De "bescherming" van de consument (volgens de regering) begint nu toch echt absurde vormen aan te nemen.
Waar is de tijd dat ik voor 4000 frank een auto kocht en er zo mee naar de keuring reed? En goedgekeurd, uiteraard. Kopietje van het oude inschrijvingsbewijs, ondertekend door beide partijen met vermelding "verkocht aan Daffodil31LE" en gas geven.
Probeer nu maar eens bij een garagebedrijf een auto mee te krijgen voor een paar honderd euro. Het kan niet meer, want die garagehouder moet en zal garantie geven, ook al bied je 'm aan een papier te tekenen waarin je stelt afstand te doen van garantie...
Eerst die stomme carpass, nu weer een extra "keuring" waarbij je een papier krijgt waarin staat dat er een koffievlek op de stoel zit... Dat kun je toch potvolkoffie ZELF constateren?
En het rotte van deze onzin is dat het verplicht is. Alsof iedereen een volslagen debiel is. Mijns inziens moet zo'n extra keuring gewoon op vrijwillige basis kunnen gebeuren. Wil je als nieuwe eigenaar dat zo'n onzin op papier wordt gezet, dan laat je dat toch gewoon doen door de vorige eigenaar? Vind je zelf dat je die extra keuring (en extra kosten) niet nodig hebt, dan moet het gewoon mogelijk zijn om het zonder die onzin te doen.
Ik heb hier in m'n garage nog een oude BX staan, ooit eens gekocht voor 50 euro. Moeten nieuwe remmen op en een verse retourleiding. Als dat gebeurd is zal het wel weer een drama zijn om 'm ingeschreven te krijgen, ook al heb ik alle papieren erbij.