Onlangs nog een familieuitstapje gemaakt (vrouw en 2 kleine kinderen 10 en 11 j op de achterbank) we reden op een heel rustige weg moederziel alleen en naderden een rotonde waar een 10-tal meter ervoor een fietsoversteekplaats was - en ik zag 2 volwassen mannelijke fietsers 30 à 40 j rustig fietsend van links naderen en ze leken me amper te willen vertragen -ze reden naar het middeneiland- alhoewel er achter mij niets meer kwam konden ze gemakkelijk onmiddellijk achter me door en ze zagen duidelijk de kinderen op de achterbank (zaten hoger)...
; en ik dacht die zullen de regels toch wel kennen... ik vertraagde ook in zekere mate maar ook weer niet té... en aangezien ik voorrang had reed ik voorzichtig voor hun door en kwaad keken dat ze deden en hun vuist opsteken... (er was ook helemaal geen verkeer op de rotonde); dan reden ze achter me door en ik stopte voor de lege rotonde...toen wou ik het toch eens weten en deed mijn vensters open en vroeg beleefd

"scheelt er iets ?"
En ze brulden "nog nooit van hoffelijkheid gehoord, of zoiets "
Gij blijkbaar nog nooit van regels en beleefdheid schreeuwde ik terug... en wij zijn met vier hé en keek naar de achterbank...
Ge zoudt beter kinderen het voorbeeld geven ...
anders denken ze met hun fietsje ook voorrang te krijgen op elke fietsoversteekplaats... dacht ik verder... bahbahbAH JONG kregen we terug, en weg waren ze.