Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 904781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4905 Gepost op: maandag 24 september 2018 - 21:10:37 »
Toen ik ermee praatte kon ik merken dat hij niet dronken was. Ik rook alleszins geen alcohol, wel was hij wat 'afwezig', moest hij jonger geweest zijn zou ik zeggen 'stoned'. Ik vermoed dat hij onder de medicatie zat. Ik heb de vrouw van de Toyota dan ook aangeraden om de politie te bellen en dit te laten testen. Ik heb haar zelfs het telefoonnummer van de politie gegeven, net daarom.

Kan dat 'afwezig zijn' mss ook komen doordat hij zwaar onder de indruk was van hetgeen hem zonet overkomen is ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4906 Gepost op: dinsdag 25 september 2018 - 09:02:19 »
Toen ik ermee praatte kon ik merken dat hij niet dronken was. Ik rook alleszins geen alcohol, wel was hij wat 'afwezig', moest hij jonger geweest zijn zou ik zeggen 'stoned'. Ik vermoed dat hij onder de medicatie zat. Ik heb de vrouw van de Toyota dan ook aangeraden om de politie te bellen en dit te laten testen. Ik heb haar zelfs het telefoonnummer van de politie gegeven, net daarom.

Kan dat 'afwezig zijn' mss ook komen doordat hij zwaar onder de indruk was van hetgeen hem zonet overkomen is ?

Die indruk had ik alleszins niet. Volgens mij had hij niet echt door wat er net gebeurd was.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4907 Gepost op: dinsdag 25 september 2018 - 17:07:41 »
Een goede EHBO training zou standaard moeten zijn in het onderwijs, schaf de godsdienstlessen af en je hebt er meer dan genoeg tijd voor!

Respect voor religieuze levensbeschouwingen alsjeblieft.

In Duitsland kan je niet aan een rijopleiding beginnen als je geen cursus EHBO gevolgd hebt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4908 Gepost op: dinsdag 25 september 2018 - 23:15:12 »
Een goede EHBO training zou standaard moeten zijn in het onderwijs, schaf de godsdienstlessen af en je hebt er meer dan genoeg tijd voor!

Respect voor religieuze levensbeschouwingen alsjeblieft.

In Duitsland kan je niet aan een rijopleiding beginnen als je geen cursus EHBO gevolgd hebt.

Dit heeft niets met respect voor religie te maken. Waarom leren we kinderen op de school een religie? Mijn stelling is dat deze uren beter kunnen ingevuld worden, met bv. EHBO, maar ook met niet-confessionele zedenleer. In dat laatste kan men perfect naar alle religies kijken op een respectvolle maar kritische manier. Buiten de school kunnen de ouders nog steeds opteren om de kinderen een religie mee te geven. Voor dat laatste zou ik toch willen verwijzen naar het volgende citaat:

Citaat
“A child is not a Christian child, not a Muslim child, but a child of Christian parents or a child of Muslim parents. This latter nomenclature, by the way, would be an excellent piece of consciousness-raising for the children themselves. A child who is told she is a 'child of Muslim parents' will immediately realize that religion is something for her to choose -or reject- when she becomes old enough to do so.”
― Richard Dawkins, The God Delusion
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4909 Gepost op: woensdag 26 september 2018 - 17:10:06 »
Weet er eigenlijk iemand wat die grote lichtpanelen op de E19 zijn? Staat er eentje in ...Rumst? en eentje in ...Zemst? richting Brussel, krijg je ineens een groot oranje of rood lichtvlak, geen idee wat het moet voorstellen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4910 Gepost op: donderdag 27 september 2018 - 21:32:56 »
Toen ik ermee praatte kon ik merken dat hij niet dronken was. Ik rook alleszins geen alcohol, wel was hij wat 'afwezig', moest hij jonger geweest zijn zou ik zeggen 'stoned'. Ik vermoed dat hij onder de medicatie zat. Ik heb de vrouw van de Toyota dan ook aangeraden om de politie te bellen en dit te laten testen. Ik heb haar zelfs het telefoonnummer van de politie gegeven, net daarom.

Kan dat 'afwezig zijn' mss ook komen doordat hij zwaar onder de indruk was van hetgeen hem zonet overkomen is ?

Die indruk had ik alleszins niet. Volgens mij had hij niet echt door wat er net gebeurd was.

