We hebben allemaal al veel zotte dingen gezien op de Belgische wegen, maar er kan nog altijd wel iets bij.
Vandaag heb ik even file gehad en dat is al lang geleden. De E19 richting Antwerpen is meestal filevrij (het weg werken van de vork in Kontich heeft blijkbaar wel iets uitgehaald). Vandaag dus niet, vlak voor Rumst begon alles fel te vertragen. Dan denk je onmiddellijk 'ongeval'. Een beetje verder zie ik inderdaad een wagen op de pechtstrook en een andere wagen er schuin naast. Deze laatste wagen staat een flink stuk op de rechter rijstrook en dat vertraagt de boel. Als ik er dan voorbij kom zie ik dat het helemaal geen ongeval is, maar panne. De linkse wagen probeert de rechtse te starten met startkabels !

Dat men daarvoor één van de drukste snelwegen van het land, op het spitsuur, dicht zet is natuurlijk niet belangrijk. Men wandelde ook vrolijk rond de voertuigen zonder hesjes, ook links van het linkse voertuig. Solliciteren die nu voor de Darwin-award ?
Natuurlijk niets blauw te bekennen. Mijn opinie voor dergelijke verkeersovertreders, oppakken en rijbewijs levenslang afnemen ! Als je niet inziet dat dit levensgevaarlijk en totaal onacceptabel is hoor je niet in een auto thuis.