Auteur Topic: Rotonde aan Carrefour te Zemst  (gelezen 4975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Rotonde aan Carrefour te Zemst
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 17 november 2009 - 23:39:00 »
...
-Indien oversteekplaatsen voor fietsers buiten de rotonde op minstens 10 meter van de rotonde. (vrachtwagens en dode hoek)
...

Het probleem hier is dat vele fietsers dit een te grote omweg vinden en het fietspad dan niet gaan gebruiken.

...
Terzake on topic : ik ben niet voor tunnels zolang deze meisjes-onvriendelijk zijn. Bibi ga jij graag om 23.00 uur door de perrontunnel in Denderleeuw??? ewel ikke hem daa schrik! Degelijke camerabewaking graag. Bergaf is dat wel plezant, maar aan de andere kant en dat maal 4 als ik het gegeven goed versta.
...

Daar heb je ook wel een punt.
Zelf ben ik er nog niet in geweest om de simpele reden dat ik er niks te zoeken heb. Echter heb ik wel al vele verhalen gehoord erover.
De bewaking is er wel en politie ook want dat zag ik reeds meermaals met mijn eigen ogen aan de uitgang.
Probleem is meestal dat ze er zijn als er niets te zien is. Niet te vaak dus.
Denderleeuw is goed op weg een nieuwe Molenbeek, Anderlecht of Schaarbeek te worden, een hele aanpassing in vergelijking met het landelijk gebied waar ik vandaan kom.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Rotonde aan Carrefour te Zemst
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 18 november 2009 - 00:16:09 »

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Rotonde aan Carrefour te Zemst
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 18 november 2009 - 00:31:01 »
-Indien oversteekplaatsen voor fietsers buiten de rotonde op minstens 10 meter van de rotonde. (vrachtwagens en dode hoek)

Er dient rekening te worden met een minimum lengte van 25 meter. Rekening houdende met de lengte van een trekker oplegger. De overstekende fietser dient voldoende in het gezichtsveld te zijn van alle bestuurders. In die mate dat lage groenvoorziening fietsers verhinderen om de aanwezige oversteekplaatsen te negeren.

De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Rotonde aan Carrefour te Zemst
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 18 november 2009 - 00:38:38 »
Dan zullen die groenvoorzieningen ondoordringbaar gemaakt moeten worden en dat laag houden wordt nogal regelmatig eens "vergeten" in België.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Rotonde aan Carrefour te Zemst
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 18 november 2009 - 17:14:07 »
Terzake on topic : ik ben niet voor tunnels zolang deze meisjes-onvriendelijk zijn.
Met de tunnels is niks mis, met het schorremorrie dat er rond hangt wel.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Rotonde aan Carrefour te Zemst
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 19 november 2009 - 00:36:41 »
Bijna alle woningen die hier te huur of te koop komen worden ingenomen door vreemdelingen, tenzij de eigenaar er iets op tegen heeft en het zich kan permitteren, want blijkbaar zijn zij de enigen die het zich nog kunnen veroorloven. Bovendien rijden ze dan na enkele maanden rond met een voertuig waar de gemiddelde Belgische werkmens enkel maar van kan dromen.

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Rotonde aan Carrefour te Zemst
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 28 november 2009 - 09:31:03 »
Heb nog even nagedacht over die tunnels.

Bij deze rotonde, in deze specifieke situatie zou één tunnel in één richting volstaan om bij druk verkeer rechtstreeks komende van Mechelen richting Zemst te kunnen rijden.
Van Zemst naar Mechelen geen probleem, fietsers blijven rechts.
Van Zemst naar Hofstade een apart niet naast een rijbaan tweerichtingsfietspad dat van en naar de rotonde gaat tussen de spoorwegbermen in.
Van Hofstade naar Zemst maak je geen gebruik van  dit tweerichtingsfietspad maar ga je eertst onder de spoorwegbrug om dan komende van Hofstade onmiddellijk naar Zemst te kunnen afslaan.
Van Hofstade naar Mechelen maak je wel gebruik van het tweerichtingsfietspad.
 
Wegwijzers voor fietsers geven de te volgen richtingen aan zodat je als fietser de veiligste en kortste route kan volgen.
ZEER BELANGRIJK:  ALS JE 'S AVONDS NIET DOOR DE TUNNEL WIL KAN JE GEWOON RONDRIJDEN.  OP DAT MOMENT IS ER WEINIG VERKEER EN KAN JE GEMAKKELIJKER OVERSTEKEN. DE TUNNEL GEBRUIK JE OVERDAG TIJDENS DE SPITS OM EEN VLOTTE VERBINDNG TE MAKEN OP HET DRUKST BEREDEN GEDEELTE.

HET TWEERICHTINGSFIETSPAD  HEEFT NIETS TE MAKEN MET DE ROTONDE ZELF, ALLE FIETSERS MOETEN IN DE JUISTE RICHTING ROND DE ROTONDE.
HET TWEERICHTINGSFIETSPAD IS EEN VERBINDING DIE TUSSEN DE SPOORWEGBERMEN DOORLOOPT.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 28 november 2009 - 10:34:45 door mazda »

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Rotonde aan Carrefour te Zemst
« Reactie #22 Gepost op: maandag 30 november 2009 - 13:29:56 »
antwoord:
Geachte,
 

Het ontwerp voor de herinrichting van dit kruispunt berust bij AWV Antwerpen en is volledig op grondgebied van de stad Mechelen gelegen en een tunnel komt hierbij niet aan bod.


Gelet op de MOBER (mobiliteitseffectenrapport) zal de oplossing ook een rotonde blijven. De plannen zouden ook zo goed als klaar zijn.
De gemeente Zemst vraagt nog een bijkomend fietspad naar de Zemstsesteenweg tussen de talud van de spoorweg en die van de N1.

Voor meer vragen en suggesties over het concept dient u zich dus tot de stad Mechelen en AWV Antwerpen te richten.



Met vriendelijke groeten,                           

--------------------

Paul Cox | Afdelingshoofd Technische Diensten
T 015 62 71 34 |  paul.cox@zemst.be
dienst-e-mail: openbarewerken@zemst.be

Gemeente Zemst
De Griet  1, 1980 Zemst
T 015 61 88 90 – F 015 62 71 77
algemeen e-mail: gemeente@zemst.be | website: Zemst.be
Openingsuren: ma-do-vrij: 9u-12u | di: 9u-12u & 16u-19u | woe: 9u-12u & 13.30u-16u