Citaat:
Aha, ge ziet het toch in dat die XXXXX daar niet mogen (stil)staan, of gaat ge weer een eigenzinnige interpretatie geven ?
XXXXX : foutief geparkeerde voertuigen, die (staan op) blokkeren het kruispunt.
Antwoord: Neen, ik zie dat niet ik vul zelfs die 2 keer 5m op.
In welke richting blokkeren die rode XX het kruispunt dan volgens jou?
Het is geen eigenzinnige interpretatie, mijn visie is altijd vanaf het begin zo geweest.
Vb-tekeningen:
T- kp VVR, geef denkbeeldig auto van onderaan:
(A) ; auto van links komend:
<B> De auto
(A) van onderaan wil naar links opdraaien daarvoor benut hij het
grijs ingekleurd kruisingsvlak, volg gewoon de lijn met de pijl naar uiterst links.
De auto van links
<B> wacht net voor het grijs kruisingsvlak en verleent VVR (die wacht dus parallel aan die 5Mvrij
links oude tekening)
Staat daar nu op het kruisingsvlak tegenover een auto geparkeerd blokkeert die de de te nemen ruime rijbocht naar links, auto
(A) mag die rijbocht niet afsnijden.
(als die rijbaan van onderaan 6 m breed is, heeft hij quasi een "gat" van 3m + 5 mvrij) Staat daar geen auto,
maar wel eentje 5 meter verder (XXX), kan de auto
(A) van onderaan dus voldoende de te nemen linkse rijbocht nemen door het kruisingsvlak, de wagen van links
<B> die wachtte kan net erachter passeren en rechtdoor rijden. De auto
(A) van onderaan kan verder eveneens zijn weg voortzetten door links langs die geparkeerde auto XXX te rijden.
(de 3e auto van rechts op de langsrijbaan laat ik erbuiten, die komt enkele minuten later; natuurlijk kan die het spel ook meespelen in de VVR, dan heeft hij allereerst VVR en moet (A) en <B> wachten, dus die heeft ook een vrij kp nodig... ) 
<B> `
_________ ` _____________
| ` |
(A)XXX: geparkeerd voertuig
oude tekening: auto
(A) van dwarsrijbaan onderaan kan de gestippelde linkse bocht ruim nemen en het kruispunt oprijden en verlaten. De auto
<B> kan verder rechtdoor rijden na VVR te verlenen.
N.B. vanaf de bovenste en onderste hoeken van het kruisingsvlak beginnen de 5mvrij te tellen, de beide onderste 5mvrij heb ik niet getekend, zoals jij. Anders wordt het heel eng en moet ik de tekening vergroten.
Moest je over het woord "kruisingsvlak of kruisingsplaats" vallen:

http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=kruispunt
kruis·punt het; o -en kruising (3)
krui·sing de; 3 plaats waar wegen elkaar snijden
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen.