Verplichten om afstand te houden en controles hierop uitvoeren zou al veel waard zijn.
Misbruik maken van open plaatsen tussen voertuigen kan alleen als men in de ene strook bewust sneller gaat rijden dan in de andere strook om dan een paar auto's voor te zijn om zich dan ergens tussen te wringen. Echt Belgisch. Maar inderdaad Inazuma, met deze belgische agressieve en zeer egoistische mentaliteit van rijden kan dit nooit werken.
Diegene die van rijstrook verandert kan je geen voorrang geven dat is duidelijk, maar afstand houden kan wel. Als men de belgische bestuurder wat meer inzicht zou kunnen meegeven dan zou hij merken dat het verkeer een SOCIAAL gebeuren is waar we allemaal samen aan deelnemen om op onze bestemming te geraken.
Op plaatsen waar verschillende voertuigen gedwongen worden om van rijstrook te veranderen zou iedereen bereid moeten zijn om een voertuig tussen te laten.
Op deze plaatsen zou iedereen best aan dezelfde snelheid rijden( snelheidsbeperking dezelfde voor alle categoerien en zeer strenge controle) dan kan je gewoon tussen mekaar inschuiven.
Maar het zal inderdaad niet werken in Belgie. Het ritsen werkt ook niet daarstraks nog meegemaakt op de weg van Westerlo naar Geel.
Het is een ware ramp om in Belgie met de auto te rijden.
Heropvoeding inzicht sociaal gevoel in het verkeer zijn aan de orde.
Op een buitenlandse site voor engelstaligen raad men gewoon af om Belgie met de auto te bezoeken.
Men verklaart ons gek en agressief.
Misschien is het rijbewijs met punten samen met zeer zeer veel controles op snelheid, voorrang, veiligheidsafstand, enz.... wel de oplossing.
Wie niet horen wil moet........
Belgians weren't required to have driver's licenses until 1979 and local driving habits are often slapdash. Drivers frequently neglect to use their turn signals, park precariously on street corners, and zoom through pedestrian crossings. The main problem for foreign drivers, however, is the rule of priority from the right. Often, even if you are on a main road, cars coming from blind corners on the right have the priority. A yellow-and-white diamond sign to your right as you approach an intersection indicates that you have the right-of-way. It's best to be extremely cautious until you get the hang of this rule. On the plus side, tunnels under busy intersections allow crosstown traffic to pass quickly. Rush hours run from 7:30 to 9 AM and 5 to 6 PM. If you plan to drive to the coast on a Friday during the summer months, leave well before rush hour, as traffic can back up for hours.
Belgium has very aggressive drivers. Not only do drivers not facilitate new cars merging on highways by changing lanes (cars merging have to wrestle their way onto the highway), the priority of the right at intersections signifies that cars coming from that direction have priority over you, and will burst past you at high speeds with nary a glance in your direction.
You are responsible for ensuring that nobody is coming from the right (if the intersection is unmarked by yields or stop signs), hence the common sight of traffic mirrors to assist you in ensuring you are not t-boned in downtown Brussels. A comfortable drive in the city or country, this system does not make.