Mss kon hij het nog niet écht plaatsen, omdat hij daarvoor te zwaar onder de indruk (aangedaan) was ?
Zelfs een banaal ongeval met louter blikschade, kan akelig schrikken zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4911 Gepost op: zaterdag 20 oktober 2018 - 18:06:18 »
De verkiezingen zijn hier nu achter de rug.

Een welbepaalde politieke partij, heeft hier als slogan "Waa zien H geire" (H van Hemiksem).  De dag na de verkiezingen, zijn ze overal, aan élke voordeur een kaartje gaan hangen met hun slogan erop, om hun kiezers te bedanken.

GE WEL DIG .... Waa zien H geire. 

Ongewenste bezoekers zullen de partij nu ongetwijfeld érg geire zien.  Overal, waar luttele dagen later nog dergelijk kaartje hangt .... vinden ongewenste bezoekers hier immers een open uitnodiging. bezoekers "Beste dief, deze voordeur is hoogstwaarschijnlijk al minstens enkele dagen niet geopend geweest" .....

Nu nog even checken, of er bij voormelde huizen nog méér signalen te zien zijn, dat de eigenaars idd. effectief afwezig zijn, en ongewenst bezoek is al een heel eind op weg geholpen.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 oktober 2018 - 18:12:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4912 Gepost op: zaterdag 20 oktober 2018 - 21:28:35 »
Beide wagens onderhoud gegeven voor de winter.
Twingo zijn winterbanden staan klaar, Jazz staat altijd op 4 seizoen banden.
Jazz zijn uitlaat was na 13 jaar  niet meer helemaal dicht, was nog wel door de keuring ermee,  nieuwe gehaald en bij het demonteren bleek dat de oude echt totaal op was.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4913 Gepost op: zondag 21 oktober 2018 - 16:41:10 »
Een welbepaalde politieke partij, heeft hier als slogan "Waa zien H geire" (H van Hemiksem).  De dag na de verkiezingen, zijn ze overal, aan élke voordeur een kaartje gaan hangen met hun slogan erop, om hun kiezers te bedanken.

Waarmee weer maar eens aangetoond is dat politiek en gezond verstand meestal niet samengaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4914 Gepost op: zondag 21 oktober 2018 - 16:42:51 »
Jazz staat altijd op 4 seizoen banden.

Dan ben je tenminste gerust dat hij nooit met geschikte banden rijdt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4915 Gepost op: zondag 21 oktober 2018 - 22:57:37 »
Jazz staat altijd op 4 seizoen banden.

Dan ben je tenminste gerust dat hij nooit met geschikte banden rijdt.
Die rijdt rond de kerk 10000 km/jaar
Is de Nokian Weatherproof, https://www.winterbanden-365.nl/b-type/Nokian/Weatherproof.html
Heel tevreden van, mocht ik bij aankoop van de Twingo er niet een extra set winterbanden bijgekregen hebben dan kocht ik de Nokian er ook voor.
Winterbanden voor de Saab zijn trouwens ook Nokian, WR D4, vroeger moest ik altijd Michelin hebben maar de Nokian heeft dat overwonnen.
Volgende winterbanden dat ik koop zijn bijna zeker Nokian Hakkapeliitta R3
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4916 Gepost op: maandag 22 oktober 2018 - 22:04:21 »
Ik heb ook heel goede ervaring met Nokian. Helaas is mijn bandenboer ermee gestopt en is Nokian niet overal te krijgen, waar laat je die Nokians plaatsen?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4917 Gepost op: dinsdag 23 oktober 2018 - 20:32:46 »
http://www.bandentom.be/
Niet zo heel ver voor u. die is verdeler provincie Antwerpen voor Nokian meen ik me te herinneren.
Heeft ook een laatste nieuwe uitlijn installatie staan
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4918 Gepost op: vrijdag 23 november 2018 - 17:48:14 »
Poging tot inbraak van zo'n kaartjessteker, kom aan mijn auto zie zo'n kaartje zitten, ga het in de vuilbak gooien, kom terug aan mijn auto merk ik op dat ze aan het slot hebben zitten friemelen.
Kwaad GVD, simpele Twingo waar niets van waarde in lag, er is ook niets weg.
Zal ik maar een alarm installeren zeker? zitten nu van die pinkledjes in, dat is startonderbreking, hebben die dan toch nog afgeschrikt? 
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4919 Gepost op: zaterdag 24 november 2018 - 06:42:11 »
Zal ik maar een alarm installeren zeker?

Dat houdt een aantal amateurs tegen, doch stoort geenszins de professionelen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."