Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 902896 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Gepost op: zondag 24 januari 2010 - 21:41:38 »
Vorige nacht is het topic "Wat heb je vandaag weer meegemaakt" gelocked geweest. Gezien het grote aantal postings in die draad en het feit dat deze draad een beetje de 'vuilbak' van het forum was geworden start ik even een vervolg draad. Hier kan je inderdaad weer terecht om je frustraties in het verkeer van je af te schrijven. Deze draad is altijd al zeer vruchtbaar gebleken wat betreft vervolg topics. De moderatoren zullen er op letten dat er snelelr dan vroeger in dat geval een draadje wordt afgesplitst.

Om alvast het goede voorbeeld te geven, hier mijn ervaringen (frustraties) van een dagje zondagsvekeer.

Zoals elke zondag was het weer bezoek aan de grootmoeder. Mijn dochter vindt het prachtig om dat ook even aan de auto te vertellen. Als ik op het knopje van de spraakcommando's duw klinkt het vrolijk vanop de achterbank "brengen naar ... Oma". Ik rijd meestal met de navigatie aan, ook al ken ik mijn bestemming zeer goed, het zal niet de eerste keer zijn dat ik van een file op de hoogte wordt gesteld door dit systeem. Zoals steeds verliep de rit over de E19, ring rond Antwerpen en E313. Op zondag zijn er net wat meer middenstrookklevers dan gewoonlijk, vandaag was dit niet anders. Bij de terugrit rijd ik op de E313 ter hoogte van Ranst waar de E34 erbij komt. Ik rijd op de middenrijstrook, maar mag niet naar rechts omwille van de lijnen op de weg. Ik word daar onnodig rechts voorbij gestoken. De auto had perfect achter mij door naar links kunnen gaan. Een beetje verder begint hij hinderlijk traag uiterst links voorbij te steken. Vlak voor de aansluiting met de ring wordt ik de weg afgesneden door iemand die op het laatste moment besluit richting sportpaleis te rijden. Verder blijken zoals gewoonlijk de twee rechtse rijstroken in de Craeybeckxtunnel niet gebruikt te worden.
Echt snelle wagens heb ik niet gezien, het zal dan wel allemaal heel veilig geweest zijn. :-\
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 21:51:11 »
Rit 1: Bornem naar Hoboken via de A12
Geweldig... Tegen 90 rijden waar je 120 mag... Ergens moet ik het middenstuk van de A12 verlaten naar de zijrijbaan zodat ik thuis geraak. Het maakt niet zoveel uit waar ik dit doe. Ik neem de afrit nog voor de Mc Donalds in Aartselaar en beland op het linkervak van de buitenste baan. Op het rechtervak hadden ze duidelijk geen zin om mij ertussen te laten, waardoor ik uiteindelijk verplicht werd af te slaan naar links (dus weg van de A12). Gelukkig staan daar aparte lichten... Dan maar eventjes terug het middenvak opgedraaid en de volgende afrit genomen... GRRRRRRRRRRR!!!!!

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 22:01:25 »
Rit 2: Hoboken naar Deurne en terug
Ik ben blij dat ik niet in Deurne woon of er examen had moeten afleggen. Man man man... 50 rijden waar je 70 mag, dan plots remmen... Gelukkig hou ik genoeg afstand en heeft de bumperklever achter mij de ruimte om uit te wijken...
Op de terugweg reed ik rechts, naast mij een C2'ke. Het C2'ke rijdt iets sneller (te snel) en kruipt van me weg. Duikt er ineens een Audi van achter de C2 voor mij op ?! Om vervolgens vòòr het C2'ke te schieten en met zijn overdreven snelheid nét niet door het rode licht te vliegen...

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 22:10:54 »

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010 - 07:42:18 »
Meegemaakt dat de vrije meningsuiting hier ook niet meer getolereerd wordt. :( :( Dat ik nu pas opmerk dat er een drukbelleke bestaat voor de slotenmaker. ::) :'( :'( Men prijze zich gelukkig...
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010 - 15:15:47 »
Zonet voor de deur een rits voorrangsnegeerders die de boel zo goed als volledig vastzetten.
Moeilijk toch, dat naleven van de voorrangsborden en ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010 - 19:08:53 »
Zonet voor de deur een rits voorrangsnegeerders die de boel zo goed als volledig vastzetten.
Moeilijk toch, dat naleven van de voorrangsborden en ...

Ho, ik heb al kunnen tussen komen waar ze mekaar aan het aflappen waren bij zulke situatie.

Hier in de omgeving nog zulk een situatie. Mekaar blokkeren tot zelfs tussenkomst van politie is verreist. Typisch Belgisch zeker?
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010 - 19:17:57 »
Hier in de omgeving nog zulk een situatie. Mekaar blokkeren tot zelfs tussenkomst van politie is verreist. Typisch Belgisch zeker?
Als er zo een kalf van den andere kant doorrijdt terwijl ik voorrang heb vertik ik het alleszins ook om achteruit te rijden.  Als ze de regels niet kennen, wat doen ze dan achter het stuur ??

