Als klap op de vuurpijl lees je dan een pagina groot artikel in de weekendkrant dat de criminaliteit aan het station in Denderleeuw sterk gedaald is.
Telkens gaan aangeven, anders blijven ze afkomen met dergelijke onderschatte gegevens.
Enkele maanden geleden nog zat ik te wachten in de auto, terwijl mijn passagiers aan het station frieten gingen halen na een uitstapje om thuis op te eten, en werd ik nogal agressief aangeklampt door iemand die op zoek was naar drugs.
Toffe buurt waar ik hier terecht ben gekomen, amai.
Moet je voor 1 of ander formaliteit naar het gemeentehuis denk je onmiddellijk dat je ergens in Afrika zit wanneer je binnenstapt, soms denk je het al op straat.
En met een linkse N-VA regering gaat dat enkel erger worden.
N-VA / De Wever wou al een - nog - softer beleid tov druggebruikers.
Als men daar 2/3de meerderheid wil voor een staatshervorming, betekent dat NVA/CD&V/SPA (Groen

) + PS/CDH/Ecolo ... dat is een duidelijk links georiënteerde regering vol partijen die het huidige beleid gemaakt hebben of nog willen versoepelen ...
En De Wever gaat hier en daar wel moeten plooien.
Een spiegelregering die dan even lang kan aanblijven als de voor een vaste termijn verkozen regionale parlementen, is voor sommigen een gedroomde kans.
Het federale parlement omvormen tot een legislatuur-parlement met dezelfde vaste looptijd als de regionale parlementen is ook een fetisj van al wie er in verkozen geraakt : men is dan zeker van zijn plaatsje voor 5 jaar.
Tegenover de bevolking verkopt men dat dan als
samenvallende verkiezingen ... maar het is louter jobprotectionisme.
Valt de regering , dan moet er uit hetzelfde parlement dat immers blijft zitten, een andere, nieuwe regering gevormd worden.
Eens dat dan gelukt is, is het waarschijnlijk bijna tijd om weer het parlement te gaan kiezen en stopt de regering er ook mee ...