Auteur Topic: Strikte Mechelse politie beboet zelfs veegmachine  (gelezen 2073 keer)

Offline os2lover

• Expert
  • Geslacht: Man
    • BASM
Strikte Mechelse politie beboet zelfs veegmachine
« Gepost op: donderdag 27 augustus 2009 - 09:18:48 »

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 00:15:12 door jozef »
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Strikte Mechelse politie beboet zelfs veegmachine
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 27 augustus 2009 - 12:05:59 »
Om van omver te vallen, hoe belachelijk die arbeiders zich maken door te doen alsof ze erover verwonderd zijn dat ze niet boven de wet staan.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Ik heb een bestuurder van een vuilnisophaalwagen nog maar zelden zien uitstappen. De vuilnis wordt opgehaald door de arbeiders die achteraan op een trede met de vuilnisophaalwagen meerijden. Voor dat laatste zouden die bestuurders trouwens ook moeten beboet worden, want:

Citaat
AR 44.3. Het is verboden personen te vervoeren op de uitwendige delen van de carrosserie van een voertuig.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 00:15:42 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 27 augustus 2009 - 15:51:15 »
Om van omver te vallen, hoe belachelijk die arbeiders zich maken door te doen alsof ze erover verwonderd zijn dat ze niet boven de wet staan.
Vind ik ook

Ik heb een bestuurder van een vuilnisophaalwagen nog maar zelden zien uitstappen. De vuilnis wordt opgehaald door de arbeiders die achteraan op een trede met de vuilnisophaalwagen meerijden.
Klopt, dus dit is ook een belachelijke uitspraak

Voor dat laatste zouden die bestuurders trouwens ook moeten beboet worden, want:
Citaat
AR 44.3. Het is verboden personen te vervoeren op de uitwendige delen van de carrosserie van een voertuig.
Maar dat zou ik er ook serieus over vinden, moeten ze er naast rijden met de fiets dan ?  Of moeten zij dan wel telkens in-, en uitstappen ?  Of moeten ze mss een beetje lopen, zodat ze niet zo snel moeten stappen ?  Of moeten ze er maar een beetje langer over doen, waardoor de kosten voor de gebruiker (wij dus) weer oplopen ?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 00:16:10 door jozef »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 27 augustus 2009 - 17:52:26 »
Voor dat laatste zouden die bestuurders trouwens ook moeten beboet worden, want:
Citaat
Maar dat zou ik er ook serieus over vinden, moeten ze er naast rijden met de fiets dan ?  Of moeten zij dan wel telkens in-, en uitstappen ?  Of moeten ze mss een beetje lopen, zodat ze niet zo snel moeten stappen ?  Of moeten ze er maar een beetje langer over doen, waardoor de kosten voor de gebruiker (wij dus) weer oplopen ?

Wel, ik kan me natuurlijk wel inbeelden wat de beweegreden van de wetgever was toen art. 44.3. opgesteld werd: hij heeft willen verbieden dat avonturiers voor de lol op het dak of de motorkap van een auto zouden plaatsnemen, met alle daaraan verbonden gevaren.

Maar die treden links en rechts achteraan een vuilnisophaalwagen, met bijbehorende handgrepen, zijn door de constructeur van die voertuigen voorzien voor de vuilnisophalers, en ik denk dat er daar maar zelden een ongeval mee gebeurd. Slordig als het verkeersreglement nu eenmaal opgesteld werd en blijft, werd hiervoor evenwel geen uitzondering voorzien.

Een dergelijke uitzondering, zodat de bestuurders van de vuilnisophaalwagens in dit verband geen overtreding meer hoeven te plegen en rechtszekerheid hebben, is dan ook wat ik aangewezen acht.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 29 augustus 2009 - 00:56:01 »
Ik zie die bezemwagentjes regelmatig. Zij vinden het bijvoorbeeld ook nodig om in volle spits gaan te vegen op de drukste kruispunten van Mechelen. Zo zie ik regelmatig een wagentje om 8:30 aan het Kardinaal Mercierplein in Mechelen. Ze rijden dan een beetje kriskras over het plein in volle spits. Echte intelligent hoef je niet te zijn om in Mechelen met die dingen te rijden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519