Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 903007 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #15 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 01:09:02 »
Op de Duitse televisie lieten ze een Audi A6 zien die een hoeveelheid ijsstukken of een ijsplaat van het dak van een rijdende camion recht door zijn voorruit kreeg.

Een specialiteit van vele vrachtwagenbestuurders: het dak van de oplegger of aanhangwagen niet vrijmaken, en achter zich een hoop ellende veroorzaken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #16 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 02:42:20 »
Met winterbanden geen probleem natuurlijk.  ;)

Volgens mij ben je redelijk verliefd op je winterbanden. ;D ;D ;D

Op de Duitse televisie lieten ze een Audi A6 zien die een hoeveelheid ijsstukken of een ijsplaat van het dak van een rijdende camion recht door zijn voorruit kreeg.

Een specialiteit van vele vrachtwagenbestuurders: het dak van de oplegger of aanhangwagen niet vrijmaken, en achter zich een hoop ellende veroorzaken.

Dergelijke schade lijkt me wel zeer uitzonderlijk en heb ik er wel enkele bedenkingen bij.
Ik nodig iedereen uit om het dak van een zeilwagen eens sneeuw en ijs vrij te maken. Ik zal er voor zorgen dat de ziekenwagen of desgevallend de lijkwagen zo snel mogelijk ter plaatse is.
De bouw ligt plat in dergelijke weersomstandigheden, een dakwerker mag het dak niet op, alle gevaarlijk stuntwerk wordt zoveel mogelijk vermeden wegens slipgevaar en gevaar voor ernstige ongevallen maar dat onnozel niemendalleke van een chauffeurke zou zijn nek moeten breken op een plaats waar hij nooit moet zijn om z'n zeil kapot te slaan om het ijs kapot te krijgen en te verwijderen.
Ik heb al duizenden keren ijs zien afvliegen van vrachtwagens. Echter nog nooit tegen mijn voertuig gekregen.
Ofwel vliegen ze door de windverplaatsing gewoon weg wegens te licht/dun of kan ik ze zonder veel moeite ontwijken. IJs kaatst namelijk niet terug omhoog als het de grond raakt.

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #17 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 03:03:25 »
Om 01.10 uur thuis gekomen...

Vertrokken om 15.00 naar Hamoir. Om 17.30 uur van Hamoir naar Houffalize en vervolgens Clerveaux, Diekirch en Vianden. Merkwaardig dat we op grondgebied Luxemburg geen enkele maar dan ook geen enkele wegschade hebben opgemerkt. Bij terugkomst via dezelfde reisweg hebben we de E25 genomen rr Luik.

Onbeschrijfelijk hoeveel oelewappers er zich op de autosnelweg bevonden aan zelfs 30 km/u bij wat sneeuwval. Weliswaar hevige sneeuwval tussen Werbomont en Aywaille, doch het nam niet weg dat er sommige bestuurders als het ware op zeer korte afstand van elkaar dan nog treintje reden. Eigenlijk wel mooi om te zien maar anderzijds om te wenen in welke krampachtige houding sommige bestuurders hun voertuig bestuurden. En aan die snelheid knalden ze nog bijna op elkaar ter hoogte de uitrit Sprimont. Nu reden ze traag maar de ene bracht den andere in het ongewisse. En hoe makkelijk die situatie dan nog te vermijden was, was helemaal lachwekkend en toe te schrijven aan de Belgische rijkunsten.

Heb me lekker naar de linker besneeuwde rijstrook begeven en aldaar mijn constante snelheid dan maar aangehouden om de op elkaar volgende oelewappers in de achteruitkijkspiegel te zien verdwijnen. Net hetzelfde van Luik naar Leuven...

Voor sommige bestuurders moet het dan toch heel maar dan ook heel erg doen om ze vast te zetten bij sneeuw zene. ;D ;D  
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #18 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 03:10:40 »
...Merkwaardig dat we op grondgebied Luxemburg geen enkele maar dan ook geen enkele wegschade hebben opgemerkt....

Tiens, valt het zo erg op?  ;D ;D ;D

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #19 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 03:27:25 »
Citaat van: Bibi
Ofwel vliegen ze door de windverplaatsing gewoon weg wegens te licht/dun of kan ik ze zonder veel moeite ontwijken. IJs kaatst namelijk niet terug omhoog als het de grond raakt.

Men merkt het toch regelmatig op hoor.

Een ijsbrok met wat omvang dat net terecht komt op de rijstrook naast de vrachtwagen net voor het de grond raakt en net op het ogeblik dat daar een voertuig komt aangereden met hogere snelheid dan de vrachtwagen...is die schade zeker niet uitzonderlijk. Dakrand van het voertuig, voorruit, motorkap of zelfs beschadiging van koplamp is zeker niet uitgesloten.

