Auteur Topic: Art 24.7 / Sniper  (gelezen 136963 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #480 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 23:11:58 »
Citaat Inazuma:#453
Dus werd er iets ingevoerd dat duidelijk maakt van welke (verlenging van ...) rand je precies moet afblijven : de dichtstbijgelegen ...
Antwoord:
Hier zit je weer in je oude denkpiste.
1) Je moet niet 5 meter van de rand van de dwarsrijbaan blijven maar 5m van de verlenging van die rand. Wat niet altijd op hetzelfde neerkomt.
2) Je moet eerst de naastbijgelegen dwarsrand bepalen en  die dan verlengen om daar dan 5M vandaan te blijven.
Naastbijgelegen werd bijgevolg niet ingevoerd om duidelijk te maken van WELKE verlenging je moet AFBLIJVEN. (Er is nog geen enkele verlenging getrokken in deze fase.)
Naastbijgelegen werd ook niet ingevoerd om duidelijk te maken van WELKE rand je moet AFBLIJVEN. (je moet 5M van de verlenging afblijven en niet van de rand)
Naastbijgelegen staat er om te bepalen welke rand je moet gebruiken om te verlengen.

Jij zou al de dwarsranden verlengen en dan zien welke naastbijgelegen is?
Maar je moet in deze 1e fase nog geen enkele verlenging uitvoeren want  dat geeft net het vertekende beeld dat jullie allemaal van in het begin hebben.
Jullie zien kruispunten met allemaal verlengingen, daar loopt het fout.
Je bepaalt in de 1e fase alleen de naastbijgelegen dwarsrand tov de plaats waar je wil parkeren.
En dan ga je in de 2e fase deze dwarsrand net zover als nodig en volgens de regels verlengen om je 5m te bepalen.

Dit is de basis, ik dacht dat je dit begrepen had.
Je moet dat kruispunt helemaal anders bekijken


 Originele franse tekst.
 7° aux abords des carrefours, à moins de 5 mètres du prolongement du bord le plus rapproché de la chaussée transversale, sauf réglementation locale;

Aux abords des carrefours: Op de toegangen van kruispunten    NIET : Op kruispunten

Wat is het verschil tussen naastbijgelegen en dichtstbijgelegen wat jij altijd gebruikt.
Dichtstbijgelegen staat niet in de tekst.
De originele franstalige Belgische tekst spreekt ook niet van "le plus proche"
Naastbijgelegen staat er speciaal om het aanliggend karakter van de dwarsrijbaanrand te benadrukken.
Zoals ook in het frans "le plus rapproche" gebruikt werd.

Als je de nuance tussen "le plus proche" en "le plus rapproche" begrijpt dan begrijp je ook het verschil tussen "dichtstbijzijnde" en "naastbijgelegen".

Ik zal dit nogmaals proberen uit te leggen.

Le plus proche betekent dat in dit geval de meest dichtbije rand, de rand is  waarmee je rekening zou moeten houden.
Maar deze randen moeten NIET op een bepaald moment aaneensluiten, verbinding maken, aaneenvoegen, samenkomen.
Het kan dus de dwarsrand aan de overkant van de straat zijn die het dichtsbij ligt.

Le plus rapproche betekent in deze situatie dat de dwarsrand  op een bepaald punt rechtstreekse aansluiting zoekt op de rand van de rijbaan waar je wil parkeren.
Benaderen tot ze mekaar raken.
Unir, assembler, se joindre - samenbrengen,  aaneenvoegen, verbinden.


Bijgevolg zijn het alleen de randen die samen een hoek vormen die in aanmerking genomen kunnen worden en niet de dwarsranden aan de overkant van de straat.

In de 1e fase waarin je de naastbijgelegen dwarsrand zal moeten bepalen, hou je alleen rekening met "le bord le plus rapproche" en niet met de dichtstbijzijnde rand of le bord le plus proche.
Als er geen dwarsranden zijn aan de kant waar je wil parkeren, dan is er geen enkele rand die kan voldoen aan "le plus rapproche" of "naastbijgelegen"




Waarmee ben je niet akkoord Inazuma?

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #481 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 23:34:18 »
Citaat van: Michel
En gans Nederland.  :D

Alwaar Mazda eveneens contact kan opnemen met het V.O.A. in Nederland!
Geen idee Marc, voor wat staat V.O.A. ?
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #482 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 23:54:48 »
Citaat van: Michel
En gans Nederland.  :D

Alwaar Mazda eveneens contact kan opnemen met het V.O.A. in Nederland!
Geen idee Marc, voor wat staat V.O.A. ?









http://www.youtube.com/watch?v=KRoS5_zTE1I

De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #483 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:01:24 »
"Beelden ongevalanalyse."
Serieus bezig daar, lijkt wel VVR-ongeval-situatie.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #484 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:17:16 »
Bedoel jij die uitspraak over wat onder de term kruispunt verstaan wordt? Die ze hebben laten verdwijnen.
Als jij die uitspraak bedoelt weet ik niet waar het verband ligt met wel of niet parkeren aan de doorlopende kant van de T.
Je hebt dit nog al eens aangehaalt maar die verlenging mag je inderdaad verder doortrekken zelfs tot in het oneindige van mijn part.
Het is niet omdat  verleniging zou doorgetrokken worden tot  aan de doorlopende zijde dat je daar rekening moet mee houden.
Dat heb ik toch allemaal  nog eens duidelijk in mijn antwoord #464 geschreven.
die uitspraak van cassatie omschrijft wat moet aanzien worden als een kruispunt
art 24.7 handelt over parkeren  in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van (de verlenging van ((de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan)),

als wegcode.be daar geen rekening mee houdt, dan weet ik niet waarmee je wel rekening moet houden
volgens mij gaat cassatie nog steeds boven het evangelie volgens st sting
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #485 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:19:48 »
"Beelden ongevalanalyse."
Serieus bezig daar, lijkt wel VVR-ongeval-situatie.

Eén van de typische motorongevallen dat Diane ook heeft meegemaakt, Michel. Sorry "niet gezien"...

Ook in Duitsland, Engeland en Frankrijk is men serieus bezig wat vaststellingen betreft. Meer zelfs. Frankrijk (Renault) heeft een onderzoeksteam dat een ongeval onderzoekt waarin een Renault is betrokken. Ooit zullen er knie en onderbeenairbags ontstaan ter voorkoming van ernstige onderbeenfrakturen door de pedalen bv.

Voorbeelden van decluvments of onderbeen en voetverwondingen afkomstig van bv voertuigpedalen:

Niet voor gevoelige kijkers

http://img59.imageshack.us/my.php?image=dia019.png

http://img8.imageshack.us/my.php?image=dia206.png






« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:32:28 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #486 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:32:02 »
Voorbeelden van onderbeen en verwonding door voetpedalen: => ik zie nog niks, maar zet het maar in een Spoiler... (als dat hier kan, nog niet getest)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #487 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:38:45 »
Frankrijk (Renault) heeft een onderzoeksteam dat een ongeval onderzoekt waarin een Renault is betrokken.

Dat doet Daimler-Chrysler al tientallen jaren in de ruime omgeving van Stuttgart, met medewerking van de Polizei, telkens er een Mercedes in een zwaar ongeval betrokken is.

Dat is veel zinniger dan een crashtest waarbij een auto loodrecht frontaal op een muur botst. Vele wagens leveren bij die test bevredigende resultaten op, doch niet meer van zodra de frontale aanrijding onder een schuine hoek gebeurt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #488 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 01:39:15 »
Citaat van: Jozef
Dat doet Daimler-Chrysler al tientallen jaren in de ruime omgeving van Stuttgart, met medewerking van de Polizei, telkens er een Mercedes in een zwaar ongeval betrokken is.
En ken je o.a. het verder resultaat daarvan, Jozef? De airbags al eens bekeken van een Mercedes? Tweemaal het volume opzichtens andere merken...

















« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 01:48:39 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #489 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 01:48:08 »
Citaat van: Jozef
Dat doet Daimler-Chrysler al tientallen jaren in de ruime omgeving van Stuttgart, met medewerking van de Polizei, telkens er een Mercedes in een zwaar ongeval betrokken is.
En ken je o.a. het verder resultaat daarvan? De airbags al eens bekeken van een Mercedes? Tweemaal het volume opzichtens andere merken...

Foto's volgen...

Niet alleen de airbags, Marc.

Daimler-Chrysler heeft uit deze ongevalanalyses de nodige lessen getrokken om ervoor te zorgen dat de voorste kreukelzone, ook bij niet loodrechte frontale aanrijdingen (wat meestal het geval is in de praktijk), haar functie naar behoren kan vervullen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #490 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 01:58:27 »
Citaat van: Jozef
Dat doet Daimler-Chrysler al tientallen jaren in de ruime omgeving van Stuttgart, met medewerking van de Polizei, telkens er een Mercedes in een zwaar ongeval betrokken is.
En ken je o.a. het verder resultaat daarvan? De airbags al eens bekeken van een Mercedes? Tweemaal het volume opzichtens andere merken...

Foto's volgen...

Niet alleen de airbags, Marc.

Daimler-Chrysler heeft uit deze ongevalanalyses de nodige lessen getrokken om ervoor te zorgen dat de voorste kreukelzone, ook bij niet loodrechte frontale aanrijdingen (wat meestal het geval is in de praktijk), haar functie naar behoren kan vervullen.

Het verheugd me nou eens dat je het schrijft, Jozef. Zie verder mijn post #70 in slepen met noodkoppeling en verkeer en recht. Het DCA is dan ook een voortreffelijke instelling wat betreft ongevalonderzoek.

