Citaat Michel:
Waarom teken je daar een schuine verlenging ? Een hoek behoeft geen verlenging, omdat de dwarsrijbaan schuin loopt is irrelevant.
Antwoord: Hoek?
Ja, een hoek, punt
1. is het hoekpunt, of het snijpunt van dwarsrijrand A met langsrijband C.
Redeneer je even mee of ga je weer uitwijken ? Ik wil je gewoon duidelijk maken dat je niet altijd een verlenging nodig hebt.
Aangezien ge toch altijd blijft vasthouden aan een interpreteerbaar "half regeltje 7°" met een onbestaand woord naastbijgelegen dat logischerwijze nabijgelegen moet zijn. Refertes Van Dale.nl en Woordenboek.nl
Het is de enige logische verlenging.
Ge hoeft niets te verlengen als je een hoekpunt hebt,
of wil je me niet begrijpen ?Het is vanzelfsprekend dat je het deel van de verlenging dat het dichts bij je auto komt gebruikt om je 5M te bepalen.
En het is vanzelfsprekend dat je 5 meter van het hele kruispunt staat.
Waarom blijf je zo vaag ? Ik kan van een (schuin) "deel" van een verlenging geen 5 m afpassen, je meent dus PUNT ?!Punt
1. dus neem ik maar aan... en |
hier dus |op de tekening.
Punt
1. stelt het hoekpunt zelf voor, verlenging overbodig !
Voor jou maak ik nog een extra tekening.
Dit was de figuur, in vorige post, waar je dus het hoekpunt
1. neemt;
ik verander de dwarswegrand van A
naar A", en kijk het hoekpunt
1. blijft hetzelfde, en/omdat het kruispunt hetzelfde blijft.
Auto : |
hier dus | blijft op dezelfde plaats.
__________________________________________________
. 3 .< 5m >|---°---------|
. 2 .< 5m >| AUTO |
_______________5M_ .
1 .<__5m___>|_
hier dus__ |________ C
'
\ '
\ '
\ '
\ '
\ '
\ A
A" A
A"Hoekpunt begrepen ?
Nu probeer ik de onderstaande figuur uit te vergroten, maar ik neem een nabijgelegen ronding C met snijpunt
. links én een nabijgelegen recht dwarsrijbaanrandstukje D met hoekpunt
. rechts, om het waarom Nederland de regel duidelijker uitlegt. Nederland neemt dus het einde van de ronding C waar het een snijpunt
. vormt ttz overgaat in de langsrijbaanrand. Of bij een rechte dwarsrand D het snijpunt
.Vandaar verlengt het dwars over de langsrijbaan en vormt het dus die rode zone.
(In D en Oostenrijk is die rode kp-plaats smaller omdat men daar de snijpunten neemt van de rechte gedeeltes van de beide rijbaanranden die daar een denkbeeldig kp-hoekpunt vormen) Ik heb al enkele tekeningen die het probleem van verlengen van welke dwarsrand aanhalen, maar ik maak extra een nieuwe.
_______________________________________________________________________________
__
a b ´ ` ====================
. ´ ` .==========================
)C
`/D
/ \
e / \
\ \
\ f \ g
Vanwaar pas jij de 5 meter af en waarom ? :
1 - vanaf het punt
. gevormd door nabijgelegen kromming C en langsrijbaanrand (=====) voor links te parkeren, of voor rechts te parkeren het snijpunt of verlengingspunt
. gevormd door nabijgelegen dwarsrandstukje D en langsrijbaanrand aan die kant.
(zoals de Nederlandse wegcode)2 - verlenging
a van e ? -> verlenging
b van g ?
3 - "iets" met rijbaanrand f ? verklaar je nader
4 - nog "iets anders, of een andere combinatie" ? verklaar je nader
Je mag de ganse figuur copieëren en aanpassen.
edit : dit was mijn allerlaatste poging.