Zomaar plaats maken hoeft niet, bvb. oprit Massenhoven Zandhoven daar is meer als plaats genoeg om je snelheid zelf te regelen om ongestoord de snelweg op te rijden, daar gewoon afkappen zoals er wel meer doen is not done.
De mensen moeten eens begrijpen dat die lange stroken er liggen om makkelijk in te voegen (en dat geld ook voor auto's) gebruik die strook over de volle lengte, het is trouwens ook niet enkel gas geven maar ook het verkeer inschatten, weer wat Raphaêl schreef, je moet niet 90 of 120 rijden om de snelweg op te draaien, laat die ene nog passeren en voeg dan erachter in als daarachter niets rijdt.
Mooi voorbeeld is bvb. ook Tessenderlo, dat is daar altijd een gewring omdat er eentje de snelweg op komt, ook bij auto's, terwijl zeker daar iedereen op volle snelheid kan invoegen door zowel meer dan plaats genoeg en het grote overzicht, het is volgens mij door stijfkoppigheid dat het toch telkens weer mislukt.
Als er zomaar eentje naar links knalt om zijn collega erop te laten dan is die in mijn ogen met meerdere zaken bezig maar niet met deftig chauffeerwerk, als ik aan een oprit passeer dan weet ik nog meer dan daarvoor hoe het verkeer achter me verloopt, of ik eventueel kan uitwijken maar ook waar die andere de snelweg voor of achter me gaat opkomen, zit er nog een scherpe bocht in of is die al volop gas aan het geven, dat kun je ook inschatten.
Enfin ik denk dat iedereen wel snapt wat ik bedoel en dat de meeste daar ook geen probleem mee hebben.