Hier nog een zwakke weggebruiker...
http://video.vol.at/video/35388/polizei-schockiert-mit-horror-crash-video
Kategorien:
Dieses schockierende Video hat die Hamburger Polizei freigegeben. Sie will damit rasenden Bikern ins Gewissen reden.
typisch geval van ge rijdt naar waar ge kijkt
had hij gewoon rechtdoor gereden was er geen probleem
Ik denk dat hij iets te laat remde en in reflex moest kiezen voor of achter de auto... wat doet die autobestuurder ? plots toch nog stoppen, plots gas indrukken ? focussering auto.... en dan nog: reactietijd + noodremmen én uitwijken op een moto... en dat op geschatte
50 m toen de motorrijder wslk de auto pas zag (de koplamp zeker)
"Had" de overstekende auto meer zijn gas ingeduwd wslk
ook niet..., maar die autobestuurder keek al naar zijn rijrichting...
Zo zie je maar dat men met sneller rijden/oversteken-kp ongevallen kan vermijden, maar aan de andere kant onaangepast veel te snel rijden (naar kp) het ongevalrisico verhoogt.
Heb met een link dan uitgerekend dat
als hij met
50 kmh botste en
als hij voordien
25 m remde aan 8 m/sec² =
hij -daar op
50 m- 90,54 kmh reed... , en
als uiteindelijk resultaat onderaan: vermijdbaarheidssnelheid : 79,26 kmh...
totale reactietijd : (0,8 + 0,2) = 1 sec of 25,07 m zonder enige remwerking.
(ingeven) Kollisionsgeschwindigkeit: 50 km/h of 13,89 m/s
Bremsweg: 25 m
Verzögerung: 8 m/s²
Schwelldauer 0,2 s
Reaktionszeit 0,8 s
___________________________
Ausgangsgeschwindigkeit: 90,54 km/h of 25,15 m/s
Bremsweg / Zeit: 25 m / 1,31 s
Schwellphase Weg / Zeit 4,95 m / 0,2 s
Reaktionsweg / Zeit 20,12 m / 0,8 s
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Reaktionsposition Weg/Zeit 50,07 m / 2,31s
___________________________
Vermeidbarkeitsgeschwindigkeit 79,26 km/h of 22,02 m/s
http://www.unfall-analyse.info/bremsweg.php
Is maar een "als-vb"...

Reed de moto een stuk meer rechts dan...