Auteur Topic: Remtest Lada.  (gelezen 12203 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Remtest Lada.
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 08:50:04 »
maar de 911 RS laat wel elk putteke voelen in de rijbaan.
amai mijne rug  :'(
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Remtest Lada.
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 10:47:11 »
maar de 911 RS laat wel elk putteke voelen in de rijbaan.
amai mijne rug  :'(

We weten waarover we spreken, Sniper. 3 hernia's in de nek met totale vernauwing van het spin. kanaal en 2 disc. hernia's in de onderste rug met nog maar eens een chirurgische ingreep in het vooruitzicht wat mij betreft. Daarbij de rondom uitgebreide arthrose wat de ingreep zou bemoeilijken. Diane zit ook met 4 bouten ter hoogte L4 en L5. Vandaar we zijn overgegaan naar Citroën. Volgende maand laat ik aanpassing uitvoeren door comfortbollen te laten steken. 

Voor het overige is motorrijden ook definitief verleden tijd voor ons beide. :'( 
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Remtest Lada.
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 14:57:34 »
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs ...
Vroeger 175.000 euro en (veel) meer, tegenwoordig 7790 euro ...

 :-\   Een Lada ?
Of een Volga? ;)
Inazuma zal wel 175.000 bfr bedoelen.
Toch niet ...

Vroeger koste exclusiviteit bij Ferrari en dergelijke je een bom geld.
Tegenwoordig is een Lada echter exclusiever dan een Ferrari ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Remtest Lada.
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 15:00:44 »
Voor het overige is motorrijden ook definitief verleden tijd voor ons beide. :'( 
Er is nog leven na de tweewieler, Marc en Diane !  ;)

En meer kans dat er leven blijft ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Remtest Lada.
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 16:42:44 »
Citaat van: Inazuma
Er is nog leven na de tweewieler, Marc en Diane !  ;)

En meer kans dat er leven blijft ...

Dat is ook juist, Inazuma.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Remtest Lada.
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 17:08:58 »
Volgende maand laat ik aanpassing uitvoeren door comfortbollen te laten steken. 

Als je het veergedrag met comfortbollen niet gewend bent, zou het zomaar kunnen dat je na de eerste rit zeeziek uit je auto stapt. Maar na een week wil je nooit meer iets anders.

Tipje (als je niet zeker bent van de gebruikshistorie van de auto): Trek die pot met LHM eens open en haal er met een injectiespuit een beetje uit. De LHM moet gifgroen zijn, ja, zowat lichtgevend/radioactief eruitzien. Als het bruinig is, wacht dan nog even met die comfortbollen, maar haal die voorraadpot eruit, schud 'm leeg, reinig de filters, monteer de boel weer en vul het systeem af met Hydrorinçage. Rijd daar 5000 kilometer mee, laat je auto 's morgens even lekker gymnastieken (hoogte volledig hoog, laag en dan rijstand), weer de voorraadbak leegmaken en reinigen en afvullen met verse LHM. Indicator op het vat moet - bij auto in hoogste stand - tussen de twee streepjes komen.
Na deze reiniging zal je auto al een heel stuk beter veren. Je kan dan altijd nog kiezen voor comfortbollen.

En vanaf dan elke twee jaar verse LHM erin. De Hydrorinçage hoeft dan niet meer, da's puur voor reiniging van een vuil systeem.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Remtest Lada.
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 17:10:37 »
Oja: Laat je bollen eens meten. Vooral die bollen midden onder de auto niet vergeten!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Remtest Lada.
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 17:42:24 »
Volgende maand laat ik aanpassing uitvoeren door comfortbollen te laten steken. 

Als je het veergedrag met comfortbollen niet gewend bent, zou het zomaar kunnen dat je na de eerste rit zeeziek uit je auto stapt. Maar na een week wil je nooit meer iets anders.

Tipje (als je niet zeker bent van de gebruikshistorie van de auto): Trek die pot met LHM eens open en haal er met een injectiespuit een beetje uit. De LHM moet gifgroen zijn, ja, zowat lichtgevend/radioactief eruitzien. Als het bruinig is, wacht dan nog even met die comfortbollen, maar haal die voorraadpot eruit, schud 'm leeg, reinig de filters, monteer de boel weer en vul het systeem af met Hydrorinçage. Rijd daar 5000 kilometer mee, laat je auto 's morgens even lekker gymnastieken (hoogte volledig hoog, laag en dan rijstand), weer de voorraadbak leegmaken en reinigen en afvullen met verse LHM. Indicator op het vat moet - bij auto in hoogste stand - tussen de twee streepjes komen.
Na deze reiniging zal je auto al een heel stuk beter veren. Je kan dan altijd nog kiezen voor comfortbollen.

En vanaf dan elke twee jaar verse LHM erin. De Hydrorinçage hoeft dan niet meer, da's puur voor reiniging van een vuil systeem.

Hartelijk dank, Daffo. De HLM is vorige maand volledig vernieuwd alsmede de hydraulische pomp. Ook de vorige HLM was zoals door u correct beschreven. En het klopt ook wat je schrijft. Dit bleek uit een testrit dat ik vorige week heb gemaakt met een Xantia uitgerust met comfortbollen. Vandaar mijn beslissing. Hoewel de Xantia nu ook zaligmakend de wegen afschuimd. Alhoewel ik er een beetje voor vreesde, maar de comfortbollen leken ook geen minderwaardige invloed te hebben op het weggedrag.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Remtest Lada.
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 18:32:04 »
Op 't weggedrag heeft het zeker geen nadelige invloed; ik durf zelfs te beweren dat het juist een stuk beter "plakt". Het is enkel het deinen en overhellen in bochten waar je serieus aan moet wennen... :)
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Remtest Lada.
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 20:11:51 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: zondag 24 januari 2010 - 21:08:05 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Remtest Lada.
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 20:19:23 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: zondag 24 januari 2010 - 21:07:46 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Remtest Lada.
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 21:22:44 »
Op 't weggedrag heeft het zeker geen nadelige invloed; ik durf zelfs te beweren dat het juist een stuk beter "plakt". Het is enkel het deinen en overhellen in bochten waar je serieus aan moet wennen... :)

Het beter plakken zal ik niet betwisten, Daffo. De Xantia kleeft sowieso al. Het overhellen en deinen heb je ook snel door als je de wagen kan aanvoelen.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Remtest Lada.
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 22:57:55 »
Hier is wel degelijk een Ammadeus of Geels virus aanwezig op het forum. Ik zou durven zeggen verschillende Callimero exemplaren die zich aan het vermenigvuldigen zijn.

24.000 € voor een mooie gerestaureerde Bagheera !!

Te weten dat onderstaande Bagheera te koop is voor de prijs van 3.500 €. Wat aan geloofwaardige tegenberichten men hier leest. Gelukkig hebben wij ooit juiste beslissingen genomen.






 

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Remtest Lada.
« Reactie #28 Gepost op: zaterdag 23 januari 2010 - 00:00:37 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: zondag 24 januari 2010 - 21:07:28 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Remtest Lada.
« Reactie #29 Gepost op: zaterdag 23 januari 2010 - 00:59:10 »
ROFL

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dat prijsverschil is omdat er maar ene ruitenwisser is....

Citaat
Ik ben niet de enige die een Bagheera verkoopt boven de 20000, het heeft wel en reden waarom die prijs zo is.


Natuurlijk als ge o zo graag last...

« Laatst bewerkt op: zaterdag 23 januari 2010 - 01:49:39 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.