En ontwijken is ook maar pas mogelijk bij voldoende afstand en de beschikbare ruimte, Bibi.

Een zeil dat wat doorbuigt opzichtens het kaderment kan al behoorlijk wat ijsdikte leveren. Maar inderdaad moeilijk om water of ijs te verwijderen waarbij de oplegger is geladen.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #20 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 03:35:34 »
...Merkwaardig dat we op grondgebied Luxemburg geen enkele maar dan ook geen enkele wegschade hebben opgemerkt....

Tiens, valt het zo erg op?  ;D ;D ;D

Nee zeker...

En alle lapmiddelen die men nu tijdelijk gebruikt op onze wegen liggen er binnen een paar weken terug uitgelepeld....

Zelfs de volledig herstelde rijstroken hebben er terug onder te lijden. Mocht men de corruptie bestrijden op gebied van verkeersinfrastructuur, zou de verkeersveiligheid mogelijks beter gediend kunnen zijn. Ik sprak over corruptie enkele jaren geleden waar men dit in alle toonaarden wou ontkennen. Want mijn uitspraken vonden ze niet gepast op een forum.

Wat kwam er enkele weken geleden aan het licht?
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #21 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 04:02:15 »
Een ijsbrok met wat omvang dat net terecht komt op de rijstrook naast de vrachtwagen net voor het de grond raakt en net op het ogeblik dat daar een voertuig komt aangereden met hogere snelheid dan de vrachtwagen...is die schade zeker niet uitzonderlijk. Dakrand van het voertuig, voorruit, motorkap of zelfs beschadiging van koplamp is zeker niet uitgesloten.

Dat kan zeker.
Dat er beschadigingen kunnen zijn zal ik niet ontkennen, doch echter los erdoor???
Diegenen die er af vliegen op de rechte stukken zullen meestal ook niet de zwaarste stukken zijn en die komen pas los door de zon of de hogere temperaturen (ook al rijdend).
De zwaardere stukken zullen meestal in het water blijven liggen of toch wat ingezakt waardoor de wind er moeilijk vat op krijgt.
Het moment dat die zwaardere stukken er dan afvallen, als ze er al afvallen, is dan meestal in een scherpere bocht waar normaal gezien minder snel gereden wordt en je dus ook meer tijd hebt om te reageren.
In een bocht zal ik sowieso al zelden of nooit een vrachtwagen inhalen, zeker niet onoplettend of met een groot snelheidsverschil of een buitenbocht.

...Merkwaardig dat we op grondgebied Luxemburg geen enkele maar dan ook geen enkele wegschade hebben opgemerkt....

Tiens, valt het zo erg op?  ;D ;D ;D

Nee zeker...


Daarom die  ;D.
Het is echt intriest dat het belachelijk wordt of als je wil belachelijk dat het intriest wordt met de Belgische wegen. En dat is al vele jaren zo.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #22 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 11:27:46 »
Zelfs de volledig herstelde rijstroken hebben er terug onder te lijden. Mocht men de corruptie bestrijden op gebied van verkeersinfrastructuur, zou de verkeersveiligheid mogelijks beter gediend kunnen zijn. Ik sprak over corruptie enkele jaren geleden waar men dit in alle toonaarden wou ontkennen. Want mijn uitspraken vonden ze niet gepast op een forum.
De materialen die ze hier gebruiken zijn imho gewoon inferieur
De geo-produkten die wij produceren worden in België bijna niet verkocht, tenzij voor de spoorwegen en hier en daar een werfje, maar Frankrijk is onze grootste afnemer, gevolgd door Duitsland
Zou dat toevallig zijn ? ::)

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #23 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 11:31:09 »
Op de Duitse televisie lieten ze een Audi A6 zien die een hoeveelheid ijsstukken of een ijsplaat van het dak van een rijdende camion recht door zijn voorruit kreeg.
Ik weet niet of dat de bestuurder het nog redelijk overleefd heeft, maar in elk geval was alles vol bloed...
je had er bijna op de balgische tv ook een gezien
gisteren avond op de E17 op een haar na gemist door zo'n schijf ijs van 5 cm dik en +/- 2 mtr op 1
hij landde tss tweede en derde vak
gelukkig heb ik goede remmen

verder een paar keer in een gat gereden op de snelweg
gelukkig geen schade (voordeel van grote wielen)
het zal wel aan mijn snelheid gelegen hebben
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #24 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 12:21:02 »
De materialen die ze hier gebruiken zijn imho gewoon inferieur
De geo-produkten die wij produceren worden in België bijna niet verkocht, tenzij voor de spoorwegen en hier en daar een werfje, maar Frankrijk is onze grootste afnemer, gevolgd door Duitsland
Zou dat toevallig zijn ? ::)

