Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 902897 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4860 Gepost op: dinsdag 22 mei 2018 - 20:30:20 »
Voilà ... de voorgeschreven dingen op elk hun respectievelijke km-stand of dingen waar ze niet zeker over zijn en dat dan na eventuele contactname met de klant.

Het zou inderdaad nogal kras zijn dat je je wagen naar de garage brengt voor een olieversersing, en dat ze jou, als je hem komt halen, zeggen: "We hebben er ineens maar een nieuwe motor ingestoken, want die oude had zijn beste tijd wel gehad".

Je kunt het ook doen zoals Rolls Royce: preventief onderhoud, alle onderdelen die het kunnen opgeven, worden al geruime tijd voordien vervangen. Zo staat een RR nooit aan de kant. En wie zich een RR kan veroorloven, heeft er ook geen moeite mee dat de werkplaatskosten gemiddeld ongeveer 1.000 euro per maand bedragen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4861 Gepost op: vrijdag 25 mei 2018 - 08:59:58 »
Citaat van: bert covens
En mag ik van mijn kant hopen, dat de verantwoordelijken nu wakker geschud zijn ?  En derhalve vooral niet gokken, doch op zeker spelen ?  Dus controleren ?
Je mag altijd hopen maar ik vrees ervoor ... :)

En inderdaad.  Want ziedaar waarom het fileleed deze ochtend gigantisch was.  Een collega reed om 5.30 de Antwerpse Ring op, om uiteindelijk pas om 7.00 uur de fabriek in Kallo te bereiken.  Gans de Antwerpse Ring zat dan al potvast. 

Want guess what : in de Kennedytunnel waren er 's morgens héél vroeg 2 rijstroken afgesloten.  Het was iets met vallende lampen of zoiets .....

Tegen dat de ochtenspits normaliter op gang zou beginnen komen, waren de rijstroken weer vrijgegeven.  Maar het kwaad was al geschied : de files stonden al van voor Brecht.  + 50 min tot Antwerpen Noord, en dan nog 's de ganse Antwerpse Ring potvast.  E313 richting Antwerpen idem dito.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4863 Gepost op: vrijdag 25 mei 2018 - 19:12:06 »
Ik ben van het rondpunt binnendoor langs de militaire baan naar de E19 gereden, was ook druk genoeg
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4864 Gepost op: dinsdag 12 juni 2018 - 10:35:07 »
Daarstraks bracht ik de kinderen met de fiets naar school. Door de werken aan het Raghenoplein wordt er een chaos gecreëerd, niet enkel voor de automobilisten maar ook voor de fietsen. Er staan zelfs files aan de verkeerslichten voor fietsers!

Toen ik terugreed wou iemand mij in de rij aan de lichten voorbij rijden. Je staat in een grote meute te wachten en dat lukt natuurlijk niet. Hij rijd dan maar een paar keer tegen mijn achterwiel en zit te vloeken op zijn fiets. Het zielig mannetje wou met zijn speedelec mij voorbij, maar in die drukte lukt dat niet. Ik heb hem gevraagd wat het probleem was en plots werd hij stil. Verkeersagressie, nu ook bij speedelecs!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4865 Gepost op: dinsdag 12 juni 2018 - 10:58:04 »
Dat zijn de nieuwe wielerterroristen, en ze zijn nog erger.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4866 Gepost op: dinsdag 12 juni 2018 - 19:26:41 »
Verkeersagressie, nu ook bij speedelecs!

Hebben die speedelecs dan geen voorrang op de andere fietsers?  :P
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4867 Gepost op: dinsdag 12 juni 2018 - 19:59:50 »
Verkeersagressie, nu ook bij speedelecs!

Hebben die speedelecs dan geen voorrang op de andere fietsers?  :P
Nee want nu roepen ze ernaar gelijk die nep coureurs
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4868 Gepost op: woensdag 13 juni 2018 - 19:47:15 »
En opnieuw ... olé ...

https://www.gva.be/cnt/dmf20180613_03560058/vrouw-zwaargewond-na-aanrijding-met-elektrische-fiets

""
Een vrouw van 29 is dinsdagochtend zwaargewond geraakt toen ze met haar elektrische fiets in aanrijding kwam met een andere fietsster (...)
""

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4869 Gepost op: woensdag 13 juni 2018 - 22:17:18 »
... en het zal zeker de laatste niet zijn.

Dat is wat er gebeurt als je mensen die nog niet tegen 15 km/h veilig met een fiets kunnen rijden, plots tegen 45 km/h laat rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4870 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 11:49:12 »
Eén regenvlaag(je), en hups .... het verkeer op de R1 reed zich prompt muurvast.  De Kennedytunnel had al te maken met wateroverlast.

Met de beste wil van de wereld, maar dàt snap ik écht niet meer.  Als het geen vallende lampen zijn, dan wel slecht onderhouden rioolkolken.   Dit is toch niet normaal meer te noemen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4871 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 12:38:12 »
En gisteren was het voor ij de aller, aller, allerlaatste keer dat ik nog melk gereden heb.

ttz, mijn opzegtermijn loopt nog tot 9 september eerstkomend.  Maar ik had nog méér dan genoeg overuren staan, die ik allemaal ga opnemen.  Ik ga nu éérst een maandje wat kalmer aan doen, en vanaf 1 september vliegen we er vollen bak weer in.  Een nieuwe professionele uitdaging zoals dat zo mooi heet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4872 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 12:47:13 »
Succes Bert
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4873 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 16:44:16 »
Van mij ook succes gewenst Bert.

Zo heb je nog een mooie vakantie tussen beide jobs.

Mogen we weten wat de nieuwe uitdaging inhoudt?  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4874 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 21:24:30 »
Succes Bert

Dank je.

Van mij ook succes gewenst Bert.

Dank je.

Zo heb je nog een mooie vakantie tussen beide jobs.

Ja, eerst ff een beetje herbronnen.

Mogen we weten wat de nieuwe uitdaging inhoudt?  :D

Yep :

(kortom : dénken dat ik gelijk heb .... terwijl ik er voortdurend naast zit).

Weldra dus full time, ipv te combineren met een hoofdbaan elders.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 juli 2018 - 21:27:22 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone