Pffffffftt. Hoe is het mogelijk? Welgeteld twee druppels regen deze ochtend, en hoppa. Nog voor 7.00 u, zat de Antwerpse Ring al com-pleet muurvast.
Verder, gisteren avond op de baan van Wuustwezel naar Brecht, tussen de nieuwe rotonde en de Hoekstraat lag er een man gedeeltelijk op het fietspad. En zijn twee benen lagen zelfs op de rijbaan. Zijn kapotgevallen GSM lag een meter of twee verder.

Eventjes gestopt,
(voor alle zekerheid maar mijn vier richtingaanwijzers en zwaailampen opgezet). En geprobeerd of ik die man wakker kon krijgen. Is mij uiteindelijk ook gelukt. Stonk uren in de wind naar alcohol. Bleek om een Roemeen te gaan, die mij meteen zijn twee handen aanbood om hem te boeien. En verder was al meteen duidelijk dat hij niet meer op zijn benen kon staan. Zijn evenwichtsgevoel en oriëntatievermogen waren compleet weg. Brabbelde constant iets over "my brother", en meer kon niemand er van maken. Ik heb hem meerdere keren van die drukke rijbaan moeten wegsleuren, om te vermijden dat er vodden van zouden komen. Ondertussen was er ook al een dokter bij gekomen, om hulp te verlenen. Samen met de dokter, konden we de man overtuigen om te gaan zitten op het fietspad. Dat was alvast stukken veiliger dan hem daar te laten waggelen vlakbij die te drukke rijbaan daar. Dan toch maar de politie gebeld. Dat ze hem konden komen ophalen, en laten ontnuchteren voordat hij nog meer stommiteiten zou aanvangen.