Awel dat verwonderd mij nu eens helemaal niet.
In Frankrijk wordt zelden beton gebruikt in tegenstelling tot Duitsland en Nederland.
Spanje en Italië ook meestal asfalt.
België beiden, of toch iets die er voor zou moeten doorgaan.
De asfalt die er al meer dan 35 jaar ligt is vaak in betere toestand dan de asfalt die er nog maar 2 jaar ligt. ::)

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #25 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 14:06:15 »
Met winterbanden geen probleem natuurlijk.  ;)

Volgens mij ben je redelijk verliefd op je winterbanden. ;D ;D ;D
Eerder gewoon gezond verstand, Bibi.  ;D  ;)

Wat moet men niet zijn om met totaal ongeschikte zomerbanden in de winter bijna dagelijks onderweg te zijn ?
"Verliefd op zomerbanden" is dan wel veel te braaf uitgedrukt.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #26 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 16:36:49 »
Ik nodig iedereen uit om het dak van een zeilwagen eens sneeuw en ijs vrij te maken. Ik zal er voor zorgen dat de ziekenwagen of desgevallend de lijkwagen zo snel mogelijk ter plaatse is.

Dan moet je aan de Duitse Polizei maar eens vragen hoe ver je nog mag rijden als ze je betrappen met sneeuw of ijs op het dak van een zeilwagen. Ik ken het antwoord: geen meter meer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #27 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 20:39:50 »
Mocht men de corruptie bestrijden op gebied van verkeersinfrastructuur, zou de verkeersveiligheid mogelijks beter gediend kunnen zijn. Ik sprak over corruptie enkele jaren geleden waar men dit in alle toonaarden wou ontkennen. Want mijn uitspraken vonden ze niet gepast op een forum.
Wat kwam er enkele weken geleden aan het licht?
Ik stel al ettelijke jaren dat of het lastenboek niet deugt of dat het niet gevolgd wordt, maar het is blijkbaar niet of-of, het is en-en ...

Het resultaat is dat onze duurbetaalde wegeninfrastructuur niet deugt, en zelfs recent heraangelegde stukken alweer zwaar beschadigd zijn.
Door een beetje winter, of door spoorvorming.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #28 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 22:04:17 »
Mocht men de corruptie bestrijden op gebied van verkeersinfrastructuur, zou de verkeersveiligheid mogelijks beter gediend kunnen zijn. Ik sprak over corruptie enkele jaren geleden waar men dit in alle toonaarden wou ontkennen. Want mijn uitspraken vonden ze niet gepast op een forum.
Wat kwam er enkele weken geleden aan het licht?
Ik stel al ettelijke jaren dat of het lastenboek niet deugt of dat het niet gevolgd wordt, maar het is blijkbaar niet of-of, het is en-en ...

Het resultaat is dat onze duurbetaalde wegeninfrastructuur niet deugt, en zelfs recent heraangelegde stukken alweer zwaar beschadigd zijn.
Door een beetje winter, of door spoorvorming.

Door een forumlid werden we destijds haarfijn uitgelegd en in kennis gesteld hoe het corruptieschandaal in elkaar was geweven, Inazuma. Een bedrijf dat ontoereikende wegsignalisatie aanbracht bekwam de meeste opdrachten. Ook dat is twee jaar geleden aan het licht gekomen met de nodige huiszoekingen en dergelijke. Het hek is helemaal van de dam wanneer administrateur generaals mee van de pap eten en mede van de koek toebedeeld krijgen.

Vroeger werd er toezicht uitgeoefend op de ordentelijkheid van wegsignalisatie. Tegenwoordig is dat ook al heel ver zoek. Onbegrijpelijk dat een rijstrook niet meer wordt afgesloten op afstand. Maar een vrachtwagen met een botsabsorbeerder en verdrijvingspijl de werkzaamheden als enige uitvoert op een autosnelweg.

En aldaar staat dus de vrachtwagen op de uiterst linker rijstrook zonder enige vooraf waarschuwende signalisatie.

 
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 22:08:59 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #29 Gepost op: maandag 01 februari 2010 - 02:08:22 »
Ik nodig iedereen uit om het dak van een zeilwagen eens sneeuw en ijs vrij te maken. Ik zal er voor zorgen dat de ziekenwagen of desgevallend de lijkwagen zo snel mogelijk ter plaatse is.

Dan moet je aan de Duitse Polizei maar eens vragen hoe ver je nog mag rijden als ze je betrappen met sneeuw of ijs op het dak van een zeilwagen. Ik ken het antwoord: geen meter meer.

Dat zal wel in meerdere landen zo zijn.
Makkelijk om dergelijke wetten van op een comfortabele bureaustoel vast te leggen. Zolang ze maar niks met de praktijk te maken krijgen.
Zo zijn er tientallen zo niet honderden wetjes en regeltjes waar ze chauffeurkes mee kunnen pesten.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/journaal/2.8974/2.8975/1.706059