Ik heb ja gestemd om de zeer eenvoudige reden dat de Kennedytunnel in princiepe enkel en alleen maar een stuk autoweg is met een dak boven.
Er is verder geen enkele reden om daar een snelheidsbeperking te rechtvaardigen.
Het enige die het voor het ogenblik noodzakelijk maakt (maar 70 is te weinig) is het wanbegeer van de overheid.
Moest men een andere mogelijkheid hebben om van bvb. Gent naar Limburg of Nederland of zelfs de haven te rijden zou een groot deel van de ellende opgelost zijn.
Ik denk niet dat je de ring van Brussel een waardig alternatief kan noemen en voor de rest is er gewoon niks die afgewerkt is of reeds terug naar de verdoemenis is geholpen door allerlei vluchtheuvels, kruispunten, zone 30-50-70, flitspalen, bochten, bloembakken, dorps- stadskernen, doodlopende wegen, wegenwerken, ... enzovoort.
Door het ellenlange aanslepen van de grote ring zijn op veel plaatsen al andere dingen aangelegd op de voorziene bedding zoals zelfs volledig aangelegde en geasfalteerd parkings wat het kostenplaatje alleen maar flink de hoogte injaagd moest het er toch ooit van komen dat men de ring aanlegd.
Ik merk dat het stemgedrag bij de Standaard de neiging heeft de andere kant op te gaan maar dan stel ik mij de vraag hoeveel van de deelnemers ooit al door de tunnel gereden zijn en niet enkel en alleen afgaan op wat er in de media komt.