Een kleine synthese van, een wat ongewoon, weekend.
Door omstandigheden moest ik dit weekend toch behoorlijk wat km afleggen. Dus toch maar door de regen en zich aanpassen aan de omstandigheden. Wat je allemaal niet ziet:
- sommigen rijden met hun mistlichten aan zeer hinderlijk en niet nodig
- anderen rijden overdag zonder dimlichten, vooral met de typische lichtgrijs metalic auto is dit levensgevaarlijk
- hard in de remmen gaan op een oprit, alsof ze plots beseffen dat veel water en bladeren gladde omstandigheden betekenen, maar blijkbaar toch niet weten dat je in een bocht beter niet remt
- nog meer middenstrook- en linksklevers, waarschijnlijk een groot gedeelte schoolmeesterkes die 'die gekken' die sneller durven rijden moeten tegenhouden
- volledig aangedampte ruiten en niet weten hoe die te ontwasemen (vooral door in de wagen met natte jassen te gaan zitten)
- toch nog één zien slippen op een uitrit van een snelweg, weliswaar niet erg, gewoon even achteraan opzij geslipt (niet echt uitgebroken en met een voorwielaandrijver), ikzelf slipte daar tegen die snelheid niet, wellicht door betere banden
- civiele bescherming met enkel blauw zwaailicht rijdt door het rood licht en gaat later onder de max. snelheid verder (60 km/u bij 70 km/u limiet)
- toch wel een groot aantal mensen die omgekeerd op de pechstrook staan, geslipt op een rechte snelweg

- een éénzame motorrijder in volle regen, hij viel wel op door zijn zeer correct rijgedrag, aangepaste kleding, fluohesje aan, oranje helm, tegen zo'n 90 km/u. Hij bleek ook een voorkeur te hebben voor het spoor waar de wagens het water al wat hadden weggereden.
Eigenlijk een lijstje met flaters, behalve dan die motorrijder. Het lijkt me niet aangewezen dan met de motor te rijden, maar het leek er sterk op dat hij wist wat hij deed.