Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 902980 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4875 Gepost op: zondag 29 juli 2018 - 22:25:14 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4876 Gepost op: maandag 30 juli 2018 - 15:11:35 »
De schoenmaker heeft gaten in zijn schoenen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4877 Gepost op: dinsdag 07 augustus 2018 - 21:06:57 »
Daarstraks nam ik de trein naar Mechelen in Leuven. Ik had de keuze tussen twee treinen die van 16:24 over Zaventem-Luchthaven en die van 16:28 rechtstreeks naar Mechelen, ze doen er beide ongeveeer even lang over, de trein over Zaventem komt enkele minuten vroeger in Mechelen aan. Beide treinen zijn van het type Break, oude rijtuigen van zo'n 35 jaar oud, zonder airco. Ik koos voor de snelste verbinding. Alle ramen stonden open om het een beetje draaglijk te maken. Ik heb het geluidsniveau gemeten op deze rit en mat constant 90 dB! Dat is zowat het max. geluidsniveau in een discotheek.

De trein is altijd een beetje lijden!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4878 Gepost op: woensdag 08 augustus 2018 - 23:50:58 »
Paar dagen naar Frankrijk geweest met een BMW 216 active tourer omdat de Honda paar dagen voor vertrek zijn airco de geest gaf en de Saab een paar tweaks nodig heeft.
Bij Sixt eentje gaan huren.
Geweldige manier om eens ervaring met iets onbekend op te doen.
Al bij al een positieve ervaring, rijcomfort vond ik hoog, hij ligt prettig op de baan en ook al was het de instapper een 216i was hij krachtig genoeg.
het verbruik met 4 personen en de koffer vol (want dat is zeker een minpunt, de Honda Jazz zijn koffer is minstens even groot) 7.3l/100 aan 130 en een hoop stadsverkeer is in mijn ogen normaal. Circa 700km met een tank is goed te doen.
Stuur mocht net een tikkeltje groter zijn, als ik het ruim instelbare stuur naar mijn goesting had staan kon ik net alles op het dash lezen, dat mocht dus ruimer zijn.
Het centrale scherm mocht voor mij minder recht op de auto staan maar iets gedraaid naar de bestuurder (ik ben dan ook de Saab gewoon), verder snap ik niet goed dat een scherm wel de indruk geeft in het dash te kunnen verzinken er zo lomp vast bovenop staat.
Ook spijtig dat het geen touch screen is, nogal lomp in gebruik met die centrale keuzeknoppen.
Ofwel heb ik hem niet gevonden ofwel mis ik gewoon een uphill assistent, in deze wagen is het knopje van de handrem gebruiken niet van deze tijd, welk wel perfect werkt, je krijgt duidelijk feedback in je rempedaal als je de handrem opzet, kun je dus wel blind doen.
De start stop functie zette ik standaard bij het starten uit, beide knoppen staan trouwens verstopt achter het stuurwiel, die kunnen dus beter een andere plaats krijgen .
De parkeerassistent werkt heel goed maar is nogal van de bange, bij minder dan 30 cm geeft hij een continue toon en op het scherm rood, daar moeten ze van mij echter niets aan veranderen dat ding doet wat hij moet doen, duidelijk.
De  Collision Warning is 2 keer afgegaan, ook al was ik bij de pinken, ik was blij verrast dat de BMW het ook was , City Braking voor voetgangers geen idee maar kan me voorstellen dat het wel een plus is.
Heel aangenaam is de cruisecontrol en limiter, werkt super zonder meer, ook het feit dat je hem ineens in stappen van 10 omhoog of omlaag kunt zetten waarbij hij remt of direct accelereert , ik vind hem geweldig.
Pinkers, dat is even wennen, maar ze staan dus op de BMW ;) en dragen bij aan het rustig rijplezier door het volledig elektronisch knopje.
Ook al ben ik eerder normaal van bouw de lendesteunen stonden bij mij max open, kan me voorstellen dat een zwaarder persoon daar moeite mee heeft. Zit was  perfect in te stellen voor een goede houding.
Spiegels zijn goed, je kunt perfect achter je inschatten wie waar zit, ook het over de schouder kijken geeft genoeg zicht maar en dat is eigenlijk een grote, wat een dode hoek met zo'n massieve A stijl, dat extra ruitje helpt je niks, want achter dat ruitje heb je dus weer zo'n massieve stijl, die moeten ze echt kleiner maken.
Draaicirkel vooruit achteruit voor bvb. inparkeren, ja voor mij een genot, een Saab 9-5 estate gewoon te zijn  :-X

