Mij begint het echter ook bijzonder te vervelen dat er bij het minste steeds ernstig wordt doorgekapt op politiediensten.
Diane, we kunnen niet genoeg doen om er de mensen op attent te maken dat de Belgische politie een daadwerkelijk gevaar voor de samenleving is.
Het Comité P bestempelt de werking van de Belgische Politie ronduit als slecht. Het kan dan wel zijn dat er bij het Comité P ook onregelmatigheden gebeurd zijn, maar die doen evenwel niets af aan de juistheid van deze conclusie. Vooral als we dan bedenken hoeveel mensen door de politie onheus behandeld worden, doch niet weten dat ze zich daarvoor tot het Comité P kunnen wenden, of het niet durven uit angst voor represailles, waarvan ik persoonlijk ondervonden heb dat ze helaas niet denkbeeldig zijn.
Voor het overige ga ik er prat op fier te zijn dat we zeer recentelijk opnieuw de vraag kregen uitgaande de magistratuur of we niet bereid waren onze taken voor de verkeersveiligheid opnieuw op te nemen zoals in het verleden. Aan de waarborgen die we wensen te stellen, gelet op onze ervaringen uit het verleden, zal Marc hier mogelijks nog medewerking vragen. Dat er enkele kornuiten beginnen te huiveren hoeft echter geen betoog. Maar het bewijst toch enige erkentelijkheid van wat we in het verleden teweeg hebben gebracht. Ik dacht dat de doelstelling was in het voorkomen van verkeersslachtoffers....
Ach zo. Ik vroeg me de hele tijd al af waarom uitgerekend jij en Marc, die zelf al zoveel wanpraktijken van de politie hebben meegemaakt, de politie nu plots verdedigen als een duivel in een wijwatervat. Maar nu begrijp ik het.
Dat ik al enkele jaren titularis ben van het domein cvv.be om jullie desgewenst in de mogelijkheid te stellen om jullie activiteiten op het web te hervatten, is blijkbaar onbelangrijk.
Maar nu er van de magistratuur een vraag uitgegaan is om jullie activiteiten te hervatten, lijken jullie daar wel toe bereid.
Ik begrijp het: opportunisme is de enige motivatie voor een Belg (en daarmee bedoel ik dan rasechte Belgen, waartoe ik mezelf totaal niet reken).
Alvast veel succes ermee, en mogelijk ook nog enige geloofwaardigheid toegewenst!
Ik verkies eerlijk te zijn en mezelf trouw te blijven, ook al zal het me geen complimenten opleveren.