Auteur Topic: Vrachtwagens krijgen alarmsysteem voor dode hoek  (gelezen 4622 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Vrachtwagens krijgen alarmsysteem voor dode hoek
« Reactie #15 Gepost op: zondag 31 oktober 2010 - 04:34:16 »
Zo heb ik er onlangs toch eentje ferm laten schrikken. ;D 8)

Zo'n geelkleurige auto van wegen en verkeer, of hoe heet dat ook alweer. Zo eentje die altijd thuis voor hun deur staat (ook tijdens de werkuren) tenzij ze ergens de wegen onveilig aan het maken zijn.
Zoals zo velen doen op een 2x2, 3x3, ..., wanneer ze een vrachtwagen inhalen en er moet plots stevig afgeremd worden voor een file of een verkeerslicht die op rood springt, nog snel voor die vrachtwagen invoegen en stevig in de ankers gaan waardoor die vrachtwagen nog meer in de ankers moet daar hij/zij de remafstand plots een stuk ziet inkorten. Levensgevaarlijk maar helaas dagelijkse realiteit in België.
Wel deze deed dat dus ook voor een verkeerslicht die op rood sprong.
Mijne claxon eens goed getest en mijn 44 ton (waaronder ongeveer 24.000 liter licht vervuild water in een tank van 30.000liter) in allerijl tot stilstand brengen dus.
Die had het gezien/gehoord?
In ieder geval moet zijn € gevallen zijn en die vertrok terug (was nog oranje) om tot stilstand te komen op de oversteekplaats voor voetgangers.
Had hij dat niet gedaan ging het misschien ook nog net gelukt zijn maar ik heb pas gestopt net voor de witte lijn in de hoop die laatste meters te gebruiken om dat geklots van dat water een beetje te beperken.
Die was duidelijk nerveus geworden en, toen het weer groen werd, heb ik nog nooit dergelijk voertuig zo snel weten vertrekken. ;D
« Laatst bewerkt op: zondag 31 oktober 2010 - 04:37:52 door bibi585 »