ik zou gaan voor d, hoewel het me van die tekening niet duidelijk is hoe die weg eigenlijk loopt
dus ergens het gemiddelde van de lijn b-d zou moeten verlengd worden
als je op dat kruispunt staat moet het wel duidelijker zijn , maar van hier zie ik het niet
Ik denk toch wel dat het perspectief uit de lucht altijd duidelijker is vanop de grond.
Waarom wil je een (kromme) dwarsrijbaan gemiddelde lijn
b-d - met een recht tussenstukje (want dat was mijn bedoeling) verlengen ?
Hoe gaat dat ?
b loopt trouwens verder in een bocht, wat je niet kunt zien vanuit positiekant
X en verder van het kp, waar je ergens wil parkeren. Loop jij terug naar de overkant ofzo ?
7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering;
Hoe interpreteer je die tekst dan ? Je moet toch de naastbijgelegen
rand -
aan/op het kruispunt - verlengen (
van de dwarsrijbaan), niet de gemiddelde hele dwarsrijbaan aan die kant, of een kromme lijn b naar d. Hoe je die rand moet verlengen staat er niet in, ik zou begot niet weten hoeveel tientallen meters je moet teruggaan om ergens een wiskundige denkbeeldig gemiddelde van een rijbaanrand te berekenen én te verlengen
Als je nu eens de eerste
1 cm van die rand zou nemen aan het kruispunt en niet
50 meter van die kromme rijbaanrand, ik gis (cynisch) maar iets.
Ik zal het verloop van die dwarsrijbaan nog duidelijker tekenen:
Het kortsbijgelegen randpunt is
d´ op het kruispunt:
d´ - d = schuine rijbaanrand 75° tov langsrijbaan (pakweg 0- 4 m vh kruispunt);
d´vormt dus een hoekpunt met de langsrijbaan.
verderop gaat
d in
c´: c´- c = haakse rijbaanrand 90° tov langsrijbaan (pakweg 4 - 8 m van het kp).
b´- b is het verdere verloop van die rijbaanrand, je ziet dat het een flauwe bocht moet voorstellen. ( 8 m - 50 m vh kruispunt)
Waarom zou je met het ver afgelegen "randverloop" rekening mee houden in je "verlenging".
Ik hou alleen rekening met d´ want daar vormt die rand een kp-hoek met de langsrijbaan. Verlengen is daar niet nodig voor bvb plaats |<--- 5 m --- |Y, voor X wel...
d´ ligt recht tegenover X, plaats X is dus zeker korter als 5 meter "in de nabijheid van het kruispunt".
X zou hinderend kunnen zijn... (zal de rechter moeten uitmaken aan de hand vh PV)Hoe ik
d´ verleng naar de overkant weet je al...
ik zal zeker niet hinderend staan.Ik zou begot niet weten waar ergens staat dat men ergens gemiddeldes moet nemen van het verloop van een rand die niets meer met het kruispunt zelf te maken hebben. Gij wel ?
a ´ ´
b ´ ´
´
A ´
´ ´
b´ ´ |
c ) |
c´ / . \
d / / \ \
_______________________
c_/ /__\ \
d´_______________________________
5 m |
Y | _______
X___________________|_________
_________?__________ / f
e \ ^ (
\ ^ \
\ \ j
) )
/ /
/
B /
/ /
/ ? ? /
g h
Hoe die verdere dwarsrijbaanranden en verdere kanten g h j a
b c d... van dwarsrijbanen
A en B ook verlopen de kruispunt-plaats zelf zal nooit veranderen, enkel als e f
c en
d´veranderen van positie tov - of eigenlijk op - de langsrijbaan zal het kruispunt veranderen. Zij vormen "
de plaats".
Ik zie het al komen, mijn tekst is te lang, "elfendertig" figuren onduidelijk, niet begrepen dus....
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar t w e e of m e e r openbare wegen s a m e n l o p e n .
Welke 4 punten vormen -op mijn figuur- die plaats volgens de bepaling van de wegcode ?
Op welke punten lopen die openbare wegen (hier rijbanen in de engere zin) tesamen ?