Werken op de E19: gaat er wel van kwaad naar erger.
Nu zal ik de eerste zijn, om te zeggen dat ook wegenarbeiders hun werk in veilige omstandigheden moeten kunnen uitvoeren. Maar kunnen ze die tijdelijk vesmalde rijstroken daar GVD nu NOG wat smaller maken, zeg ? Geef het verkeer amper 1 metertje méér, de wegenwerbeiders zullen hun werk er niet minder veilig door kunnen uitvoeren, zelle. Ik wil het er nog wel eens zien, als er daar 1e met een dieplader en een brede kraan erop er langs moet. Die gaat dikke problemen hebben.
En het is dan nog geen schande genoeg, dat die gasten met een nine-to-five mentaliteit werken ipv de klok rond. Neen, dan zie je ze daar NOG ALTIJD geregeld overdag, liefst in volle spits, het zootje een kwartier blokkeren omdat ze daar een bak grond willen afkappen voor op de berm. Voor wat later een soort uitwijkhaven gaat worden voor voertuigen met pech als de spitsstrook opengesteld is, denk ik. En de koffieklets en het sigaretje zijn uiteraard véél belangrijker dan te màken dat hij weer weg is, zodat het verkeer achter hem er weer door kan.
Daarnaast: de gevolgen van het verkeerd uitleggen van het ritsen. Flikken stuiven mij voorbij, op weg naar een banaal ongevalletje. Auto moet er vanop de Bredabaan opgereden zijn, en gemeend hebben dat er geritst moet worden. Zich dus manu militari willen proppen tussen de ijzeren vangrails en een vrachtwagen. Tot het té smal werd natuurlijk KRRRRRK bats, klingeling. En zeker nog niet de eerste keer, dat ik er daar zie schrijven na een soortgelijk ongevalletje. En zeker niet enkel ongevalletjes waar vrachtwagens bij betrokken zijn. In de file, hoorde ik 'm roepen: ALLEE GVD, DA'S NE NIEVEN OTTO ! Tsja, jongen. Hij is nog steeds nieuw. Alleen wat blikschade rijker geworden. En daarbij: wees er dan wat zuiniger op, op je karretje.