Auteur Topic: Gezin uit Bornem reageert verbijsterd op dagvaarding door doodrijder  (gelezen 9601 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gezin uit Bornem reageert verbijsterd op dagvaarding door doodrijder
« Reactie #45 Gepost op: zondag 30 augustus 2009 - 01:11:00 »
Het is inderdaad een soort spelletje dat ze onder elkaar spelen.
Tegenover de cliënt, tot zelfs in de rechtbank toe, vliegen ze elkaar in de haren en na het werk zijn het (soms) beste kameraden.
Doch wanneer er een vette premie aan vast hangt hebben ze nog minder schrik om op teentjes te trappen.

Zo is het inderdaad, bibi585.

Kijk naar het proces van de "SM-rechter" Koen Aurousseau, die door niemand minder dan door Meester Jef Vermassen verdedigd werd.

Toen Koen hem achteraf vroeg waarom hij bepaalde argumenten niet uitgespeeld had, kreeg hij als antwoord: "Jij moet hier niet meer komen, ik nog wel."

Ook dit is België...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #46 Gepost op: zondag 30 augustus 2009 - 01:30:58 »
Het is inderdaad een soort spelletje dat ze onder elkaar spelen.
Tegenover de cliënt, tot zelfs in de rechtbank toe, vliegen ze elkaar in de haren en na het werk zijn het (soms) beste kameraden.
twee kruideniers uit hetzelfde dorp gaan toch ook wel eens samen een pint drinken
ik heb er niks op tegen dat mijn advokaat vriend is met die van de tegenpartij, zolang het werk naar behoren gedaan wordt
en dat is meestal wel het geval
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #47 Gepost op: zondag 30 augustus 2009 - 01:54:49 »
Laat ons niet te ver afwijken.
Het gaat er over of het wel een goed idee is om slachtoffers te gaan vervolgen en wat de eventuele drijfveer is erachter.
Of het in dit geval om goeie of minder goeie advocaten gaat is niet zo relevant. Zoals bij alle beroepen zal je wel goeie en minder goeie hebben.
Hun privéleven is inderdaad hun zaak.
Zo is mijn advocaat momenteel voor mij een duel aan het uitvechten tegen zijn eigen broer. ;)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #48 Gepost op: zaterdag 26 september 2009 - 12:54:33 »
De verzekering moet betalen, waarom klaagt dan de aanrijder deze mensen aan  ::)
Omdat het voor hem duidelijk is dat de gevolgen van het ongeval, niet louter het gevolg zijn van de aanrijding op zich.
En al geeft de rechter hem daarin geen gelijk, de feiten deden dat wel : 1 sluitingsmechanisme defect + 1 kussen nipt ongeschikt , en 2 jonge doden terwijl de andere inzittenden er veel beter vanaf kwamen.
Al treft de ouders geen schuld omdat ze de slijtage aan het sluitingsmechanisme niet konden zien, er hangt daar nog altijd een deel van de schuld "in de lucht".
Niet voor het veroorzaken van het ongeval, want dat is glashelder, maar wel voor de gevolgen ervan.

Niet iedereen gaat graag verder met een veroordeling voor onvrijwillige dubbele doodslag op zijn kerfstok.

Ook de Mechelse burgemeester en politie hebben alle schuld van zich afgewimpeld, goed wetende dat dit zelfs met verkeerslichten al een zeer gevaarlijk - zwart - kruispunt is.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder