Ik ben blij dat het bij jullie ook stormt zonder dat ik er ben
want ik had al een slecht geweten omdat ik de vorige storm had meegebracht 
Die storm had jij uiteraard niet meegebracht, Benny. Ik ben maar wat blij dat de hagel toen geen schade aan jullie auto berokkend heeft.
Ik vergeet nooit het ogenblik toen je aan het begin van onze oprit stond, waar ook de inrit van onze buurman is, omdat je GPS je gemeld had dat je je bestemming bereikt had, je niet wist hoe het nu verder moest, en ik bovenaan de oprit maar stond te zwaaien, tot één van je dochters je zei: "Kijk, papa, Jozef staat daarboven te zwaaien".

Eergisterenavond belde één van onze Hongaarse huurders om ons te melden dat ze hier beiden gisteren zouden toekomen, met het verzoek om hun appartementen al te verwarmen (en die gasten hebben hier electrische radiatoren staan, want zelfs 24°C met de centrale verwarming vinden ze niet genoeg). Ik had hen verwittigd dat het hier naast ons huis één ijsplek was, en had met de voorhamer en de schop het ijs verwijderd om hen een doorgang van ongeveer 1 meter breed te verschaffen naar ons huis.
Blijkbaar hebben ze, niettegenstaande ze hier aangekomen zijn met een Volvo SUV, desondanks problemen gehad om hier weer weg te geraken, want ze hebben in het kot waar de vuilnisbakken staan, Streugut gehaald om op het ijs uit te strooien (gelukkig zijn ze niet aan het strooizout geraakt dat in onze garage staat, en we enkel voor de oprit gebruiken, want naast ons huis zou dit een ramp geweest zijn voor de poten van onze hond Boyke).
We waren trouwens voor één van onze Hongaarse huurders een aangetekend schrijven gaan afhalen bij de post: een zending van het Land Salzburg, waar blijkbaar één van hen geflitst geweest was wegens een snelheidsovertreding, ondanks zijn Duitse CD-plaat. Maar hij zal het wellicht weer opgelost hebben zoals gewoonlijk: "Kein Problem, ich Diplomat anrufen."