Vandaag 400 km bij op de teller gezet. Mooi weer in Oostende, ook wat druk
Voor mij was de rit naar ginds en terug het leukst, voor de vriendin de winkeltjes ginds
Kostprijs van dit uitstapje; ~ 5 L / 100km op de snelweg: 20 L diesel aan € 1.169 (max prijs gerekend) + 6,5 euro voor de parking = 29,88 euro voor 2 personen. Prijs met de NMBS voor een standaardticket: 2x 38,8 euro = 77,6 euro ..
Totaal verkeerde vergelijkingsbasis ! Rafael, je weet best dat de brandstof niet de enige kost is van je auto. Bovendien kan je met wat creativiteit wel een goedkoper ticket bemachtigen. Je kan een dagtrip ticket naar de tentoonstelling van Ensor in Oostende nemen, 21,4 €! Als je dan nog eens alle sleet, afwaardering van de wagen, het risico, e.d. worden meegeteld was je autotraject wel wat duurder.
Het zal idd wel wat duurder zijn geweest als wat Rafael berekende, maar nu ook weer niet zo duur
Rafaek heeft nl al een auto ! Die staat er toch, dus afwaardering moet je imho al niet tellen. En de sleet van een diesel die een mooie lange rit doet is nu ook niet zo hoog, het risico wordt grotendeels gedekt door een verzekering die hij toch al heeft betaald ....
Creatief zijn lukt ook niet altijd; deze winter zijn we met drie naar zee geweest, gelukkig was er een kind jonger dan 12 bij want anders was't nog duurder geweest. Ik weet niet meer precies hoeveel het was, maar ik weet wél nog dat er geen creativiteit mogelijk was: er was geen enkel speciaal ticket beschikbaar en de 2 volwassenen (mijn vrouw en ik) mochten de volle pot betalen !
Dit dan nog voor een dienstverlening die nergens op leek: op de terugweg hadden we 9 (!) minuten tijd om over te stappen op onze stoptrein in Gent. We hebben wel 8 (!) minuten staan wachten eer we het station binnen mochten rijden met de trein die van de kust kwam. Toen we op het perron liepen (letterlijk, en wij niet alleen) zagen we onze trein voor onze neus vertrekken en konden we op een zondagavond om 20u00 nog een uur wachten op de volgende trein, met een 8-jarige die 's anderendaags naar school moest. In het buffet konden we nog net voor sluitingstijd een aangebrande croque krijgen.
Het zal maw nog een tijdje duren eer ik met mijn gezin nog eens een uitstapje per trein zal doen