Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 903035 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4890 Gepost op: vrijdag 07 september 2018 - 10:52:49 »
Gisteren reed ik per fiets richting KSC Mechelen. Rond die tijd was de training van één van de jeugdploegen nog maar net afgelopen. Op het tweerichtings fietspad komt een vader met zijn twee kinderen me tegemoet gereden. Hierbij fietst de vader uiterst links op het fietspad, de kinderen zwalpen over de rest.
Vader is snoep aan het uitdelen aan de kinderen, alle drie kijken ze naar elkaar en vooral niet naar voor. Op zo'n 10 m afstand heb ik hen toegeroepen "kijk waar je rijdt!", van het schrikken lagen ze bijna op de grond.


Waar zijn die ouders toch in godsnaam mee bezig! Binnenkort is het weer donker wanneer ik daar passeer (20:00 à 20:30), de meeste rijden op deze toch donkere slecht verlichte weg zonder licht en liefst met zo donker mogelijke kleding.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4891 Gepost op: vrijdag 07 september 2018 - 15:47:18 »
Dat zijn die ouders die zogezegd van hun kinderen houden... evenveel als ik van een glas bier: tot het leeg is.

Je moet niets bewijzen om kinderen te mogen kweken. Maar probeer maar eens een kind te adopteren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4892 Gepost op: dinsdag 11 september 2018 - 01:00:59 »
Door omstandigheden de Twingo van mijn schoonvader overgenomen, was niet echt op zoek naar een wagen maar de Saab ligt er een tijdje uit, ga heel de mekaniek aanpakken, wou met de moto gaan werken, toen kreeg ik dit aanbod.
Heb dus nu een Twingo 1200cc bj 2002 met slechts 113000km op de teller, alle onderhoud gedaan kurkdroge motor, paar dingetjes, achterremmen piepen ( vermoedelijk van het amper rijden-stilstaan) en 1 band ligt stomweg verkeerd.
o ja en nog een nieuwe set winterbanden erbij ook.
Daarna zal die doorschuiven naar dochter of zoon.
Even mezelf citeren.
Hij was dus afgekeurd op achterremmen en die band.
Band goed laten leggen en centreren in mijn bandencentrale ook al hadden zij de fout niet gemaakt, moest niets betalen.
Naar de remmen gekeken.
1 remcilinder beginnend lek.
Nieuwe remvoeringen gekocht, nieuwe cilindertjes en ook ineens de remflexibels, ik vervang zulks altijd aan beide kanten.
Alles gemonteerd en met mijn pas gekocht vacuumontluchtsetje van China ontlucht.
Beide remcilinders bleven hangen en de remolie leek op zwarte siroop, de remslangen waren nog van 2002.
Die wagen heeft 8000km geleden (2 jaar) een groot onderhoud gehad, waarom hebben ze die remolie toen niet vervangen? Nieuwe trommels en remvoeringen hebben ze toen wel vervangen.
Garage's je kunt er boeken over volpennen.

Bij de Honda is de airco kapot, kostenraming laten maken, Heel de luchtbox onder het dashbord moet vervangen worden want daar zit een sensor ingelijmd die je er niet uitkrijgt en niet los te koop is en die is kapot.  1500€ + een dag werk want heel het dashbord moet eraf.
Dus dat is meer dan dat die wagen waard is, niet doen zeg ik tegen mijn vrouw, kom maar gewoon terug.
Ik op het net opzoek naar beeldjes van die unit, naar een type van die sensor, niets te vinden.
E-bay, ik vind zo'n unit in Engeland alles in, thuis geleverd 50 €, werking verzekerd.
Die unit gekocht goed wetende dat die niet past uit een rechtsgestuurde maar ik heb enkel die sensor nodig en ik wil weten hoe die erin zit.
5 minuten had ik nodig om die sensor in mijn handen te hebben, alles was geschroefd.
Sensor aangesloten in onze wagen (los naast de unit) , wat dacht u, airco werkt nog niet.
Ik zou dus 1500 € moeten betaald hebben voor een unit-sensor die niet eens kapot hoeft te zijn, de nieuwe sensor op verschillende temperaturen gemeten en die werkt feilloos.
Ondertussen heb ik een drop down manual gevonden van de Honda om fouten op te sporen, ik moet het nog uitvoeren maar zal richting een kapotte relais gaan a 10-20€
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4893 Gepost op: dinsdag 11 september 2018 - 15:46:45 »
Garage's je kunt er boeken over volpennen.

Zeg dat wel.

BMW X5 - 2 nieuwe buitenspiegels - prijs alleen voor de onderdelen: 2.520 euro !!! Video
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4894 Gepost op: dinsdag 11 september 2018 - 16:12:53 »
Net terug van de keuring. 3% remverschil, het mag er 30 zijn. Niet slecht voor een amateur...

Jozef die gasten zijn super, heb er al meerdere filmpjes van gezien.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4895 Gepost op: woensdag 12 september 2018 - 16:18:47 »
Net terug van de keuring. 3% remverschil, het mag er 30 zijn. Niet slecht voor een amateur...

Goed gewerkt of geluk gehad?  ;D  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4896 Gepost op: woensdag 12 september 2018 - 17:19:12 »
Omdat ik de trommels niet vervangen heb, die waren nog redelijk nieuw, was het nog 3% ...  ;D
Je moet er gewoon je tijd voor nemen en volgens het boekje werken, kan dat veel sneller, net zo snel zoals sommige alle merken garage's maar dan is het resultaat ernaar.
Gebruik ook enkel kwaliteit, TRW-Bosch, deze keer voor Brembo gegaan.
Geluk, nee zou het erg gevonden hebben moest er nog een verschil van 10% op zitten.

In rijden een enorm verschil, die remt dubbel zo hard nu.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4897 Gepost op: woensdag 19 september 2018 - 23:58:47 »
Het was eigenlijk gisterenavond, maar daarom niet minder hallucinant :

Zoals elke dag ga ik parkeren vlak bij mijn werk, in de gemeente Schaarbeek. 's Avonds kom ik terug bij mijn parkeerplek, en stel tot mijn grote verbazing vast dat mijn voertuig er niet meer staat.
Ik bel in paniek naar m'n vriendin, en zij belt naar de politie van Schaarbeek. Nu ja, naar het algemene nummer, want blijkbaar zijn er vijf commissariaten verantwoordelijk voor de regio rond Schaarbeek, en mag je zelf maar uitzoeken bij welk commissariaat je eigenlijk terecht moet voor je vraag.
Resultaat: nee wij hebben hem niet weggetakeld.
Mijn leidinggevende en zijn adjunct komen bij mij om me te helpen bij het zoeken naar het voertuig, niet te vinden. Mijn adjunct zegt "Ik zal eens naar enkele takelbedrijven in de buurt bellen, misschien weten zij van iets...".. Overal nee als resultaat.
Ik had ook al in de buurt rondgevraagd, niemand had iets gezien of gehoord.
Dus mijn chef brengt me naar een commissariaat om aangifte te doen, en de wagen te laten seinen. Terwijl ik daar sta te wachten op mijn beurt, komen daar 4 of 5 mensen met een soortgelijk verhaal.
Uiteindelijk is het aan mijn beurt, en na heel wat over en weer gebel is het prijs: "Oh ja meneer, we hebben uw voertuig toch weggetakeld. Hij was betrokken in een verkeersongeval". Ik vraag nog of er meer details zijn (een tegenpartij? is er veel schade?), maar daar kon de agente me geen nieuws over geven, gezien die details niet vermeld werden. Ik vraag dan waar de wagen staat... Ja blijkt het bij Dacar te zijn, nota bene het eerste takelbedrijf dat m'n adjunct had opgebeld.
Ik krijg een brief om de wagen mee te krijgen, en neem dus een taxi naar Dacar. Daar toegekomen, krijg ik opnieuw te horen, dat ze mijn wagen niet hebben. Die verantwoordelijke neemt me dan toch maar mee naar de garage, en bij gebruik van mijn afstandsbediening aan mijn sleutels, heb ik bingo: mijn auto staat dus in de garage. "Ha", zegt die verantwoordelijke, "Dus we hebben hem toch gesleept, dan zal u toch de takelkosten van 212 euro moeten betalen of ge krijgt hem niet mee"... Ik stond zowat op kookpunt.
Wat vreemd is: de wagen vertoont geen enkele vorm van schade, zelfs geen krasje of niets. Dus ik naar huis.
Van het commissariaat had ik de telefoonnummer gekregen van de agent die had gevraagd om hem weg te takelen. Deze heb ik vandaag dus diverse keren proberen te bellen, maar steeds weet men niet, of hij komt werken, wanneer hij komt werken, en een boodschap achterlaten is onmogelijk.
Ik heb ook een e-mail gestuurd vanmiddag, maar ook geen antwoord tot op heden. Pfff, gelukkig heb ik de wagen terug, maar prettig is anders
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4898 Gepost op: donderdag 20 september 2018 - 08:56:47 »
Citaat
"Dus we hebben hem toch gesleept, dan zal u toch de takelkosten van 212 euro moeten betalen of ge krijgt hem niet mee"...

Een takeldienst heeft echter (mits enkele uitzonderingen) geen retentierecht en moet de wagen meegeven, zelfs als je niet onmiddellijk betaalt. Vermits dit een zeer onduidelijke situatie is waar ze je zelfs niet kunnen bewijzen waarom de wagen getakeld werd zie ik niet in dat je moet betalen. Probeer dat geld later maar eens terug te krijgen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4899 Gepost op: donderdag 20 september 2018 - 10:23:07 »
Gisteren liep ik te voet door de winkelstraat Bruul in Mechelen. Op een woensdagnamiddag, zeker als het goed weer is, is het daar zeer druk. Door Bruul rijden al langere tijd geen auto's of bussen meer waardoor de voetgangers de volledige straat voor zich hebben. Als fietser moet je hier dus goed opletten.
Gisteren laveerde er een man van ergens in de 30, samen met zijn zoon van pakweg 12, per fiets door Bruul. Beide hadden ze over quasi de gehele lengte van deze straat (pakweg 500  m) een smartphone in de hand en hadden ze veel meer aandacht voor de smartphone dan de medeweggebruikers. Mooi voorbeeld dat deze vader stelde!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4900 Gepost op: donderdag 20 september 2018 - 17:43:45 »
@ os2lover:

Misschien overweeg je nu om met een wagen te rijden die moeilijk te takelen valt   zoals in deze video:D

Kijk nog eens goed of er geen schade aan je velgen is. Er zijn namelijk van die takelaars die een ketting aan de spaken van een lichtmetalen velg of aan de verluchtingsopeningen van een stalen velg haken, en dat laat meestal onfraaie sporen na.

De takelaar had inderdaad niet het recht om de wagen niet af te geven als je niet betaalde.

Citaat
Voertuigen getakeld na foutparkeren

Er wordt aangeraden om de takelkosten dadelijk te vereffenen bij het afhalen van het voertuig. Je bent dit evenwel niet verplicht. Wanneer je beslist op een latere datum te betalen kan het "te betalen bedrag" nog aangevuld worden met administratiekosten. Bij niet-betaling stel je je bloot aan gerechtelijke vervolging.

Retentierecht

Met betrekking tot het retentierecht ten aanzien van de op de terreinen van de takelaar gestalde voertuigen, wordt duidelijk gesteld: enkel bij gewone inbeslagnemingen ingevolge vermoeden van niet-verzekering, in navolging van de wet betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen (wet van 21/11/1989 - hoofdstuk V - afdeling 1 - art.21 tweede lid) bestaat een retentierecht. Er wordt immers letterlijk gesteld dat voor de opheffing van het beslag dient bewezen te zijn dat een verzekeringsovereenkomst werd gesloten overeenkomstig deze wet en dat de beslag- en bewaringskosten voor het motorrijtuig betaald zijn! Ten aanzien van de overige gestalde voertuigen bestaat geen enkel retentierecht en dient de takelaar bijgevolg deze voertuigen op vraag van de eigenaar/bestuurder vrij te geven, zelfs indien deze weigert te betalen. Dit geldt ook voor buitenlanders (zonder vaste verblijfplaats in België).

Bron: http://www.lokalepolitie.be/5376/vragen/verkeersboete/je-voertuig-werd-weggesleept

Blijf die flikken telefonisch lastig vallen tot je van die vent welke hem laten takelen heeft, verneemt waarom hij dat gedaan heeft.

Als je niet in overtreding geparkeerd stond en het voertuig niet als gevolg van een verkeersongeval diende getakeld te worden, geef dan opdracht aan je rechtsbijstandsverzekeraar om de takelkosten en je taxikosten terug te vorderen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4901 Gepost op: donderdag 20 september 2018 - 20:21:49 »
Mijn eerste gedacht was toch ook, dat een takelaar géén retentierecht heeft.  Hij mag je niet weigeren om je voertuig mee te geven. 

Mocht je weggetakeld zijn wegens foutparkeren, had het mss anders gelegen.  Dan nog, moest men je voertuig meegeven, maar zie je jezelf blootgesteld aan vervolging.  En dan valt het finaal gewoonlijk toch duurder uit voor betrokkene.

Maar nu schijnt zelfs niemand te weten waarom je getakeld werd ?  Vreemd.  Check in elk geval alvast grondig of er toch geen reden is waarom een verbalisant van mening zou kunnen zijn dat je in overtreding geparkeerd stond.  (ook, en vooral als dat ten onrechte zou zijn : je hebt er dan namelijk alle belang bij om bewijsmateriaal te verzamelen waaruit je onschuld kan blijken).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4902 Gepost op: maandag 24 september 2018 - 09:01:47 »
Zaterdagmorgend reed ik op de zandpoortvest in Mechelen richting Mechelen station (zuidwaarts). Ter hoogte van de bleekstraat staan er verkeerslichten. Deze staan al even op groen en het verkeer is rustig. Voor mij reed een kleine Toyota, rechtdoor aan de lichten. Komende van het station staat er een Renault te wachten om linksaf de bleekstraat in te slaan.
Net voordat de Toyota op het kruispunt is vertrekt de Renault. Deze rijdt zonder zelfs maar te remmen vol in de flank van de Toyota. De snelheid is daar beperkt tot 50 km/u en de Renault zal zeker niet snel gereden hebben, maar de Toyota zag er toch total-loss uit.

De oudere bestuurder van de Renault had de Toyota niet gezien. Volgens hem zag hij niet goed door de lage zon. De zon stond zo laag niet meer en deze stond schuin achter hem in het oosten, hij reed naar het noorden.
Ik heb me als getuige opgegeven bij de bestuurder van de Toyota. De bestuurder van de Renault heb ik aangeraden om zijn rijbewijs direct te verscheuren.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4903 Gepost op: maandag 24 september 2018 - 15:59:59 »
Mooi van jou dat je je opgegeven hebt als getuige.

Het was nog net iets anders geweest als de Toyota de Renault had aangereden. Maar nu heeft de Renault de Toyota aangereden zonder zelfs maar te remmen.

Als het tot een ongeval komt waarbij een bestuurder beweert dat hij een ander voertuig niet gezien heeft, zou men ernstig moeten nagaan wat de oorzaak daarvan was. De laagstaande zon was hier duidelijk niet de oorzaak, en zelfs een frontale laagstaande zon is een omstandigheid waarmee men moet rekening houden.

Was de man verstrooid? Oververmoeid? Onder invloed van alcohol of drugs? Of is hij door zijn leeftijd niet meer in staat om veilig aan het verkeer deel te nemen? Vooral het feit dat hij, toen de Toyota al vóór hem voorbijreed, zelfs niet geremd heeft, roept bedenkingen op.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4904 Gepost op: maandag 24 september 2018 - 19:11:03 »
Toen ik ermee praatte kon ik merken dat hij niet dronken was. Ik rook alleszins geen alcohol, wel was hij wat 'afwezig', moest hij jonger geweest zijn zou ik zeggen 'stoned'. Ik vermoed dat hij onder de medicatie zat. Ik heb de vrouw van de Toyota dan ook aangeraden om de politie te bellen en dit te laten testen. Ik heb haar zelfs het telefoonnummer van de politie gegeven, net daarom.

Ik stop trouwens altijd bij zo'n ongeluk, niet alleen als getuige. Ik heb jaren geleden in het kader van het behalen van een 'hoger reddersdiploma' een ver doorgedreven EHBO training gevolgd, nuttige kennis bij een ongeval. Ik zie het trouwens als een burgerplicht. Een goede EHBO training zou standaard moeten zijn in het onderwijs, schaf de godsdienstlessen af en je hebt er meer dan genoeg tijd voor!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519