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010 - 19:49:59 »
Hier in de omgeving nog zulk een situatie. Mekaar blokkeren tot zelfs tussenkomst van politie is verreist. Typisch Belgisch zeker?
Als er zo een kalf van den andere kant doorrijdt terwijl ik voorrang heb vertik ik het alleszins ook om achteruit te rijden.  Als ze de regels niet kennen, wat doen ze dan achter het stuur ??
Ik ook, KV. Maar als er een kalf komt aangevlogen verkies ik liever mijn voorrang af te geven dan het risico om gekneld te zitten in mijn voertuig en de brandweer af te wachten.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 30 januari 2010 - 20:40:21 »
Hier in de omgeving nog zulk een situatie. Mekaar blokkeren tot zelfs tussenkomst van politie is verreist. Typisch Belgisch zeker?
Bij voorrangnegerende paljassen die toch nog doorrijden terwijl ik voorrang heb en ze mijn voertuig kunnen zien aankomen, daar ga ik zelf toch ook niet voor achteruit hoor.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 30 januari 2010 - 22:23:14 »
Hier in de omgeving nog zulk een situatie. Mekaar blokkeren tot zelfs tussenkomst van politie is verreist. Typisch Belgisch zeker?
Bij voorrangnegerende paljassen die toch nog doorrijden terwijl ik voorrang heb en ze mijn voertuig kunnen zien aankomen, daar ga ik zelf toch ook niet voor achteruit hoor.
Het omgekeerde bestaat ook. Paljassen die weten dat je ze niet kon zien aankomen, en er op staan dat je achteruitrijdt niettegenstaande je al 90% van de (lange) hindernis voorbij bent. Wel, ze hebben gelijk, en ik zal dus achteruit rijden, maar zéér voorzichtig (lees: traag). Zo leren ze zich in het vervolg een beetje praktischer op te stellen, en indien niet kan ik me toch in hun ergernis verkreukelen.

Soms ben je uiteindelijk sneller door even te vertragen/wachten... maar dat inzien ???

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 30 januari 2010 - 22:27:45 »
Hier in de omgeving nog zulk een situatie. Mekaar blokkeren tot zelfs tussenkomst van politie is verreist. Typisch Belgisch zeker?
Bij voorrangnegerende paljassen die toch nog doorrijden terwijl ik voorrang heb en ze mijn voertuig kunnen zien aankomen, daar ga ik zelf toch ook niet voor achteruit hoor.
Het omgekeerde bestaat ook. Paljassen die weten dat je ze niet kon zien aankomen, en er op staan dat je achteruitrijdt niettegenstaande je al 90% van de (lange) hindernis voorbij bent. Wel, ze hebben gelijk, en ik zal dus achteruit rijden, maar zéér voorzichtig (lees: traag). Zo leren ze zich in het vervolg een beetje praktischer op te stellen, en indien niet kan ik me toch in hun ergernis verkreukelen.
;D Ik ook  ;D

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #12 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 00:49:53 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #13 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 00:57:19 »
De echtgenoot van een collega van Leslie werd begin deze week opgenomen in een ziekenhuis in München wegens kanker van de schildklier.

Voor zijn behandeling heeft hij radioactieve medicijnen nodig die uit Nederland moeten komen. Vanwege de radioactiviteit van die geneesmiddelen, is hiervoor een uitzonderlijk transport vereist, en kunnen de medicijnen niet even via DHL met het vliegtuig verstuurd worden.

Gisteren kreeg hij te horen: "Ga maar naar huis, en kom maandag nog maar eens terug, want het uitzonderlijk vervoer met jouw radioactive medicijnen zit in de lage landen vast in de sneeuw."


Toen Leslie hier vanavond onze straat opreed, werd ze gehinderd door 3 wagens van toeristen, die de straat niet opgeraakten. Eén van de bestuurders zei tegen Leslie dat ze er ook niet zou opgeraken. Leslie heeft hem geantwoord: "Jongen, kijk eens naar de beginletters van mijn kentekenplaat: BGL (Berchtesgadener Land). Ga eerst eens leren rijden vóór je nog eens naar hier komt." En ze is vlot de straat en onze steile oprit opgereden.

In tegenstelling tot vorige winter, is ze deze winter nog niet één keer onze oprit niet opgeraakt. Maar sinds ze de Intensiv Training bij de ADAC gevolgd heeft, weet ze dat ze op onze oprit EPS moet uitschakelen en de wagen zelf moet corrigeren.
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 01:05:21 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #14 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 01:03:08 »
Haleluja, de sneeuw even van je wagen afdoen is weer te veel moeite voor de doorsnee persoon. Amuseer ik me te pletter met de sneeuw van mijn wagen af te doen voor ik vertrek (nauwelijks 5 minuten werk ::) ) en rijdt er een of andere paljas voor me met nog een hele laag sneeuw. Gezellig, zo heb ik altijd het gevoel dat ik middenin een sneeuwbui zit!
Idd

Op de Duitse televisie lieten ze een Audi A6 zien die een hoeveelheid ijsstukken of een ijsplaat van het dak van een rijdende camion recht door zijn voorruit kreeg.
Ik weet niet of dat de bestuurder het nog redelijk overleefd heeft, maar in elk geval was alles vol bloed...

Nog erger als dit:
http://images.google.be/images?hl=de&rlz=1T4GGLD_deBE306BE306&sa=1&q=Eisplatte+durch+windschutzscheibe&btnG=Suche&aq=f&oq=&start=0

Achter camions rijden op winterlijke snelwegen is niet zo... beter veel afstand of op het linkste vak vlot inhalen ook als het vak besneeuwd is.  ;D
Met winterbanden geen probleem natuurlijk.  ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 01:23:09 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I