Auteur Topic: Signalisatieborden Waalse flitspalen kosten 12.000 euro  (gelezen 2190 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Signalisatieborden Waalse flitspalen kosten 12.000 euro
« Gepost op: zaterdag 23 januari 2010 - 15:49:20 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Signalisatieborden Waalse flitspalen kosten 12.000 euro
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 23 januari 2010 - 16:12:07 »
Aan nog meer borden wordt goed verdiend, terwijl zo ongeveer iedereen het er over eens is dat er eigenlijk al veel teveel borden langs de Belgische wegen staan.
En dat borden er in een "risicozone" voor 10-15 jaar staan, dat valt nog te bezien ...
Ondertussen verhogen ze alvast mee het risico.

Blijkbaar wil Wallonië ook inzake bordenoverlast een inhaaloperatie tegenover Vlaanderen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 23 januari 2010 - 18:30:11 »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 23 januari 2010 - 19:50:45 »
Ik vind het wel positief dat ze de camera's aankondigen. Geeft toch niet meer het "ik wil roven en verstop me in de berm" gevoel.

Op de E314 (A2) redelijk kort voor Leuven, beetje verder als de Esso, staat er ook een vaste flitspaal met zo´n slecht zichtbare aankondiging enkel rechts in de berm, een 200-300 m voor de flitspaal dacht ik; als er wat zwaar vervoer op de snelweg is zie je die aankondiging uiteraard niet als linksrijder.

Meestal is er daar wel redelijk veel verkeer, en het linkerstrookverkeer vertraagt daar wel  zonder geldige reden  ;D  van 140 naar 125 kmh...  mogen die daar wel vertragen ?  

Ik geraak maar niet geflitst op die plaats, ze hinderen me daar telkens (was tweemaal op weg naar UZ !)  :D

Duidelijk een overtreding:
Citaat
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 23 januari 2010 - 19:55:51 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 23 januari 2010 - 20:28:20 »
Ik vind het wel positief dat ze de camera's aankondigen. Geeft toch niet meer het "ik wil roven en verstop me in de berm" gevoel.
Op zich is er niks mis met snelheidscontroles.
Maar dan wel controles van terecht en correct opgelegde snelheidsbeperkingen - en dat worden zeldzame beestjes in Vlaanderen - en met een verkeershandhavingsbeleid waarin niet bijna exclusief op snelheid wordt gecontroleerd.

Vaste cameralocaties - en zeker nog meer de aangekondigde locaties - zijn zeer inefficiënt.
Voor PZ Lier zijn de vaste locaties 120 maal minder efficiënt dan bemande controles ...
Het illustreert ten volle dat er helemaal geen maatschappelijk draagvlak is voor het gevoerde anti-snelheids beleid.
We zullen uiteraard remmen waar we weten dat er een camera staat - je zou gek zijn om het niet te doen - maar er voor en er na houden we ons collectief en ostentatief niet aan de vaak onaangepaste snelheidsbeperkingen die met de natte vinger opgelegd worden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #5 Gepost op: zondag 24 januari 2010 - 00:41:09 »
Citaat
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

Hangt van je definitie van veiligheidsredenen af. Als je de veiligheid van je portemonnee even voopstelt, is zelfs ineens 70 gaan rijden op een 2*2-weg niet hinderend wegens "abnormaal" traag. ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zondag 24 januari 2010 - 15:31:44 »
Citaat

Hangt van je definitie van veiligheidsredenen af. Als je de veiligheid van je portemonnee even voopstelt, is zelfs ineens 70 gaan rijden op een 2*2-weg niet hinderend wegens "abnormaal" traag. ;D
Idd.  ;D

Nog een (strafbaar) hulpmiddel voor de portemonneeveiligheid:
Citaat
Samenvatting van overtredingen waarbij het rijbewijs ter plaatse wordt ingetrokken :
rijden onder invloed van alcohol of drugs;
vluchtmisdrijf na een ongeval met doden of gewonden of waarbij alcohol of drugs gemoeid zijn;
verkeersongeval te wijten aan een zware fout (niet gelijkgesteld met zware overtreding);
rijden indien men ontzegd is van het recht tot sturen;
zware snelheidsovertredingen;
zware overtredingen van de derde graad;
andere zware overtredingen waarbij andere weggebruikers ernstig in gevaar gebracht werden;
het bij zich hebben van apparatuur of middelen die de opsporing van misdrijven tegenwerkt (bv. radardetector).

"Michel daar, Michel hier... enz..."
Meestal let de vrouw op de flitspalen en struikrovers, ik let op het verkeer...   :-X ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zondag 24 januari 2010 - 15:33:33 »
« Laatst bewerkt op: zondag 24 januari 2010 - 15:41:28 door Rafael »

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #8 Gepost op: zondag 24 januari 2010 - 15:40:09 »
het bij zich hebben van apparatuur of middelen die de opsporing van misdrijven tegenwerkt (bv. radardetector).

En het leuke is dat een radardetector de opsporing absoluut niet tegenwerkt. Zo'n ding voorkomt eerder " misdrijven".
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 03:21:53 »
...
Citaat
Samenvatting van overtredingen waarbij het rijbewijs ter plaatse wordt ingetrokken :
...
...vluchtmisdrijf na een ongeval met doden of gewonden of waarbij alcohol of drugs gemoeid zijn;
...
...

Dat word een "zwaren dobber" zene. ;D