Stoppen voor het rood licht is ook niet altijd zonder gevaar

Ik was donderdagavond gestopt omdat het licht van oranje op rood gesprongen was, knalt er iemand vanachter in m'n gat.
Z'n commentaar: "ik dacht dat je ging doorrijden"...
Vlak daarvoor komt er een zijstraat van rechts (die geen voorrang heeft) waaruit hij de hoofdbaan op kwam gereden, dus hij heeft gelukkig enkel het rechterdeel van m'n bumper geraakt en z'n snelheid was relatief beperkt.
Hij had letterlijk niks, bij mij is de bumper op 2 plaatsen gebarsten/gekraakt (waaronder 1 barst met een lengte van 15cm).
Het rechterlichtje van de nummerplaatverlichting hangt enkel nog vast met het draadje en is deels afgebroken ook.
Ten slotte is de naad tussen bumper en zijpaneel rechtsachter ook wat open gekomen en sluit het daar niet meer mooi aan.
Was vrij druk op dat moment, dus foto's getrokken en afgesproken dat hij me volgde naar de dichtstbijzijnde plek waar we ons langs de kant konden zetten om de papieren in te vullen.
Beide wagens zijn omnium verzekerd en hij gaf direct z'n fout toe, m'n verzekeraar is donderdagavond nog langs geweest en hij zei dat de papieren duidelijk en goed ingevuld waren.
Nu is het dus wachten op meer nieuws.
Dat aanrijdingsformulier was eigenlijk toch iets dat ik hoopte nooit te moeten gebruiken

Al bij al valt de schade nog mee, maar het was de eerste keer dat ik iets voorhad en dat is toch altijd wel schrikken.
Wel zonde van een auto met amper 20.000km op de teller, maar dat zijn dingen die kunnen gebeuren zeker