Auteur Topic: Drankorgel Daerden maakt het bont in de senaat  (gelezen 6095 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Drankorgel Daerden maakt het bont in de senaat
« Reactie #15 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 00:38:38 »
Ik torn zeker niet aan het gedrag van Minister Daerden.

Ik moet toegeven dat ik, zelfs als ex-Vlaming, mij niet kan voorstellen dat een dergelijk lachwekkend optreden onder invloed van alcohol in de Duitse Bundestag zou geduld worden.

Maar gedurende zijn volledige toespraak heeft hij zich niet één keer taalkundig vergist.

Ik verkies hem dan ook ver boven de arrogante macho's zoals Stefaan De Clerck en Pieter De Crem.

Citaat
Als ik mij verder baseer op verklaringen van burgers en wat hun ervaringen zijn met Ministeries, gemeenten, politie en dergelijke, dan meen ik dat zich daar ernstigere feiten voordoen die aanleiding geven tot ontslag dan van een Minister die net uit de kelderverdieping komt van een nieuwjaarsdrink.

Er zijn heel wat schandelijkere praktijken die het daglicht niet bereiken.

België heet het land van compromissen te zijn, doch is in werkelijkheid het land van corruptie, Diane.

Geen mens kan hier in Duitsland begrijpen dat een klein landje zoals België, naast een federale overheid, ook nog eens 3 gewesten en 3 gemeenschappen heeft, dat de Duitse gemeenschap tot het Waals gewest behoort, en dat België dan ook nog eens een koninklijke familie onderhoudt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Drankorgel Daerden maakt het bont in de senaat
« Reactie #16 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 01:21:15 »
Citaat van: Michel
Klopt Diane, staat in de Wiki link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Belgische_ministers_van_Pensioenen
Lijst van Belgische ministers van Pensioenen

1994-1999 : Marcel Colla (SP)

Marcel Colla was ook woonachtig in Antwerpen, nader bepaald de gemeente Deurne. Is die Minister van Pensioenen geweest? Ik dacht van Volksgezondheid?
-toen was het beide tesamen-
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marcel_Colla

Marcel Colla (Deurne, 28 september 1943) is een Belgisch politicus voor de SP.
Colla is licentiaat in de sociale wetenschappen. Tijdens de dioxinecrisis van 1999 diende hij ontslag te nemen als minister.

Politieke loopbaan
1977 - 1980 : schepen in Deurne
1978 : volksvertegenwoordiger voor het arrondissement Antwerpen
1981 - 1995 : volksvertegenwoordiger voor het arrondissement Antwerpen
1988 - 1989 : staatssecretaris van wetenschapsbeleid
1989 - 1992 : minister van PTT
1994 - 1995 : minister van pensioenen
1995 - 1999 : minister van volksgezondheid en pensioenen
1999 - 2003 : senator
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Drankorgel Daerden maakt het bont in de senaat
« Reactie #17 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 12:40:28 »
Vandaag werd Daerden besproken in "De Zevende Dag", ze (Vlaamse Politiekers) vragen zelfs zijn ontslag...

"omdat zo´n houding zich niet betaamt in de Senaat of op het politiek toneel..."

Tja, waarom maken ze hem dan ook net in -juli 2009- Federaal Minister van Pensioenen, ze kennen hem toch al jááren en dat hij grappig overkomt daar heeft het buitenland ook plezier aan (alweer Youtube-hit blijkbaar)  ;D

"De mensen maken zich zorgen over hun Pensioen als ze zo´n minister zien optreden..."

Wie weet maken zich wel mensen nu wat minder zorgen om hun pensioen; want dat deden ze in het verleden al altijd met onze torenhoge staatsschuld, x-jaren serieus afgebouwd maar die nu terug stijgende is, is in het buitenland ook niet veel anders.

Dat de regering maar wat eerst wat aan de staatshervorming doet en zeker aan hun eigen regeringsvorm dat met stip de laatste staat in Europa qua rendement. Daar zijn veel meer kosten te sparen als men denkt.
Zelfs het ganze Koningshuis -met al die lege Paleizen en Villa´s- mag geen taboe blijven qua kosten, ik heb eens uitgerekend met officiele refs, dat een vergelijkbaar land -Oostenrijk, vroeger ook Monarchie tot 1918, met zijn President maar ca 1/15 kost vh Belgische Koningshuis...; Oostenrijk is mss een slecht vergelijk, maar het kan nog goedkoper als ik Zwitserland neem met zijn 4 talen...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Drankorgel Daerden maakt het bont in de senaat
« Reactie #18 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 14:12:50 »
De jonge generatie eist ontslagen en dergelijke meer. De wind van LDD en hoe snel die weer luwt kennen we ondertussen ook al. Maar als de werkelijke crisissen zich voordoen lijkt de jonge generatie niet in staat om oplossingen te bieden en dienen de oude rotten meermaals daarin tussen te komen.

Ook de wijze waariop problemen zich voordoen binnen de partijen, dit leek mij vroeger onbestaande. Opbouwens werk behoorde toe aan de vergrijsde bevolking, afbrekend behoort nu toe aan de jonge generatie.

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Drankorgel Daerden maakt het bont in de senaat
« Reactie #19 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 16:21:44 »
Minister van acijnzen maken?
In de privé zou dat C4 zijn.

Je moet een stevige drinker geen C4 geven. Da's zonde van die auto. Geef 'm liever een C1, dat geeft minder schade  ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Drankorgel Daerden maakt het bont in de senaat
« Reactie #20 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 18:51:13 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 23:10:43 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Drankorgel Daerden maakt het bont in de senaat
« Reactie #21 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 19:49:15 »
Niets verkeersgerelateerd, maar wel de moeite waard om het even te bekijken: filmpje (vanaf 1:30 komt Daerden aan het woord).

Tijd voor nultolerantie el alcolocks in het Parlement.
Daerden had vooraf overigens zitten boemelen in de bar van diezelfde instelling ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder