Auteur Topic: Afschaffing voorrang van/aan rechts  (gelezen 28449 keer)

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Afschaffing voorrang van/aan rechts
« Reactie #105 Gepost op: maandag 21 december 2009 - 19:46:50 »
De keren dat ik in Engeland rondgereden heb heb ik ondervonden dat die man gelijk had, daar rijdt men immers links met voorrang van rechts, ten eerste moet men zich niet uit een straat gooien als een gek, men heeft immers geen voorrang, en het verkeer op de rijbaan waar hij opwil heeft de breedte van de baan om hen te zien komen .
Dat verandert uiteindelijk toch niks ???

Volgens mij wel, als je aan een onoverzichtelijk KP met voorrangsregeling staat, rechts op de rijbaan aan het KP wachtend, en voorrang aan het verkeer van links moet geven kijk je over een rijstrook heen schuins door je zijraam, je zit tenslotte links in je auto (vrijer zicht en iets betere kijkhoek).
Je hoeft niet met je neus tot op de rijbaan te rijden voor diegene die voorrang heeft te kunnen zien.
Je hoeft niet absuluut te stoppen als je beter zicht hebt, je kunt nog rollend het kp oprijden.

Is het vvR kijk je tussen je A-stijl rechts en de eventuele passagier, die zich hopelijk niet vooroverbukt om ook te kijken...  ;)

Er zijn wel degelijk linksrijdende landen die links rijden en rechts zitten in de auto en voorrang van rechts hebben, mss daarom ?

Denk ook aan de voertuigen (bestelwagens, camions) waar de bestuurder quasi boven of zelfs voor de vooras zit, en een passagier naast zich heeft, zegt die bestuurder dan bukken of leun je eens achterover tegen zijn passagier vooraan?

Een voordeel heeft vvr, als bestuurder zit je veiliger als je geen vvr verleend, en het kp verstrooid oprijdt...
« Laatst bewerkt op: maandag 21 december 2009 - 19:56:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #106 Gepost op: maandag 21 december 2009 - 21:27:58 »
Nog maar eens, het Verenigd Koninkrijk heeft geen voorrang van rechts en ook geen van links !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #107 Gepost op: maandag 21 december 2009 - 21:49:33 »
Nog maar eens, het Verenigd Koninkrijk heeft geen voorrang van rechts en ook geen van links !
Idd, JC.
Ik heb alle links betreffende neergepend, je hebt mijn post # 102 toch gezien net boven de jouwe.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #108 Gepost op: maandag 21 december 2009 - 23:18:06 »
Inderdaad, Michel, ik was iets te vlug.

Maar ik voer zowat een kruistocht tegen het hardnekkige misverstand van die voorrang van rechts in het VK. Dit misverstand is echter zeer hardnekkig en moeilijk uit te roeien.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519