Citaat Michel:
Welke verlenging van de rand van de dwarsrijbaan is voor jou -moest je in voertuig B aan die kant willen parkeren- naastbijgelegen ?
Typisch Mazda, ik stel 2 vragen om zeker te zijn dat ene wel juist gaat zijn naar je interpretatie, ik zet de belangrijkste vraag vanboven en die negeer je !
Welke rand van de dwarsrijbaan is voor jou -moest je in voertuig B aan die kant willen parkeren- naastbijgelegen ?
Nu gelezen ?

Antwoord:
Stel dat je mij zou willen begrijpen. Hoe durf jij dan deze vraag te stellen?
Deze vraag geeft aan dat je al 20 blz niet leest wat ik schrijf.
Doet vragen lezen pijn ofzo ?
En gij leest niet welke vraag ik als eerste stel of je negeert ze, deze vraag hierboven.
Daarbij wil jij me ook niet begrijpen, door steeds maar af te wijken of irrelevant te willen nuanceren.
Welke verlenging van de rand van de dwarsrijbaan is voor jou naastbijgelegen?
?
Moest je in voertuig B aan die kant willen parkeren?
Welke kant? Links, rechts, voor of voorbij het kruispunt?
Maak het nu niet te belachelijk, aan die kant waar voertuig B op de figuur staat, B wil parkeren vóór het kp, rijrichting hoe hij afgebeeld staat.
Of uit mijn vraag te lezen aan
die kant (van het kruispunt),
en van de weg natuurlijk, verkeerd parkeren mag niet)
herhaling:
Welke rand van de dwarsrijbaan is voor jou -moest je in voertuig B aan die kant willen parkeren- naastbijgelegen ?
Michel, het interesseert mij niet welke verlenging van de rand van de dwarsrijbaan naastbijgelegen is.
Plotseling niet meer, toch raar, hoeveel blz van die 20 zat je maar schuine dwarsrijbanen schuin te verlengen...
in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan,
Zo kun je die zin ook eens lezen ? Want als er kruispunt in staat is die "naastbijgelegen rand" overtollig, aangezien je 5 meter van het "kruispunt" moet staan is het altijd de kortsbijgelegen dwarsrand aan die kant waar je parkeert, is er geen dwarsrand bvb aan de ononderbroken zijde van een T-kp, mag je niet hinderend staan, en aangezien 5 meter van een kruispunt nog blijft gelden (nabijheid van een kruispunt) moet je 5 meter van het
kruisingsvlak wegblijven = Art 2.9. "Kruispunt" :
de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen. Ziet ge het kruispunt is geen punt maar een plaats.
Als je nu denkbeeldig - het staat niet letterlijk in 24.7 - de naastbijgelegen dwarsrand aan de onderbroken zijde van het T-kp dwars
(niet volgens het verdere verloop van die dwarsrijbaanrand) over de langsrijbaan doortrekt heb je je 0 meter-referentiepunt waar deze verlenging de rijbaanrand waar je parkeert snijdt. En dan 5 meter van het kruispunt weg.
Anders moet je daarvoor wandelingen doen, of je kunt ook de landmeter vragen of die geen laserverlengingsmeting doet.
Mij intresseert in eerste instantie waar de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan zich bevind tov de plaats waar ik wil parkeren.
En dat weet je nog altijd niet ? Amai, ge parkeert in de nabijheid van een kp en ge kijkt hoever ge van de
kortsbijgelegen rand vh kp staat. Niemand kijkt naar andere randen van een kp als diegene die - spreekwoordelijk - voor je neus ligt.
In tweede instantie verleng je deze rand, enkel om je 5M te bepalen.
Klopt.
Maar.. .aha nu komt het, en hoe verleng je die (bvb ronde- scheve) kortsbijgelegen rand ? Heb je een snijpunt ? En tot waar ? staat dat ergens ? neen dus !
Toch tot de nabijheid van de parkeerplaats waar het een 90°-
dwars snijpunt heeft met de langsrijbaanrand neem ik aan ?
Een regel moet toepasbaar zijn op alle soorten kpn vergeet dat niet.
Nogmaals: Het is NIET de verlenging die naastbijgelegen moet zijn.(want dan zou naastbijgelegen voor verlenging staan in art 24.7)
Het is de rand van de dwarsrijbaan die naastbijgelegen moet zijn. ( de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan)
Daarna verleng je deze rand om je 5m te bepalen.
De tekst is duidelijk.
De tekst ja, maar de woorden zijn ongelukkig gekozen, en er staat niet in hoe je de verlenging doortrekt om een
refertepunt 0 m te bepalen.
Dus alweer, hoe verleng je deze rand als die niet recht is, vanwaar - welk referentiepunt of snijpunt 0 m - pas je die 5 meter af ?
En het -breed- T-kruispunt breng je nog steeds in de war, want als je aan de ononderbroken zijde wil parkeren is er geen "naastbijgelegen dwarsrijbaan", daar is helemaal geen dwarsweg aan die kant.
Mazda wat wil je eigenlijk bereiken met uw laatste post, elk kind gaat rand C zeggen, en "dichtste" is een synoniem van "naastbijgelegen".
Daarbij stel je quasi dezelfde vraag als ik aan jou in mijn voorlaatste post, ik vraag waar het voertuig B daar juist mag parkeren, waar B afgebeeld is ?
Als je nu de vraag zou stellen en naastbijgelegen weglaten.
('welke is de dichtste rand van de andere weg van het kruispunt?')
Welke is de rand van de andere weg op het kruispunt? (je zit in auto B) Welk antwoord krijg je dan?
-----------------------------------------------------
< AUTO B
´´
´ ´
-------------- ´ ´----------------------
rand-A| |C-rand
| |
rand A rand C
Je kan ook de vraag stellen aan een kind van 7 om bijvoorbeeld de rand van het bos of de rand van de vijver aan te wijzen.
Welke rand zal dat kind dan aanwijzen?
Antwoord Mazda : Ik ben niet helemaal zeker of die verlenging geen probleem stelt gezien sommigen deze haaks op de dwarsweg trekken ipv in zijn eigenlijke verlengde.
Het is de enige logische manier, jouw manier trok op niets

Michel, het interesseert mij niet welke verlenging van de rand van de dwarsrijbaan naastbijgelegen is.
Zo zie je maar.