Citaat van: Marc Annemans
Het rechtervoorwiel van de Mercedes bleef geklemd ter hoogte de achterwielen en de laadvloer van de vrachtwagen.

In het navolgend onderzoek werd beroep gedaan op het onderzoeksdepartement DCA. Het is deze afdeling dat aan de hand van de beschikbare gegevens de EES waarde ui de schade van de Mercedes kon schatten op ongeveer 60km/u.
 
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #491 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 10:06:11 »
Bedoel jij die uitspraak over wat onder de term kruispunt verstaan wordt? Die ze hebben laten verdwijnen.
Als jij die uitspraak bedoelt weet ik niet waar het verband ligt met wel of niet parkeren aan de doorlopende kant van de T.
Je hebt dit nog al eens aangehaalt maar die verlenging mag je inderdaad verder doortrekken zelfs tot in het oneindige van mijn part.
Het is niet omdat  verleniging zou doorgetrokken worden tot  aan de doorlopende zijde dat je daar rekening moet mee houden.
Dat heb ik toch allemaal  nog eens duidelijk in mijn antwoord #464 geschreven.
die uitspraak van cassatie omschrijft wat moet aanzien worden als een kruispunt
art 24.7 handelt over parkeren  in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van (de verlenging van ((de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan)),

als wegcode.be daar geen rekening mee houdt, dan weet ik niet waarmee je wel rekening moet houden
volgens mij gaat cassatie nog steeds boven het evangelie volgens st sting

Maar Sniper, er is geen enkel verband tussen de uitspraak van cassatie over een kruispunt en het bepalen van de naastbijgelegen rand.
Nergens staat dat je niet OP het kruispunt mag parkeren.
Art 24.7 gaat over een verbod op de toegangen naar kruispunten  (aux abords vetaald als in de nabijheid van) aan de zijde waar de randen mekaar vervoegen.

Ik begrijp echt niet waar jij al die tijd al naartoe wil met deze opmerking?

Jij weet niet waar je rekening moet mee houden?
Jij zou al de dwarsranden verlengen en dan zien welke naastbijgelegen is?
Maar je moet in deze 1e fase nog geen enkele verlenging uitvoeren want  dat geeft net het vertekende beeld dat jullie allemaal van in het begin hebben.
Jullie zien kruispunten met allemaal verlengingen, daar loopt het fout.
Je bepaalt in de 1e fase alleen de naastbijgelegen dwarsrand tov de plaats waar je wil parkeren.
En dan ga je in de 2e fase deze dwarsrand net zover als nodig en volgens de regels verlengen om je 5m te bepalen.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 10:15:39 door mazda »

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #492 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 10:08:04 »
aan de zijde waar de randen mekaar vervoegen.
waar lees jij dat?
ik lees enkel dat het gaat om het volledige kruispunt

Citaat
Ik begrijp echt niet waar jij al die tijd al naartoe wil met deze opmerking?
eens je begrijpt dat art 24.7 over het volledige kruispunt handelt, zal je het wel begrijpen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #493 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 10:23:43 »
citaat Sniper:
waar lees jij dat?

antwoord: (zie antwoord 464)
Le plus rapproche betekent in deze situatie dat de dwarsrand  op een bepaald punt rechtstreekse aansluiting zoekt op de rand van de rijbaan waar je wil parkeren.
Benaderen tot ze mekaar raken.
Unir, assembler, se joindre - samenbrengen,  aaneenvoegen, verbinden.


Bijgevolg zijn het alleen de randen die samen een hoek vormen die in aanmerking genomen kunnen worden en niet de dwarsranden aan de overkant van de straat.

In de 1e fase waarin je de naastbijgelegen dwarsrand zal moeten bepalen, hou je alleen rekening met "le bord le plus rapproche" en niet met de dichtstbijzijnde rand of le bord le plus proche.
Als er geen dwarsranden zijn aan de kant waar je wil parkeren, dan is er geen enkele rand die kan voldoen aan "le plus rapproche" of "naastbijgelegen"


Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #494 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010 - 11:06:06 »
Ik hoop dat Inazuma zijn foute versie van 24.7 niet te veel heeft verspreid.
Overijverige agenten zouden bestuurders die correct  handelen hierdoor onnodige last bezorgen.

Het is nu bij deze draad eens te meer duidelijk geworden dat je enkel en alleen rekening moet houden met de dwarsranden aan de kant waar je wil parkeren.
Dit allemaal door ontleding van de originele franstalige tekst van art 24.7.

Het interpretatieprobleem stelde zich blijkbaar alleen voor de nederlandstaligen door de beperkingen van de nederlandse taal.
Voor de franstaligen is de tekst van art 24.7 meer dan duidelijk. Door de ruimere woordenschat is interpretatie uitgesloten.