Bert, geen last van bevroren melk dezer dagen?
Nee. Die melk zit in tanks, die de temperatuur goed bewaken. Dat valt nog mee. Veel meer last hebben de chauffeurs die nu rijden van:
* binnenbaantjes waar nooit gestrooid wordt. De eerste keer dat je daar doorheen rijdt, valt meestal mee. Maar de tiende auto die daar doorrijdt, rijdt over een ijsbaan.
* sommige boeren die vertikken hun werf sneeuwvrij en ijsvrij te maken. Behalve dan waar ze zelf met hun eigen tractor rijden.
mijn principe: als de boer zélf geen moeite doet, dan ikke ook ni meer. Dan mag 'm zijne melk zelf brengen. 't Zijn altijd dezelfde die moeite doen en helpen, en dezelfde die 't vertikken * zuiginstallaties die je bij de eerste boer amper of niet aan de praat krijgt, wegens vastgevroren.
Oei, veel beterschap gewenst dus.
Dank u. 't Zit stillekes aan in de goeie richting.
WR kan ik denken wie maar DDM zegt me niet onmiddellijk iets. (oom is idd geen gemakkelijke.
)
Je hebt een PB.
Ja, het is niet omdat het vriest dat de koeien stoppen met melk produceren he en in de tijd dat ik daar reed waren het zachte winters en dus weinig of geen last.
The show must go on. En 't is nog altijd the same shit, different day. Bij verlofperiodes, feestdagen enz. gaan de consumptiemelkfabrieken dicht. Dan komt alles weer naar Kallo (melkpoeder is langer houdbaar). En liefst pakken ze dan nog melk van andere fabrieken (concurrenten) aan voor een spotprijs.
"'t Zou juistekes moeten gaan", is 't dan meestal. Niet dus. Vrijdagavond zit gewoonlijk alles weer vol. Urenlang wachten etc. En dan ziet ge daar genen 1e baas, zenne. Die ziten lekker warm aan hun kachel. Enfin, ge kent zelf die miserie ook nog wel, zeker. Ik hou m'n hart vast als Gierle dicht gaat. Ook al komen er dan 6 tanks van 200.000 liter en een vierde indamper bij. En ook al is Moorslede tegen dan uitgebreid.