Bij deze een filmpje. Geluk gehad dat er op het moment dat ik er was geen verkeer aanwezig was zodat ik exact 70 km/u gps snelheid heb kunnen aanhouden gedurende het hele traject. Het zijn 3 asverschuivingen ipv 2 en een serieuze verkeersdrempel. Snelheid richting 1 op de drempel is 25 km/u, dik aan mispakt, snelheid richting 2 is 18 km/u (trager kan ik niet in 2de, dus ik moet gaan overwegen om verkeersdrempels in 1ste te nemen!)
Komen daar autobussen ?
Welke kwiet van een wegbeheerder is dat daar, de verplicht aan te brengen fietspadmarkering ontbreekt zo ongeveer overal aan de kruispunten op deze weg ... !
Op de plaatsen waar ze er wel liggen (vanaf 2:20), zijn ze ternauwernood nog zichtbaar.
Zone 70 "Herhaling" ... die borden zijn niet voorzien voor snelheidszones, en mogen bijgevolg niet meer geplaatst worden.`
B1's op bijna 4m hoogte

(2:07)
Geen aankondiging van B1 met B3 (2:50 / 5:40) hoewel buiten BBK en rijbaan >3m breed ...
Overgangen van wegbedekking in bochten - iets wat je absoluut moet vermijden
(verschillende gripcoëfficienten, verschillend effect op weggedrag bij sneeuw, ijzel, regen)
Verkeersplateaus op wegen waar de toegelaten snelheid hoger ligt dan 50 (= verboden !)
De verkeersveiligheid zou er ook bij gebaat zijn indien de opzettelijke asverschuivingen weer verdwenen ...
Fraai staaltje wegwanbeheer.
Helaas is dit absoluut geen uitzondering, maar de regel in Vlaanderen.