Dus om samen te vatten, perfecte wagen om met 4 volwassenen te reizen, ook de achterste hebben een ruime zit met minimaal in te stellen rugleuning, staan de zetels echter zo ver mogelijk achteruit dan heb je weinig bagageruimte.
Het is echt een heel fijne wagen maar zou hem nooit kopen vanwege de kleine koffer, de te forse A stijlen, ik geef hem een 8+
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4879 Gepost op: donderdag 09 augustus 2018 - 01:50:49 »
Ofwel heb ik hem niet gevonden ofwel mis ik gewoon een uphill assistent, in deze wagen is het knopje van de handrem gebruiken niet van deze tijd, welk wel perfect werkt, je krijgt duidelijk feedback in je rempedaal als je de handrem opzet, kun je dus wel blind doen.

Naast de knop om de parkeerrem manueel aan of af te zetten, heb je een knop om de parkeerrem automatisch aan- en af te zetten. Als je die inschakelt, zet de wagen zelf de parkeerrem aan zodra je gestopt bent (met een automaat hoef je dan niet je voet op het rempedaal te houden om te vermijden dat de wagen voortkruipt), en de parkeerrem weer af zodra je (bij een automaat) het gaspedaal ook maar iets indrukt. Handig bij stadsverkeer en fileverkeer.

Mogelijk heb je ook de links achter het stuurwiel verborgen knop niet gevonden om de stuurwielverwarming in- en uit te schakelen.

Heb je gemerkt dat je een BMW niet in de bocht hoeft te leggen? Hij reageert onmiddelijk met de door jou gewenste koers zodra je het stuurwiel verdraait, alsof hij op sporen reed.

Wellicht heb je de ESP niet in werking gezien. Gedurende ongeveer een halve seconde probeert die zachtjes om de wagen weer in de gewenste koers te brengen, en je hebt de indruk dat de ESP daartoe onvoldoende ingrijpt. Als hij merkt dat dit niet volstaat, gaat hij er vervolgens onmiddellijk als met een breekijzer tegen aan om de koers te corrigeren.

Als je de knop om de ESP uit te schakelen, langer ingedrukt houdt, schakel je ook de tractiecontrole uit.

Een kennis van mij heeft een Mercedes C-klasse. Ik heb met zijn wagen gereden en hij met mijn BMW. We zijn beiden bij onze keuze gebleven. De Mercedes biedt een wat groter veercomfort, maar de BMW neemt veel nauwkeuriger bochten.
« Laatst bewerkt op: donderdag 09 augustus 2018 - 02:15:54 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4880 Gepost op: donderdag 09 augustus 2018 - 02:27:05 »
Zat er dus blijkbaar inderdaad niet op, was een dummy dekseltje, was ook ver van een full option.
Hij staat inderdaad precies op sporen, doet wat jij wilt.
ESP niet in werking gezien nee.
Ik was over de BMW ook te spreken over het veercomfort, en kan vergelijken met de C8 die geweldig veerde maar ging hangen in de bochten, BMW was daar zeker beter in.
Ben wel de AERO vering gewoon tegenwoordig, haarfijn geveerd ook op kasseien maar verschrikkelijk op drempels.
C klasse waren hier ook 2 stemmen om die te huren, toch voor de beemer gegaan  ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4881 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2018 - 11:25:08 »
Gisteren terug gekomen van een vakantie in het zonovergoten Sauerland.  Wij zaten niet ver van Schmallenberg.

Rij je een 280 km, héérlijk.  Géén files, zelfs de omgeving van Keulen ging het verrassend vlot.  Aan diverse Baustellen, nul problemen gehad.  Ook in Nederland was het aangenaam rijden. 

Maar dan ... rij je Belziek binnen, en begint de "kuch" pret.  't begon al met een file op de E 314, vlak voor het klaverblad in Lummen, door de wegenwerken (ophogen van een brug over het Albertkanaal).  >:(

Vervolgens, op de E313 een ongevalletje, dat blijkbaar net gebeurd was thv Geel.  Een Nederlander was met z'n karretje tegen de betonnen jerseys van de middenberm geknald.  Het ongeval moet nog maar net gebeurd zijn, want ik had nog géén file.  Die zou kort daarop al snel dik aangroeien.  Politie heb ik niet gezien, wél een voertuig van de wegeninspectie.  De wegeninspecteurs kwamen net ter plaatse toen ik daar passeerde.  De betrokkenen stonden al op de pechstrook.  Voor zover ik kon zien, gelukkig niet gekwetst.  Honderd meter verderop, had er eentje niet beter op gevonden dat z'n beschadigde aanhangwagen af te koppelen op de pechstrook.  Vervolgens ff doodleuk z'n aanhangwagen via de rechtse rijstrook (jawel !)  achteruitrijdend te passeren.  Om dan volgas -nog steeds achteruitrijdend- over de pechstrook terug te keren naar de plaats waar de Nederlander tegen de middenberm geknald was.  In plaats van dan zijn ganse sleep achter laten waar hij gestrand was op de pechstrook, en achter de vangrail te voet terug te keren naar de tegenpartij.

Vervolgens kreeg ik te horen dat er al anderhalf uur file op de E313 richting Antwerpen stond door een ongeval met drie vrachtwagens.  De alternatieve routes zaten natuurlijk ook allemaal dichtgeslibd.  En het ging maar door volgens de wegenbulletins.  File op de E19 vanaf Meer tot de grensovergang.  Ongeval in de Tijsmanstunnel.  Nog een akkefietje in de Beverentunnel.  Daar nog ergens een geschaarde vrachtwagen thv een oprit naar de R2.  Antwerpse ring muurvast richting Kennedytunnel.  Om er maar enkele te noemen. 

Pfffft, 'k had al wreed veel goesting om gewoon m'n karretje te keren, en terug naar Duitsland te rijden.  En daar te blijven .... voorgoed ditmaal.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 11 augustus 2018 - 11:27:13 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4882 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2018 - 13:47:16 »
Tja gisteren moest ik in Hoboken zijn, afgesproken om 20.00uur, dacht dan is het al rustig, dik verkeerd leek wel maandagmorgend op de ring. Hoboken nog zoiets, is daar één straat waar geen wegomlegging is? Masterplan Hoboken heet het dan...
Daarna nog verder naar Hemiksem en terug over de A12, wist wel dat ik werken ging tegenkomen maar niet dat ze de enige rijstrook die nog overblijft gingen gebruiken voor hun paaltjes te zetten, geen idee waarom dat niet kon vanop de afgesloten en lege twee, half uur file voor mij en ik stond notabene zo goed als vooraan, moet je inderdaad niet vragen hoe snel zoiets zal aangroeien.
Verleden week stond ik in de file van Zaventem, vrachtwagen uitgebrand, hoeveel politie en brandweer er voorbijkwam geen idee maar het waren er veel, bgrandweer die deden hun werk goed want blus dat maar, politie? die stonden erbij en keken ernaar, bordje met ontruimingspijl omhoog en dat was het, even verkeer regelen is iots anders, het zal te warm geweest zijn want ze stonden te klaverjassen in de schaduw.
2 keer de ring van Parijs gedaan, buiten vertraagd verkeer aan sommige wisselaars geen file gezien, dat is dan ook door de dag op een weekdag.
In het terugkomen stak er een Poolse koerier op de middenberm in Asserville (A1) , verschillende perte totals links rechts, paar hulpverleners ter plaatse, niks file. Waarom kunnen die dat?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4883 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2018 - 14:09:29 »
Tja gisteren moest ik in Hoboken zijn, afgesproken om 20.00uur, dacht dan is het al rustig, dik verkeerd leek wel maandagmorgend op de ring. Hoboken nog zoiets, is daar één straat waar geen wegomlegging is? Masterplan Hoboken heet het dan...
Daarna nog verder naar Hemiksem en terug over de A12, wist wel dat ik werken ging tegenkomen maar niet dat ze de enige rijstrook die nog overblijft gingen gebruiken voor hun paaltjes te zetten, geen idee waarom dat niet kon vanop de afgesloten en lege twee, half uur file voor mij en ik stond notabene zo goed als vooraan, moet je inderdaad niet vragen hoe snel zoiets zal aangroeien.


Het is mij niet helemaal duidelijk over wélke werken je 't hier precies hebt.

