Auteur Topic: problemen bij het starten van de wagen  (gelezen 15513 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: problemen bij het starten van de wagen
« Reactie #60 Gepost op: donderdag 24 december 2009 - 21:10:38 »
Ik gebruik al 25 jaar de handrem, ook met vriesweer.
Het helpt natuurlijk als je weet dat je wagen in orde is maar zelfs dan nog, ik ken ook niemand die zijn handem ooit heeft laten bevriezen.

Onze Bora is ook in orde. Maar verleden winter is zijn handrem muurvast komen te zitten, en is onze VW dealer kunnen langskomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

• Meer dan expert
« Reactie #61 Gepost op: donderdag 24 december 2009 - 22:56:13 »
Sorry, ik bedoelde dat van die handrem eigenlijk wel niet met dit vriesweer :P Ik wou eerder aangeven dat ik wel de gewoonte heb van de koppeling in te drukken als ik instap! :D (Nu staat de auto in vitesse en zonder handrem)

Doordat een collega de handrem had opgetrokken, Jari, had een dienstvoertuig inderdaad remmen die vast zaten. En bij verder nazicht waren deze wel degelijk bevroren. Ook al krijgen dienstvoertuigen op tijd en stond hun onderhoud.

Citaat van: Jozef
Onze Bora is ook in orde. Maar verleden winter is zijn handrem muurvast komen te zitten, en is onze VW dealer kunnen langskomen.

Ach Jozef, je hebt nu eenmaal mensen die graag tegenberichtjes plaatsen en daar leute en plezier in scheppen. Helaas is de medemens daar niet mee geholpen maar begint wel door te dringen bij forumgebruikers. En dan geeft het soms aanleiding tot onverwachte reacties die berichten bevestigen of ondersteunen. Hoef ik jou niet te zeggen. ;) ;D

« Laatst bewerkt op: donderdag 24 december 2009 - 23:05:03 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 01:25:44 »
Ik moet toegeven dat ik het meestal wel vergeet van de handrem niet op te trekken bij vriesweer. Dit uit pure gewoonte van hem altijd stevig op te trekken, daar dient hij tenslotte voor.
Tot nu toe heb ik er eigenlijk zelf nog nooit problemen mee gehad maar ik weet wel mensen die er wel al problemen mee gehad hebben. Begin dan maar te zoeken wat er precies is vastgevroren. De remmen zelf of de overbrenging tussen de hendel en de remmen. :D

Ik spreek nu wel van personenwagen, vrachtwagen is een heel ander verhaal. ;D

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #63 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 07:54:27 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:35:36 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien