Mooi werk. Mogelijke interpretatie.
Maar dit klopt niet als de horizontale rijbaan 10 meter breed zou zijn.
Veel bredere wegen heb ik al geargumenteerd, 1+1 smalle wegen zoals in deze gevallen (geen middenstrepen) zijn hoogstens 5,5 meter breed:
http://www.wegen.vlaanderen.be/documenten/bouwklasse/smalle_wegen.php
Berekening: smalle wegen
Met dit formulier kunt u de bouwklasse berekenen van een smalle weg (een weg waarvan de totale breedte kleiner is dan 5,50 m).
(ik had ook een 4 m brede horizontale rijbaan kunnen nemen).
meer als 5-5,5 meter breed zoder rijvakken, hmm die wegen bestaan niet, Mazda.
Dus het klopt wel.
Bij de gewone bredere wegen met rijstroken mag je niet parkeren
op de rijbaan; dan moeten we tekeninkskes met berm maken.

Die zijn ook meestal
minstens 5,5 m breed of 2 x
2,75 m* rijvakken.
http://www.wegen.vlaanderen.be/documenten/bouwklasse/gewone_wegen.phprijvakminimum: 3 m of
smaller* tot 3,75 m rijvakken max bij autosnelwegen.
Maar dit klopt niet als de horizontale rijbaan 10 meter breed zou zijn
Hoeft ook niet bij zo´n brede wegen kan je moeilijk hinderen op de berm, daarbij volstaat dan die 5 m regel altijd.
Hebben ze rijvakken, dan kan nog altijd Art 24.7°....," behoudens plaatselijke reglementering " in werking treden, maar dan naast de rijbaan op de berm.
Is er geen plaatselijke reglementering blijft mijn 5 meter-interpretatie nog steeds geldig uiteraard is het dan nooit meer hinderend vanaf ca 6 m brede rijbanen als men dan nog op de berm mag parkeren (openbare weg incl berm ca 10 m).
bvb
10,5 m brede weg (~ 6,5 m rijbaan) met rijvakken en incl. gelijkgrondse berm, plaatsen # is nooit hinderend hoe zeer men de dwarswegen ook verschuift, want # tov d of f zal altijd 5 meter zijn, evenzo # van c en e.
c d
/ /
/ /
________________________/ (___________________________
berm #|5m--------/ /--------5m|#
-------------------------------/ /-------------------------------------------------
B
- - - - - - - - - - - - - - - - -
A
--------------------\ \-----------------------------------------------
____#|5m--------\ \---------5m|#____________berm____
\ (
\ \
\ \
e f
--- - -- --- ---
______________\ \___________
x x x x <5M
_______________ __________
/ /
/ /
Stel dat een vrachtwagen van beneden komt en links wil afslaan, hoe los je het dan op?
Is ze 10 meter breed hoef je die "5 m-naastbijgelegen" er nooit bij te halen.
x op 5 meter zegt de regel. Dus men kan daar parkeren.
Of, je hebt een langsweg zonder rijstroken getekend, ik neem aan dat die max 5 meter breed is.
Pech voor de vrachtwagen, die zal wat berm
of geparkeerde auto 
moeten meenemen...
Is de weg x m breder ?, zal de vrachtwagen eventueel nog kunnen draaien, hangt ook vd vrachtwagen af.