Auteur Topic: Verkeer maakt dubbel zoveel slachtoffers als gedacht  (gelezen 2806 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Verkeer maakt dubbel zoveel slachtoffers als gedacht
« Gepost op: woensdag 04 oktober 2006 - 16:09:27 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Motorbear

• Starter
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verkeer maakt dubbel zoveel slachtoffers als gedacht
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 04 oktober 2006 - 19:19:27 »
Ja, ik heb dat bericht deze morgen in het nieuwsbericht op de radio gehoord en ik moet toegeven dat ik er echt wel verstomd van sta dat zoiets mogelijk is.

Begrijpe wie het kan, maar is het dan echt zo erg gesteld met ons beleid. Vooral omdat je de laatste tijd niets anders hoort dan dat er toch zoveel minder ongevallen zijn enz. enz.

Nu kan ik wel begrijpen dat de eerste de beste zatlap die met zijn fiets op de baan is, het niet aan de grote klok hangt als hij met zijn botten tegen de vlakte gaat of ergens tegenaan knotst, maar zo'n verschil zoals in dat bericht dat gaat toch echt wel heel ver hé.

Laat ons hopen dat er ingezien wordt dat het toch zo niet verder kan en er echt wel iets hoort te veranderen aan het verkeerbeleid hier in dit apenlandje!!!!!

In Bayern ist man Zuhause!!!

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 05 oktober 2006 - 00:35:32 »
Ik ben geneigd geloof te hechten aan de studie van het centrum Duurzame Ontwikkeling van de Gentse Universiteit.

Dat houdt in dat de cijfers die ons voorgeschoteld worden door de overheid, in ernstige mate niet overeenstemmen met de werkelijkheid, en derhalve slechts cijfers zijn die de politici hanteren om het gebrek aan verkeersveiligheid in België te verdoezelen.

Een dergelijke handelswijze ontneemt mij meer dan ooit enig vertrouwen in de Belgische overheid en de door haar voorgewende bekommernis om de verkeersveiligheid.

Ze toont aan dat de Belgische politici totaal geenszins begaan zijn met de verkeersveiligheid, doch enkel met hun imago daaromtrent.

Voor de minderheid aan nabestaanden van een verkeersslachoffer wiens plaats aan de Kersttafel door een rolstoel dient ingenomen te worden of leeg blijft, is het Belgisch verkeesbeleid evenwel een regelrechte ramp.

Het weze duidelijk dat Renaat Landuyt aldus al ettelijke ongelukkigen op zijn geweten heeft. Denk daaraan volgende zondag, en wees de SPA, de politieke partij die Renaat Landuyt haar steun verleent bij zijn misdadig beleid inzake verkeersveiligheid, indachtig.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 05 oktober 2006 - 02:46:07 »
Het is niet omdat Landuyt zijn vak niet verstaat dat je daarom ook niet op de SPA zou moeten stemmen.

Statistieken zeggen op zichzelf niets als je niet weet op welke wijze ze de tellingen hebben gedaan (criteria, wel of niet aselect enz.).
Niet alleen is het belangrijk dat politici integer zijn, even zo belangrijk is het dat er voldoende controlesystemen zijn zodat de politici zelfs als ze het zouden willen niet kunnen frauderen met statistieken.
Ik weet niet hoe het in België is geregeld maar in Nederland komen de belangrijke statistieken en berekeningen van twee onafhankelijke instanties, het CBS en CPB, die niet bestuurd worden door politici.
Als een ministers zijn eigen cijfers mag maken of laten maken en ze niet hoeft te laten controleren (in Nederland controleren het CPB en het CBS dergelijke cijfers) dan hebben die cijfers geen enkele toegevoegde waarde.

België had volgens de officiële 'slechts' 2 keer zo veel doden als Nederland, nu blijkt dat het al minstens 4 keer zo veel is. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik schrik er van al verbaasd het mij niet.

« Laatst bewerkt op: donderdag 05 oktober 2006 - 15:12:16 door BBB »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 05 oktober 2006 - 14:28:54 »
Citaat van: BBB
Ik weet niet hoe het in België is geregeld maar in Nederland komen de belangrijke statistieken en berekeningen van twee onafhankelijke isntantie

In België niet. Het NIS (Nationaal Instituut voor de Statistiek) is een onderdeel van de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 05 oktober 2006 - 19:16:01 »
Oud nieuws eigenlijk.
Als je de cijfers manipuleerd op allerlei manieren zodanig dat ze in uw voordeel uitkomen zo net voor de verkiezingen en er komt dan zo'n bericht in het nieuws  :D
Het is al jaren zo dat de cijfers gemanipuleerd worden in België, alleen jammer dat veel te weinig mensen onder de bevolking dat weet of beseft.
Dat is tevens een bewijs dat al die schijnmatregelen enkel en alleen er maar op gericht zijn om zoveel mogelijk verdoken belastingen (boetes, taksen op zogenaamde voorzieningen voor de "veiligheid", betaald parkeren,...) binnen te halen en de effektieve veiligheid hen geen fluit kan schelen.