Je kan nog t/m 14 augustus vanuit Hemiksem niet naar de A12 rijden.  Je moet naar de A12 via de Helstraat.  Vanop de A12, kan je wel de Cleydallaan in, richting Hemiksem.  Enkelrichting dus tussen de A12 en de Helststraat.   Ook kan je vanop de A12 de Kontichsesteenweg NIET inrijden.  Ook hier, is er enkelrichtingsverkeer vanop de Kontichsesteenweg richting de A12 (vanaf de Baron Van Ertbornstraat, dacht ik).  Voor zover ik kan zien, heeft 't maken met werken aan nutsleidingen. 

https://www.google.com/maps/place/Cleydaellaan,+2630+Aartselaar/@51.1394451,4.3721659,15.5z/data=!4m5!3m4!1s0x47c3f19d64f51285:0x85299662e0b4d8fa!8m2!3d51.1399166!4d4.3688849

Meanwhile komt ook nog veel verkeer, dat vanuit Schelle de A12 probeert te bereiken.  Dit wegens wegenwerken in de Steenwinkelstraat.  Die hadden einde mei 2018 afgerond moeten zijn, maar eind mei waren ze in de verste verten nog niet klaar.  Geen idee hoever het daar nu staat.

Daarnaast, zijn er nog werken in de Jan De Vostunnel.  (zie >>> deze link).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4884 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2018 - 14:45:25 »
Nee ze zijn de brugvoegen op de A12 aan het vervangen. Telkens in het Weekend
Nu ja goed dat er iets gebeurd.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4885 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2018 - 16:32:32 »
Pfffft, 'k had al wreed veel goesting om gewoon m'n karretje te keren, en terug naar Duitsland te rijden.  En daar te blijven .... voorgoed ditmaal.

Dat heb ik 10 jaar geleden gedaan, en ik heb er nog geen spijt van gehad.

Het enige voordeel als we nog eens naar België moeten rijden: daarna waarderen we het hier weer tweemaal zoveel.

Hier in Bayern is er slechts 3% werkloosheid (normaal geraakt men niet onder de 5%, er zijn nu eenmaal mensen die je nergens aan de slag krijgt). Wie hier toekomt en wil werken, heeft morgen werk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4886 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2018 - 22:08:50 »
Doe het een beetje beter als deze kerel Bert https://nos.nl/artikel/2243820-rijbewijs-instructeur-ingenomen-tijdens-les.html

Wow .... de boetes stonden dan nog kennelijk op het kenteken.  Dus de overtredingen die daar aanleiding toe gaven, zijn dan ook nog 's met het lesvoertuig begaan ? 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4887 Gepost op: woensdag 05 september 2018 - 00:37:59 »
Door omstandigheden de Twingo van mijn schoonvader overgenomen, was niet echt op zoek naar een wagen maar de Saab ligt er een tijdje uit, ga heel de mekaniek aanpakken, wou met de moto gaan werken, toen kreeg ik dit aanbod.
Heb dus nu een Twingo 1200cc bj 2002 met slechts 113000km op de teller, alle onderhoud gedaan kurkdroge motor, paar dingetjes, achterremmen piepen ( vermoedelijk van het amper rijden-stilstaan) en 1 band ligt stomweg verkeerd.
o ja en nog een nieuwe set winterbanden erbij ook.
Daarna zal die doorschuiven naar dochter of zoon.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4888 Gepost op: woensdag 05 september 2018 - 15:03:18 »
Goeie zaak gedaan, jo!  :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4889 Gepost op: woensdag 05 september 2018 - 17:58:53 »
Denk het wel, in 96 en 97 kochten we zelf zo 2 nieuwe, de eerste was na 7 maand perte totale doordat een onverlaat mijn vrouw opzij tikte en zij tegen 70/uur achter in een stilstaande 5 serie vloog.
Ze had een mooie rode streep op haar borstkas van de zelfspannende riem maar verder niets, zelfs de deuren gingen nog open, ongelooflijk, ik heb dat wrak toen gezien en we hebben toen dezelfde gekocht.
Deze heeft al airbags. Spijtig genoeg geen ABS.
Denk dat het voor beginnende bestuurders iets goed is, het gaat niet te snel, al kom je gerust mee met het verkeer, in mijn ogen veilig, veel zicht rondom en bovenop nog zuinig ook.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien