Ik heb er weinig probleem mee als iemand dat doet. Zolang ze dat op een VEILIGE manier doen. Tenslotte is het ook een openbare weg.
Ik heb er wel een probleem mee.
Een tankstation dient om te tanken, en een parking om te parkeren, niet om anderen voor te kruipen.
Het is dan wettelijk wel niet verboden wat ze doen, maar het is wel buitengewoon asociaal en onhoffelijk.
Ook op de E40 in Leuven deed de voormalige rijkswacht destijds controles op een parking, louter om die gasten tijd te doen verliezen en hun aldus hun wangedrag te ontraden.
Gewoon die Belgische rotmentaliteit: "Ikke eerst, want ik ben wat meer dan iemand anders..."
Ik had vroeger zo een collega. Om naar het werk te komen, moest ze op een bepaald kruispunt linksaf slaan. Op de rijstrook om daar linksaf te slaan, was er altijd file. Dus wat deed mevrouw? Juist, rechtdoor rijden op de rijstrook om rechtdoor te rijden, en dan ter hoogte van het kruispunt haar achterliggers ophouden om er nog te kunnen tussenwringen op de rijstrook om linksaf te slaan, want "er was altijd wel een onnozelaar die haar er nog tussenliet". Toen ik haar vroeg of ze al eens iets over hoffelijk rijgedrag gehoord had, lachte ze me uit, en zei ze dat op de weg alleen de wet van de jungle geldt. Niet moeilijk met een dergelijke rotmentaliteit dat het er in het Belgisch verkeer zo erbarmelijk aan toegaat.
Maar ho, de buitenlander die zijn weg niet weet, niemand wil voorkruipen, doch zich louter van rijstrook vergist heeft, die laten ze er niet meer tussen, hoor. Tof volkske in dat kleine koninkrijk.