Belgische bestuurders niet eens zou slagen in een Duits rijexamen, hoe zou het omgekeerd zijn, Jozef ?  ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 12 juli 2009 - 19:31:44 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #3 Gepost op: zondag 12 juli 2009 - 22:03:09 »
De helft van de Duitse automobilisten zou ook niet slagen voor een Belgisch examen, omdat ze dan hun verstand moeten "afzetten"... ;)
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #4 Gepost op: maandag 13 juli 2009 - 00:49:36 »
Op deze 2x2 hebben onder andere de bomen ook reeds voor veel dodelijke slachtoffers gezorgd.
Hier zijn ze weeral eentje aan het bijeenvegen.



Vaak ook veroorzaakt door andere (zwakke) weggebruikers die denken dat de weg voor hen alleen is.

wooter

  • Gast
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #5 Gepost op: maandag 13 juli 2009 - 14:53:54 »
Op de eerste foto lijkt mij de passagierskooi niet stevig vervormd...  Ik denk dan eerder aan een gevalletje niet gordel dragen.  Recent in Sint-Truiden heeft er ook eentje het hard moeten merken dat zo een gordel niet aanhebben betekent dat je gewoon een ongeleid projectiel in je eigen wagen (en soms erbuiten) bent.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #6 Gepost op: maandag 13 juli 2009 - 17:37:41 »
Ik denk dan eerder aan een gevalletje niet gordel dragen.
Denk ik ook, naja als ze het nu nog niet weten...   :-[

Er zijn zelfs mensen die denken dat als ze langzaam rijden (30-50 kmh) ze de gordel niet hoeven aan te doen, ze dragen naar eigen zeggen pas de gordel als ze meer als 70 en meer rijden (buiten bbk-90-120 km-snelweg), zo gehersenspoeld zijn ze door factor "snelheid"...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #7 Gepost op: maandag 13 juli 2009 - 18:16:16 »
Ik denk dat de helft vd huidige Belgische bestuurders niet eens zou slagen in een Duits rijexamen, hoe zou het omgekeerd zijn, Jozef ?  ;)

Wel, het Belgisch verkeersreglement leren lijkt me wel een pak moeilijker dan het Duitse. Maar alleen al het theoretisch examen is in België een lachertje in vergelijking met in Duitsland.

Om te beginnen zijn het geen vragen waarbij je uit 3 mogelijke antwoorden datgene moet kiezen dat juist is. Het zijn meerkeuze vragen. Er kunnen bij een vraag bijvoorbeeld 3 juiste en 2 verkeerde antwoorden staan. Pas als je al de juiste antwoorden aanvinkt en geen enkel slecht, heb je de vraag correct beantwoord.

Verder zijn er, naast het verkeersreglement, ook veel vragen in verband met defensief rijgedrag.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 14 juli 2009 - 02:59:49 »
Ik denk dan eerder aan een gevalletje niet gordel dragen.
Denk ik ook, naja als ze het nu nog niet weten...   :-[

Er zijn zelfs mensen die denken dat als ze langzaam rijden (30-50 kmh) ze de gordel niet hoeven aan te doen, ze dragen naar eigen zeggen pas de gordel als ze meer als 70 en meer rijden (buiten bbk-90-120 km-snelweg), zo gehersenspoeld zijn ze door factor "snelheid"...

Dus binnenkort geen autogordels meer vandoen in België.  ;D ;D ;D

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #9 Gepost op: maandag 20 juli 2009 - 15:16:48 »
Ik ken de plaats daar vrij goed.
De snelheid is daar beperkt tot 70 km/u

Maar voor diegene die denken dat de boom het weer gedaan heeft.
Hak dan alle bomen maar om  ::)

Ik kan moeilijk oordelen omdat ik er niet bij was natuurlijk, maar om daar van de weg te geraken moet er iets anders misgelopen zijn.
Prutsen aan een radio, gsm, slapen, onwel geworden ????

God mag het weten  :'(

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #10 Gepost op: maandag 20 juli 2009 - 15:34:00 »
Maar voor diegene die denken dat de boom het weer gedaan heeft.
Hak dan alle bomen maar om  ::)

Enkel direct langs de weg is er nog plaats om bomen aan te planten, en bomen hebben dat graag.  ;)
Natuurlijk kan die boom daar niets aan doen dat ze hem langs de weg inplanten.

Men kan jonge (kweek)bomen uit de bossen halen en langs de wegen inplanten, we hebben tenslotte meer als 150.000 km wegen.  ;D
« Laatst bewerkt op: maandag 20 juli 2009 - 15:37:04 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #11 Gepost op: maandag 20 juli 2009 - 15:49:33 »
Je hebt gelijk.
Weg met die boom , weg met die vuilbak achter de boom, weg  met die verlichtingspaal, en natuurlijk weg met de (rust) huizen.
Alleen nog maar wegen met niets maar dan ook niets in de buurt naast de weg op minstens 150 meter afstand en dan nog hopen dat er genen molshoop ergens uitkomt want dan botsen we daar tegenaan natuurlijk.  :'(

wooter

  • Gast
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #12 Gepost op: maandag 20 juli 2009 - 16:21:26 »
Ik kan moeilijk oordelen omdat ik er niet bij was natuurlijk, maar om daar van de weg te geraken moet er iets anders misgelopen zijn.
Prutsen aan een radio, gsm, slapen, onwel geworden ????
... Uitwijkmanoever voor een tegenligger, aanrijding achteraan door een harder rijdende bestuurder, uitwijkmanoever door een vallende tak of ander object dat plots op de baan ligt/springt.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #13 Gepost op: maandag 20 juli 2009 - 20:18:21 »
Je hebt gelijk.
Weg met die boom , weg met die vuilbak achter de boom, weg  met die verlichtingspaal, en natuurlijk weg met de (rust) huizen.
Alleen nog maar wegen met niets maar dan ook niets in de buurt naast de weg op minstens 150 meter afstand en dan nog hopen dat er genen molshoop ergens uitkomt want dan botsen we daar tegenaan natuurlijk.  :'(
Niet helemaal Benny, ik had het enkel over bomen die extra door mensen langs wegen aangeplant worden.
(eigenlijk vooral die bomen buiten bbk).

In "vorige eeuwen" was dat voor beschutting -vooral voor de zon- van paard en kar, rijden die daar nog massaal ?   ;)
« Laatst bewerkt op: maandag 20 juli 2009 - 20:21:44 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Boom alweer fataal...
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 21 juli 2009 - 00:10:13 »
Op de plaats waar mijn foto genomen is zijn er ook al veel (dodelijke)ongevallen gebeurd.
Vroeger was dat een kruispunt waar auto's rechtdoor en linksaf konden en wegens te veel zware ongevallen hebben ze dan maar dat ding (vluchtheuvel) daar in het midden gelegd.
Wel domweg een doorgang gelaten voor (brom)fietsers.
Statistieken weet ik niet maar het zou me sterk verwonderen dat er nu minder ongevallen zijn, in tegendeel, nu kunnen ze zichzelf nog te pletter rijden op de vluchtheuvel zelf want velen op de rechterrijstrook, van de 2x2, volgen (zeker in de regen) nog de spoorvorming die er reeds ligt van voor de aanleg van die vluchtheuvel.
Ook heb ik daar al vaak kamikazetoestanden gezien met (brom)fietsers die zomaar denken altijd en overal voorrang te hebben.
Ook ik heb reeds 1 keer daar alles uit de kast moeten halen om geen Nataliatoestanden te hebben toen ik daar moest afremmen en uitwijken voor een kamikazefietser toen ik daar met een oplegger vol melk op de 2x2 voorrangsweg reed.

Toch een voordeel dat je nu kan kiezen wanneer er weer eens een kieken de weg oversteekt, ofwel den boom ofwel de vluchtheuvel EN de eventuele tegenligger.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 21 juli 2009 - 00:13:26 door bibi585 »