Gisteren uitzonderlijk eens gaan werken...
Normaal pak ik trein Deinze-Brussel-Diegem.
Gisterenmorgen vertrokken met trein vanuit Deinze.. Komen in Brussel-Zuid, maar normaal rij ik door tot in Brussel-noord.
Ik heb laptop mee, en koptelefoon om muziek te beluisteren, en had aankondiging niet gehoord, dat trein beperkt werd tot Brussel-Zuid. Resultaat, in plaats van verder te rijden, reed m'n trein richting Jette (gelukkig maar richting Jette, en niet richting Gent

)
's Avonds wou ik terug met de trein naar Deinze, maar was me ter ore gekomen dat er een goederentrein ontspoord was vlak voor het station van Deinze, en daardoor alles plat lag.
M'n ervaring van 's morgens in gedachten, nam ik de trein van Diegem naar Brussel-Zuid. In Brussel-Zuid naar de info-balie gegaan.. "een probleem in Deinze ? nee daar weet ik niks van".. Na wat aandringen ('k was het nieuws al op sites van HLN en Nieuwsblad tegengekomen), belde hij toch eens en zei toen "ja er is inderdaad een probleemke in Deinze, maar 't zal wel opgelost zijn tegen dat je daar komt".
'k Pak de trein naar De Panne, die dus stopt in Deinze, maar ook in Aalst, een aantal andere kleine stationnetjes en ook in Gent.. Net opgestapt, kondigt de treinbegeleider aan "Welkom in de trein naar Aalst, Gent Sint Pieters, en misschien De Panne. Volgens sommigen is er een ongeval gebeurd in Deinze, en zou daardoor het treinverkeer verstoord zijn, ik weet van niks, maar hou jullie op de hoogte".. De rest van de rit zei de treinbegeleider niks, dus mensen die in de kleinere stations of zelfs in Aalst opstapten hoorden hier niets van, behalve vlak voor Gent Sint Pieters, dan zei hij "ja problemen in deinze nog steeds, dus trein beperkt zich tot gent, wie verder wilt, er zijn vervangbussen tot in deinze, vanwaaruit een andere trein zal vertrekken richting de panne"
Qua organisatie in Gent Sint Pieters mag ik dan weer niet klagen.. Overal hopen NMBS-personeel om de reizigers op te vangen, en te zeggen, dat de vervangbussen vooraan linksvooraan het station stonden te wachten. En dan zijn we dus opgestapt op zo'n gelede bus, die al stampvol zat... De buschauffeur heeft maar 2x terug moeten omdraaien omdat hij verkeerd reed, maar uiteindelijk toch veilig toegekomen in Deinze